Auteur Topic: Project [ HL-XL-98 ] Polo 2f CL  (gelezen 23617 keer)

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #90 Gepost op: za, 25 feb 2006, 14:39:06 »
ik lees dat je banden op 3 bar heb
zal ze weer lekker terug naar 2.1 laten lopen als ik jou was en normaal zonder te schuiven de bochten door wil!!
owh bij normale spanning van 2.0 2.1 slijten banden minder hard en over het hele profile gelijk!!!!

mijn polo 1.3 aav liep als ik normaal reed 1op 17 en als ik op gas ging hangen 1 op 11 dus alles wat er tussen zit is mogelijk!!!!!!!!

greez maikel,

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #91 Gepost op: za, 25 feb 2006, 15:17:45 »
Tja, t is maar een 1 liter he.. Dus die moet wat harder werken in het gebied waar ik m gebruik.

Die 3 bar is misschien aan de hoge kant, maar 't zijn redelijk vierkante winterbanden die er nu onderliggen (155/70 op 5,5") .. Ben niet zo heel bang voor foutieve slijtage, vooral ook omdat ze d'r eind volgende maand al weer onderuit gaan.  Bochten gedrag is inderdaad wel, maar niet schrikbarend veranderd. Ben wel benieuwd of ik t ga merken deze tank.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #92 Gepost op: za, 25 feb 2006, 23:13:46 »
die 45pk'tjes moeten er soms harder aan trekken dan een standaard  1.3 aav.
maar ik moet toegeven dat ik soms achter mijn oren krab qwa vermogen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #93 Gepost op: za, 25 feb 2006, 23:57:31 »
1:16 lijkt me al erg netjes..

de derby vandaag op 10,1 l/100km afgeklokt

kwam er bij het tanken achter dat ik een lekke band had, maar goed.

3 bar lijkt me ook vrij enthousiast, 2,4 - 2,6 lijkt me al vrij hard maja alle kleine beetjes helpen.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #94 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 10:54:08 »
standaard band op 2 bar de plattere versie (175/50-13)op 2,3
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #95 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 18:53:57 »
standaard band op 2 bar de plattere versie (175/50-13)op 2,3

bij mij gaat standaard alles op 2.3
en voor klanten op 2.2

greez maikel

Offline RoGEK

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #96 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 19:07:07 »
even over die remblokken...
onder de polo van em meis waren die blokken gecombineerd...
groot remblok valk binnen( kant zuiger ) en kein remblok vlak aan de buitenkant ( wielkant )

lekker logisch..

had ook de blokken linksvoor vast zitten.. trok al erg naar links de wagen..
staalborstel en gangbaar gemaakt....
 blijkbaar meer voorkomend probleem dus...
- '86 Polo Coupe, 1.6 AEE ++

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #97 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 19:26:02 »
vastzittende remklauwen is gewoon puntje slecht onderhoud
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #98 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 22:05:22 »
Blokken-glijpunten en klauwgeleiding (nylon busjes) zijn erg belangrijk. Zuiger zelf gaat zo snel niet vastzitten volgens mij.

Offline RoGEK

  • Non-Register lid
  • Berichten: 80
  • Geslacht: Man
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #99 Gepost op: zo, 26 feb 2006, 22:11:43 »
vastzittende remklauwen is gewoon puntje slecht onderhoud

tja.. was eerst niet.. is pas gekomen nadat ik het de voorlaatste keer los heb gehad.. beetje raar maar toch...

probleem is iig opgelost..
- '86 Polo Coupe, 1.6 AEE ++

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #100 Gepost op: ma, 27 feb 2006, 09:45:11 »
vastzittende remklauwen is gewoon puntje slecht onderhoud

Wat valt er aan te onderhouden dan?

Ik snap dat je bij het wisselen van de blokken de boel goed moet schoonmaken, afborstelen en smeren, maar moeten ze 'tussen door' dan ook wel eens losgehaald?
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #101 Gepost op: ma, 27 feb 2006, 09:53:29 »
Het is nooit verkeerd om eens in de 15 à 20.000 km de blokjes te demonteren, schoonmaken en bewegende delen in het vet.
Als de auto op de brug staat met de voorwielen eraf, dan probeer ik dat vaak nog wel even te doen.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #102 Gepost op: ma, 27 feb 2006, 13:31:33 »
kopervet dan neem ik aan?

Ik heb hier een bus lagervet staan is dat ook goed?
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl

Offline vw-edje

  • L86C-0078
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.014
  • Geslacht: Man
  • Edwin Jagersma
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #103 Gepost op: ma, 27 feb 2006, 13:47:19 »
volgens mij is lagervet niet bestand tegen hogere temperaturen, dan gaat het dus smelten en loopt het overal tussen, ook waar het niet moet komen. Kopervet heeft een vrij hoog smeltpunt.

Offline berendd

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.575
  • Geslacht: Man
  • Berend Doedens
    • sportklassiek
Project [HL-XL-98] Polo 2f CL
« Reactie #104 Gepost op: ma, 27 feb 2006, 16:42:19 »
zoiets dacht ik idd al...

busje kopervet is geen overbodige luxe.. maar eens halen van de week.
algemeen klassieker forum, http://www.sportklassiek.nl