Auteur Topic: Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo  (gelezen 4166 keer)

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #15 Gepost op: di, 16 nov 2004, 13:40:22 »
Jaap,

Ik denk dat je gelijk hebt. Het gevaar is alleen dat ik een beetje overenthousiast wordt en zometeen in de situatie verkeer dat ik in plaats van een uitstekend 1.000'tje heb met 4-bakje ineens een verrotte 1.300 heb met het verkeerde 5-bakje plus een hoop geld minder...

Bel zo wel even naar een sloperij of ze misschien een 1.300'tje hebben voor een schappelijk prijsje. Waarvoor gaan die dingen normaalgesproken weg?

Ik heb al begrepen dat ik moet kijken naar een 1.300 GK?

Hou jullie op de hoogte.

Groet, Jan.

Vraag: hoe krijg je zo'n plaatje onder je alias bij een posting? Heb me rotgezocht op deze register site, maar ben bang dat ik ergens overheen kijk.

Groet, Jan.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #16 Gepost op: di, 16 nov 2004, 15:27:19 »
Een GK (75pk carburateur-motor)zul je niet zo snel vinden ben ik bang, tenzijn je wat geduld hebt..
Als je af en toe eens in Duitsland bent, is het misschien handig om daar eens op zoek te gaan, bijv. via ebay.de of een van de vele duitse Polo-fora... (bijv. http://forum.86c.de, advertenties op: http://kleinanzeigen.86c.de)

Een MH (1300, 55pk met hydraulische klepstoters en carburateurs) moet je voor hooguit 100 euro wel kunnen vinden.

Een persoonlijk plaatje (ook wel avatar genoemd) kun je instellen wanneer je lid wordt van het 86© Register, voor meer info zie:
lid worden

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #17 Gepost op: di, 16 nov 2004, 22:39:31 »
MH voor 100 euri, maar dan wel zonder 5 bak..

5 bakken gaan voor meer dan 100 over de toonbank. Daaronder is het gissen of het nog werkt.

Vanaf 225 krijg je zelfs garantie ( http://www.ronald-morien.nl/ : zoek telefoonnummer, vraag naar Douwe ) op de bak.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #18 Gepost op: vr, 19 nov 2004, 11:46:58 »
Hallo allemaal,

Heb eergisteren met Douwe gesproken, nadat ik van Jaap de aanrader had gekregen het even bij zijn bedrijf te proberen.

Allemaal dank voor de adviezen.

Heb nu het volgende maar even besloten:

1. Ga lid worden van het 86c forum, want dan heb ik ook zo'n stoer plaatje onder mijn aliasje.

2. Wil binnenkort eens met een club evenement meedoen, zodat ik jullie ook eens allemaal "live" mee kan maken.

3. Zie op korte termijn af van de carburateur ombouw, omdat ik afhankelijk ben van mijn Polootje en het mij momenteel niet kan permitteren ermee te "knoeien".

4. Ga dit weekend de ombouw doen om een (waarschijnlijk te "lange") 5-bak aan mijn uitstekende 1.000-tje te monteren.

5. Komende zomer kan ik, wanneer een van jullie een "werkbaar" plug and play systeem voor een 1.000-tje heeft misschien zo'n project doen.

Heeft iemand een toerenteller voor mij tekoop?

Douwe, ik stuur je even een PM, dan kunnen we mogelijk even telefoneren dit weekend, OK? Ik kan waarschijnlijk wel wat advies gebruiken wanneer de beun aan de slag gaat met mijn Polootje.

Groet, Jan.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #19 Gepost op: vr, 19 nov 2004, 12:58:59 »
Jaap:

Je hebt een goed advies gegeven betreffende de stabilisatorstang. Ik heb net even snel gekeken en ontdekt dat er inderdaad bij die van mij het vernoemde plastic kapje zit aan de binnenkant van mijn linker voorwielkas.

Zou mij ZEER goed uitkomen de stabilisatorstang niet te hoeven uitwisselen, want toen ik net de sloperij belde, kreeg ik te horen dat de jongens in hun ijver bij het demonteren van het bakje (maar goed dat ik niet heb gezien hoe ze dat doen denk ik zo) de stabilisatorstang hadden doorgesneden.....  

So much for delicaat tewerk gaan.... Nu maar hopen dat ze niet het schakelpook mechanisme op dezelfde manier hebben behandeld: ben ik terug bij af...

Koppelingetje heb ik inmiddels: 180 mm koppelingsplaat, 180 mm drukgroep en het druklager van een 1.300. Nu maar hopen dat dat past morgen.

Vanmiddag 5-bakje afhalen en op hoop van zegen de boel inbouwen deze zaterdag.

I'll keep you all informed.

Groet, Jan.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #20 Gepost op: vr, 19 nov 2004, 20:23:32 »
klinkt goed voor vers bloed  -thumbsup-
en ja die blauwe met die carbs is van mij  -love-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #21 Gepost op: vr, 19 nov 2004, 22:50:40 »
Heeft iemand een toerenteller voor mij tekoop?

Op eBay:
cockpitje met toerenteller

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #22 Gepost op: za, 20 nov 2004, 17:19:54 »
Precies de goeie: HZ is met autochoke: deze is zonder choke lampje..

En dan heeft ie ook gelijk de juiste print...
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #23 Gepost op: ma, 22 nov 2004, 16:39:43 »
Beste 86c'ers,

Het is een TOPPERRRRRRRRRRRRRRRRRRRR!!!!!!!!

Dit weekend in 7 uur sleutelen met de beun in Amsterdam de originele 4-bak uitgewisseld voor de 5-bak van de sloop.

Ook het schakelpookmechanisme vervangen voor die van de 5-bak.

Nieuw koppelingsetje erin (180 mm, drukgroep en druklager).

Alles weer aangesloten en gevuld. Meteen het motortje even een beurtje gegeven: nieuwe olie, nieuw oliefiltertje, nieuw luchtfilter, nieuwe rotor, nieuwe rotorkap, nieuwe NGK bougies en nieuwe koelvloeistof.

Starten, lopen. Proefritje en? Gaat als een SPEER!! Wat was ik opgelucht, want ik had begrepen dat er nauwelijks goeie 5-bakjes te vinden zijn en was nogal verontrust dat het een "te lange" zou zijn. Niets is echter minder waar: alsof hij erop hoort.

Jullie hadden het allemaal over baknummers enzo. Heb me een puist gezocht en kon alleen de volgende nummers ontdekken:

AHD 14 08 20 (bovenop het koppelingshuis)

 085 301 107 A ALG 1 (bij de linker flens voor steekas linker voorwiel)

085 301 103 Germany WW 04 (geen idee meer waar ik dat vanaf heb opgeschreven).

In ieder geval: het paste met jullie adviezen allemaal als een bus.

Nog bedankt voor de e-bay cocpit aanrader: ik ben nu op zakenreis en heb het weekend geen internet bekeken (te druk), dus heb ik dat cocpitje helaas gemist bij het bieden.

Tot gauw, groet, Jan.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #24 Gepost op: ma, 22 nov 2004, 16:44:24 »
-thumbsup-

De bakcode is dan AHD, die zoals eerder genoemd inderdaad perfect zal passen.

Offline DJsjonk

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.249
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #25 Gepost op: ma, 22 nov 2004, 17:49:31 »
Weer een gelukkig mens erbij -thumbsup-
AHD is een heerlijk bakje: heb ik ook in me 1.3 classic.
Montanagroen Polo 2f Coupe 1992 (project)
Champagnegrijs Polo 2 Classic 1984 (woon-werk-kroeg-tijger)

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #26 Gepost op: ma, 22 nov 2004, 19:49:21 »
Wat betreft 't cockpitje,  ben momenteel net zo'n klokkie aan 't binnen-hengelen, als ik 'm "win" kun je n'm wel van me overnemen evt.
eBay tacho



895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #27 Gepost op: wo, 24 nov 2004, 07:54:37 »
MarkoPolo: prachtig, graag. Heb jij het cocpitje zelf niet nodig dan?

Vragen:

1. Kan ik het cocpitje (zodra ik er een heb) erin zetten zonder het stuurtje eraf te halen?
2. Wie is er in staat mijn 1.000tje perfect af te stellen (timing en carb)? Dit omdat de beun hem "in het midden wel goed vond staan". Nu heb ik het idee dat ie een stuk te vroeg staat, want "onderin" is hij te "dun", loopt "te snel" en niet helemaal "rond". Bovenin bij planken is er niemand meer "thuis"... Carb staat waarschijnlijk al dik een jaar iets te rijk. Ik kom graag in het weekend bij degene langs die hier het beste in is. Ben bereid ervoor te betalen wanneer verlangd.
3. Hoe is het mogelijk dat een AHD bakje van een 1.300 multipoint injectie zo'n korte overbrenging heeft: zo'n ding is toch veel sterker, hetgeen zou betekenen dat je'm bij planken zowat tegen de begrenzer aan jaagt? Ik bedoel: als mijn 1.000tje met de 33 kW al in staat is ermee te rijden, wat gebeurt er dan wel niet met 55kW...

Wanneer ik  binnenkort weer in NL ben, dan ga ik achter het cocpitje en het afstellen aan.

Vriendelijke groet, Jan.

Offline Markopolo

  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.055
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #28 Gepost op: wo, 24 nov 2004, 11:34:56 »
Citaat
MarkoPolo: prachtig, graag. Heb jij het cocpitje zelf niet nodig dan?


Niet allah minuut, ...ach...er komt heus wel weer eentje voorbij op eBay.


Citaat
Vragen:

1. Kan ik het cocpitje (zodra ik er een heb) erin zetten zonder het stuurtje eraf te halen?


Bij een standaard stuur gaat dat best, maar bij een sportstuurtje   kan 't al wat lastiger worden.
895cc's of pure Polo-Power
Duct-tape is like te force, it has a light en a dark side....and it holds the universe together.

Offline Polo1000

  • Non-Register lid
  • Berichten: 564
  • Geslacht: Man
Polo 1.000 uit '87 uitrusten met 5-bakje '91 polo
« Reactie #29 Gepost op: wo, 24 nov 2004, 12:28:44 »
Hee die MarkoPolo,

Guess what? Ik heb je bod gezien op Ebay. So far so good, al moeten we nog zo'n 4 dagen gaan...

Heb jij een contact in de "Heimat" dat je iets dat voor "nur Deutschland" op Ebay staat kan regelen?

Ik bied er niet op, zodat jij'm kan scoren: wanneer je 'm hebt, dan koop ik'm wel van je over. Kan bijna niet wachten. Is alleen een beetje jammer dat ik geen DZM had toen ik nog met m'n 4-bakje rondreed: had ik het toerenverschil kunnen zien.

Overigens: precies zoals een van jullie al zei, was het druklager ingevreten in de huls van de ingaande as van de versnellingsbak voor die 4-bak. Resultaat was een zeer zware koppeling. Het 4-bakje is overigens uitstekend.

Binnenkort heb ik mogelijk een bordeauxrode Polo 86c uit '82 tekoop (loop of sloop), plus een aantal extra onderdelen. Moet nog even een dealtje maken en een prijs verzinnen. Het autootje is goed, afgezien van een versleten koppeling en een kapot schakelstangmechanisme.

Laat je me even weten wanneer je die cocpit hebt gescored?

Groet, Jan.