Waarschijnlijk gaat het een 1.4 worden, maar er gaat iig een ander blok in m'n polo komen, nou moet ik nog uitvogelen welke bak er het beste achter past. Aangezien ik amper op de autobaan rijd maakt de topsnelheid mij niet zo veel uit, dus is een korte bak een betere keuze. wat meer trekkracht, maar aangezien m'n vorige auto (aav met ik dacht ceg/ceh 5bak) wel redelijk overeen kwam qua toeren/snelheid en ik hier een kortere bak achter had geplaatst en me dit niet echt is bevallen. Rij nu met een 1.0 4 bak met zelfde overbrenging als deze kortere die me niet beviel aangezien ik te veel toeren maak als ik 80/100 rij, maar ook omdat ik erg veel moet schakelen bij optrekken, 1 hoef ik amper te gebruiken. tis dat ik nu nog zo weinig vermogen heb, maar dat wordt straks dus wel anders.
Nou rijd ik dus met een 8N bak wat ik tot nu weet 1 v/d kortste bakken is en een 8p 1 v/d langste. zou een 8p nou te lang zijn voor mij achter een opgefokte 1.4? 160max is toch meer dan genoeg voor mij, dat rij ik toch nooit. het mag wel meer zijn, maar ik rijd liever rond de 2500 RPM op constante snelheid (80 a 90km/h)
iemand tips?
zit tot nu toe nog vast aan m'n aude ceh/ceg gezien deze wel beviel qua toeren/km? maar heb nog geen gegevens hiervan gevonden..
heb al een overzicht over verhoudingen van roel gekregen maar kan het nu niet openen, zal me hier morgen ff in verdiepen, maar reacties over toeren/km bakoverbrenging is altijd welkom