Auteur Topic: standaard kwaaltjes  (gelezen 1301 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
standaard kwaaltjes
« Gepost op: zo, 01 mrt 2009, 10:41:05 »
de verstelling van de rugleuningen van mijn orginele sportstoelen werkt niet als je de leuning niet mee helpt naar voren duwen. is hier iets aan te doen? ken iemand met ook zo'n setje stoelen en die heeft het zelfde probleem. heb er niet echt last van, maar zou toch mooi zijn als het weer goed functioneert.

van het weekend met autowassen zag ik ineens water aan de binnenzijde van de deur (R) volgens mij komt het tussen de driehoekruit en het steiltje tussen de ramen. tijdens het rijden hoor je ook de wind suizen alsof er een raam niet goed dicht zit. bij m'n vorige polo had ik dit bij de linker deur (bovenzijde van de deurkaart was ook altijd nat)
komt dit vaker voor? wil de raammechanismes ook nog smeren. zal dan ook ff wat vl pakking langs de rubbers laten lopen.. hopelijk is het dan weg

slotvanger/pin reparatie? het kunstof om de pin waar het slotmechanisme in valt van de deuren is versleten. is er een degelijke manier om dit goed te repareren? ipv plakband
« Laatst bewerkt op: zo, 01 mrt 2009, 11:04:40 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #1 Gepost op: zo, 01 mrt 2009, 10:52:12 »
Rugleuning: Als het hendeltje niet goed meer werkt, is waarschijnlijk het kabeltje naar het haakje bij de tunnelontgrendeling doorgesleten of te ruim geworden (of de leuning is iets krom geworden in de loop der jaren)

Lekkage/suizen: het spijltje, daar zit een rubber geleider in. Deze wil (vooral in de winter als ie vast vriest aan het glas) wel eens mee naar beneden de auto in schuiven. Check dat even..

Als je de raammechanismen wilt smeren, controleer dan gelijk of de folie achter de deurbekleding nog heel is.. of beter: vervang de folie voor nieuwe!



Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #2 Gepost op: zo, 01 mrt 2009, 11:01:59 »
bij de rugleuning gaat het om de daaiknop, niet het klap mechanisme.
had bij m'n vorige polo het folie overal aan elkaar geplakt. zal nu wel ff een vuilniszak er voor plakken. is dat ook weer goed
en de rubbers in het spijltje zakken idd wel iets(L al vast gezet), maar het water zat aan de andere kant v/d spijl op de driehoekruit.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #3 Gepost op: zo, 01 mrt 2009, 11:05:17 »
je kan bij de dealer zo nieuwe folie halen,je krijgt wel dikkere wat ze bij een 6n ook gebruiken.
ik hebt ook nog liggen 2 rolllen,dempt wel beter volgens mij.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #4 Gepost op: zo, 01 mrt 2009, 11:10:22 »
heb ook nog wel wat dikker folie, ben niet van plan elke keer dat ik er bij moet nieuwe te halen. niet dat dat zo vaak voor komt, maar toch.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #5 Gepost op: zo, 01 mrt 2009, 13:29:09 »
Wat ik altijd doe voor het folie aan binnenzijde deur....

...langs de stort en dan ff wat "gratis" plastic ophalen, moet je zeggen dat je wat asbest wil dumpen dan weten hun wel welk plastic je bedoelt  ;) :D

Offline van der P

  • Non-Register lid
  • Berichten: 56
  • Geslacht: Man
  • Jos, in bronsgroen eikenhout, nachtegaaltje zingt
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #6 Gepost op: za, 07 mrt 2009, 16:15:48 »
Als je de raammechanismen wilt smeren, controleer dan gelijk of de folie achter de deurbekleding nog heel is.. of beter: vervang de folie voor nieuwe!

Welke functie heeft deze folie ?
Ik heb er een ander raammechaisme in gezet  omdat de kabel doorgeroest/gesleten was. Toen heb ik de folie verwijdert
Nur in die ruhe liecht die kraft (J.N.)

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #7 Gepost op: za, 07 mrt 2009, 17:20:11 »
Laat hem er maar af! Over 1 jaar kun je nieuwe deurpanelen zoeken en je vloerkleed laten drogen. -boehoe-

Nee, gewoon nieuwe folie's erop plakken. -thumbsup-
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #8 Gepost op: za, 07 mrt 2009, 21:41:13 »
Laat hem er maar af! Over 1 jaar kun je nieuwe deurpanelen zoeken en je vloerkleed laten drogen. -boehoe-

Nee, gewoon nieuwe folie's erop plakken. -thumbsup-


Even vertalen.  :D :D

Dus: Het folie zorgt ervoor dat regenwater dat langs de ruit je deur binnenloopt (das normaal) niet via de gaten bij je deurpaneel komt met als gevolg dat deze kromtrekt en gaat schimmelen. Daarna loopt het water je bekleding in en levert na enige tijd roest, schimmel, een muffe lucht en nog wat dingen op.
Om die reden: netjes even folie plakken. Lekker stevig spul pakken en ook even plakken met wat materiaal dat tegen vocht kan anders heeft het nog geen zin.
Als je denkt: Heb er nog niets van gemerkt..... Dat komt vanzelf. Kwestie van geduld.  :)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: standaard kwaaltjes
« Reactie #9 Gepost op: zo, 08 mrt 2009, 17:09:29 »
maar hoe krijg je nou het draai/verstel mech van de rugleuning in orde? zonder m'n armen te hoeven gebruiken? zie wel een soort tandwiel zitten, maar het lijkt er op dat het daar binnenin zit.
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen