Blok is afgeschreven volgens de meneer van het revisiebedrijf, scheur zit op vervelende plek (zie foto voor positie)
Zonde, want het was verder nog errug vers en vooral: het was opgeboord.
En de zuigers zijn 1e overmaat en nog in perfecte staat.
En nu: daarnet mijn "reserve-GK" uit elkaar getrokken;
- helaas geen overmaat
- cilinderwanden zijn spiegelglad (dus heeft wrschnlk zat gelopen)
- zuigers zijn verre van nieuw (aan 1 zijde verticale groeven, zie foto)
Dus:
- zuigers heb ik nu even niks aan (opboren ging 70 euro ex per cilinder kosten, ex schoonmaken enz, dat loopt dus heelsnel heel hard op)
- baal ik stevig
- weet ik het even niet meer
Opties:
- reserve blok opboren en alles overzetten (maar is nu nog te duur)
- reserveblok laten nahonen, alles overzetten, zuigers van reserve monteren
- .......
(vul hier uw oplossing in)
- HH uit de Polo trekken in de hoop dat deze er wat beter voor staat (maar gezien mega-olieconsumptie zal dit ook wel op zijn) Hoe groot is de kans dat een compressie van 5,5 alleen veroorzaakt wordt door slechte zuigerveren?
Niemand die toevallig een compleet gereviseerd onderblok (1e overmaat, 75,51 boring) heeft liggen voor de verkoop?
Anders toch maar eens de HH open trekken en deze voorzien van nieuwe zuigerveren en klepseals, ding mot rijen gvd!
Edit: Net even de plaatselijke Marcel gesproken; volgende week een second opinion. (wordt een poging om vanaf het koelkanaal een gaatje te boren en dat dan vol te lassen)