Auteur Topic: Itb's monteren op 1.3nz motor  (gelezen 2709 keer)

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Itb's monteren op 1.3nz motor
« Gepost op: vr, 18 jan 2013, 14:25:10 »
Hallo allemaal.

Ik speel met de gedachte om itb's te monteren op mijn polo met 1.3 NZ motor.
Nu is mijn vraag, welke kan ik daarvoor het beste gebruiken? gsxr?
En als ik deze stap zet, wat voor vermogens winst moet ik dan aan denken?
Zou natuurlijk jammer zijn als deze moeite genomen heb ik met een minimaal resultaat kom te zitten.

Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen.



-Binnendoor is nooit om-

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #1 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 14:31:32 »
vermogenwinst is moeilijk te voorspellen! ga je digifant gebruiken, megasquirt, KMS of een ander vrijprogrameerbaar injectiesysteem...
honda fireblade injectie-gaskleppen worden regelmatig gebruikt hiervoor, zowat hetzelfde als dbilas drosselklappe maar stukken goedkoper  -klus-
of de Einzeldrosseleinspritzanlage van Yamaha  -klus-



Een verbetering tegenover een orginele NZ is er natuurlijk altijd, mits goed afgesteld..
« Laatst bewerkt op: vr, 18 jan 2013, 14:39:49 door Lewis-coupe »

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #2 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 14:49:02 »
Als ik voor de stetup van een fireblade ga, kan ik dan mijn huidige stuurcomputer behouden?
En moet ik dan mijn huidige injectoren overplaatsen of de fireblade injectoren aansturen?
-Binnendoor is nooit om-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #3 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 14:50:52 »
Je kan ook de hele injectie overboord gooien, en dan op carburateurs gaan rijden van een motor.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #4 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 14:57:00 »
Denk dat motorfiets carburateurs makkelijker/goedkoper is dan itbs van een motor er op. Probleem met itbs is dat je je ecu zal moeten herprogrammeren, en vaak kun je dat met een standaard ecu niet echt zelf. Dan is de goedkoopste oplossing dus vaak megasquirt, maar dat kost nog ongeveer 300 euro. En dan moet je het nog goed afgesteld krijgen, en dat is ook niet echt makkelijk kan ik uit ervaring vertellen.

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #5 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 15:11:24 »
Ik denk niet dat je orginele ecu het bij kan benen kwa itb,s maar dat weet ik niet zeker -dunno-
injectoren is dus een rekensom met wat je van plan bent.. de orginele kunnen goed voldoende inspuiten bij een juiste/bepaalde druk..

Ik zou het bij je itb,s{klinkt veel leuker} plan houden maar goed ik ben jouw niet  :) & ik weet je butget niet natuurlijk.
megasquirt is niet zo moeilijk als DTA... en veel goedkoper ook... zijn zelfs nog wel goedkopere programeerbare ecu-kitjes te koop die makkelijk af te stellen zijn voor zo,n 1300cc motortje...{ben effe de namen kwijt}
« Laatst bewerkt op: vr, 18 jan 2013, 15:18:40 door Lewis-coupe »

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #6 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 15:14:11 »
Carburateurs heb ik ook al aan gedacht, denk dat dan het verbruik helemaal de verkeerde kant op gaat...
Of valt dat mee?

Ik zat te denken hoezo herprogrammeren, maar dat komt omdat je je Lmm kwijt raakt..
Dan zitten er meer haken en ogen aan dan ik eerst hed gedacht,veel geld investeren is ook niet de bedoeling.

Misschien dan ervoor kiezen om het huidige inlaattraject zo optimaal mogelijk te maken, of toch op motor carburateur.
Wat zijn jullie ervaringen hier mee?
Welke worden hiervoor het meest gebruikt?
-Binnendoor is nooit om-

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #7 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 15:17:21 »
1 op 12 in mijn geval. Met motorfiets carbs.

Verder zou ik zoeken in het Motorfietscarbs topic voor info over de carbs.  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #8 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 16:45:19 »
Ga dat topic ff doorspitten, bedankt voor jullie reactie's -thumbsup-
-Binnendoor is nooit om-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #9 Gepost op: vr, 18 jan 2013, 19:01:33 »
Ik denk niet dat je orginele ecu het bij kan benen kwa itb,s maar dat weet ik niet zeker -dunno-
injectoren is dus een rekensom met wat je van plan bent.. de orginele kunnen goed voldoende inspuiten bij een juiste/bepaalde druk..

Ik zou het bij je itb,s{klinkt veel leuker} plan houden maar goed ik ben jouw niet  :) & ik weet je butget niet natuurlijk.
megasquirt is niet zo moeilijk als DTA... en veel goedkoper ook... zijn zelfs nog wel goedkopere programeerbare ecu-kitjes te koop die makkelijk af te stellen zijn voor zo,n 1300cc motortje...{ben effe de namen kwijt}
mijn ervaring is juist dat dta makkelijker af te stellen is. Maar dat was wel een dta s80 aan een turbo motor. Alleen het enige probleem was toen om die 5 cilinder eerst maar eens aan de praat te krijgen. Maar kwa map maken is een dta in mijn ogen makkelijker dan een megasquirt. Maar ik vond het ook overzichtelijker. Alleen kost een dta minimaal 800 geloof ik. En een megasquirt heb je kant en klaar voor 300-350 euro, dus voor mij was de keuze simpel.

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #10 Gepost op: za, 19 jan 2013, 12:35:43 »
Ik heb ook nog een cilinderkop van een Aav liggen.
Zit er verschil tussen NZ en een Aav kop?
Zo ja wat zijn de verschillen en welke is beter?

Alvast bedankt voor jullie reacties.
-Binnendoor is nooit om-

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #11 Gepost op: za, 19 jan 2013, 12:44:16 »
zoekfunctie  -thumbsup-

Offline Zoeff

  • Non-Register lid
  • Berichten: 174
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #12 Gepost op: za, 19 jan 2013, 13:17:12 »
Zoekfunctie heb ik gebruikt, vond alleen een stukje in " opvoeren NZ" de daarin beschreven regel eindigde met een vraagteken. Vond dit niet duidelijk genoeg vandaar mijn vraagstelling.

Heb er ook alweer een vraag bij, als ik mijn kop laat vlakken wat is dan de gewenste dikte afname?

Gr
-Binnendoor is nooit om-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #13 Gepost op: za, 19 jan 2013, 13:37:07 »
Koppen zijn praktisch het zelfde.
Ik heb een kop van een NZ op een AAV onderblok.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Itb's monteren op 1.3nz motor
« Reactie #14 Gepost op: zo, 20 jan 2013, 12:08:17 »