Auteur Topic: welke veren zijn kneiterhard ?  (gelezen 1256 keer)

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #15 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 22:48:53 »
Ik dacht dat o.a. de H&R Cup setjes er bekend om staan dat ze zo stug zijn.  -dunno-

tja... vind het persoonlijk de dieale combi tussen stug en comfort.

heb het dan ook onder een daily waar ik veel kilometers mee maak

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #16 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 23:00:27 »
eh, als je voorkant doodslaat en je hebt gasdempers. Vraag ik me af of ze niet dood zijn. De dempers dus.
Meestal als ze lek zijn kan je ze zo indrukken ja , nou knappe vent als dat je lukt  -thumbsup-
Zijn op een testbank geweest omdat ik daar ook aan twijfelde , maar zijn nog 100%
Of de veren zijn te kort zodat de demper maar een slag heeft waar ie niks mee kan of de veren zijn te slap
Roel zijn jouw veren 60 of 40 mm ? Anders wil ik die wel van je overnemen om te proberen  -thumbsup-

Iedereen alvast bedankt voor het meedenken  :)

Offline The_Maxx

  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.515
  • Geslacht: Man
  • Rutger V.
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #17 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 23:10:03 »
zijn je dempers wel korter dan de originele? Zo nee, dan zit er sowieso te weinig voorspanning in je ophanging. En dat kan idd die klap geven.

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #18 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 23:26:28 »
Ja Rutger het zijn de Bilstein verkorte B8 dempers , net als de Weitec dempers zijn dit de korte poten
Aangezien er geen verschil is tussen de weitec of bilstein dempers met de weitec veren , gok ik zo dat het OF in de veerlengte OF in de karakteristiek van de veer zit , voordat ik dus vanalles ga aanschaffen wil ik eerst kijken of het met andere veren wel beter gaat , heb al menig verlagingsset gemonteerd onder diverse auto's , heb alleen geen vergelijkingsmateriaal onder 1 type auto vandaar dat ik hier wat meningen vraag
Hoe iets werkt of hoe ik moet rijden hoef je me niet te vertellen hoor , ben pas 18 jaar automonteur  -nana-

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #19 Gepost op: ma, 18 jul 2011, 23:44:58 »
xijn bij mijn weten 60mm en vrijwel in nieuwstaat.
overnemen kan. Verder via PM?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #20 Gepost op: di, 19 jul 2011, 09:51:37 »
* Bilstein B8 + Eibach = B12 *

http://www.bilstein.de/de/produkte/sport-und-gewindefahrwerke/bilstein-b12-sportline.html
http://www.bilstein.de/de/produkte/sport-und-gewindefahrwerke/bilstein-b12-pro-kit.html

Als Bilstein het zo verkoopt zal het wel goed zijn... (maar: 'slechts' 40 a 50 mm verlaging)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline sprint26

  • L86C-0179
  • Non-Register lid
  • Berichten: 6.173
  • Geslacht: Man
  • Ramon Plantaz
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #21 Gepost op: di, 19 jul 2011, 13:53:57 »
Onder mijn sprint zitten een set koni geel met hele korte veren op een zelfgemaakt schroefset. De veer is maar heel kort en is beweegt eigenlijk haast niet. De veertjes hebben we eens een hele tijd terug gekocht, maar welk merk weet ik niet. misschien staat er iets op, kan een foto maken  -dunno-
Stockcar racing is magic!!! - raceteam de sprinters #25, #26, #27.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #22 Gepost op: di, 19 jul 2011, 18:07:38 »
je kan het voor de goedkope optie ook eens op afgeslepen origineeltjes proberen, als je er een ringetje af slijpt zijn ze best stug. Wellicht heb je die nog liggen en kan je het eens testen, weet je ook gelijk hoe het met je dempers zit.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Bas Oppelaar

  • Non-Register lid
  • Berichten: 166
  • Geslacht: Man
Re: welke veren zijn kneiterhard ?
« Reactie #23 Gepost op: di, 19 jul 2011, 19:31:59 »
Allemaal bedankt voor het meedenken , ga nu 3 weken op vakantie en daarna bij Roel de H&R veertjes ophalen om te proberen , als dat niet werkt ga ik toch maar voor een 4 cm setje , heb dan liever een auto waarmee ik beter kan hoeken , dan 1 waarmee ik overal moet langsslenteren  -sturen-