Auteur Topic: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km  (gelezen 102553 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #45 Gepost op: ma, 16 okt 2017, 16:43:37 »
Even snelle reactie (verslagje + foto's van de reiservaring volgt morgen later deze week).

KVS temp bereikt met moeite 90º (tenzij radiateur deels afgedekt, maar dat geeft bij bepaalde rijomstandigheden weer andere probleempjes - waarover morgen meer).

De thermostaat zou zelf defect kunnen zijn. Maar uit plaatjes en praatjes maak ik op dat het ook kan gebeuren dat 'een bewegend deel' (?) van de thermostaat een beetje klem kan zitten in het thermostaathuis; weet niet of dat bij 'mijn' thermostaat ook het geval zou kunnen zijn.

Als thermostaat de boosdoener is . en moet worden vervangen, welk type kan ik dan het beste nemen? Voor de G40 worden er twee genoemd: openen bij 84ºC of bij 87ºC? Zelf denk ik dan: die van openen bij 87º, want motor wordt nu niet goed warm.
« Laatst bewerkt op: di, 17 okt 2017, 21:50:41 door KoenG40 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #46 Gepost op: ma, 16 okt 2017, 17:26:54 »
Thermostaat G40 hoort eigenlijk 84 graden versie te zijn, ervan uitgaande dat de pk's ook welles gebruikt worden,
maar ja: als je rijdt als een vrachtwagenchauffeur :) , kun je inderdaad de 87 graden versie overwegen

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #47 Gepost op: di, 17 okt 2017, 21:51:59 »
Beide varianten + voor zekerheid (ivm mogelijke haarscheurtjes) nieuw thermostaathuis besteld.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #48 Gepost op: di, 17 okt 2017, 22:01:27 »
(...)
3. Medio oktober nog doen
3.1 Speling in versnellingspook / schakelstangen verhelpen.
3.2 Versnellingsbak olie verversen.
(...)

ad 3.1: Reparatiesetje besteld.

ad 3.2: De olieaftapplug zit muurvast. De 17mm imbus biedt geen houvast meer.
Garageman wil er nu een bout op/aan lassen om de plug eruit te draaien.
Na afvloeien van de bakolie moet er een nieuwe plug in. Hij vraagt aan mij om het juiste onderdeelnummer op te zoeken.

Twee uur bezig, ik kom er niet uit. Een OEM-nummer dat ik vaak tegenkom is 113301141B of "113 301 141 B". Echter die lijkt bij andere VAG-versnellingsbakken te behoren, ik zie nergens een 'bevestiging' dan deze voor de versnellingsbak van mijn G40 is.

Kan iemand mij aan het goede onderdeelnummer helpen?


Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #49 Gepost op: di, 17 okt 2017, 22:32:29 »
012301127F
Inbus 17 dop op ratel met verlengstuk en iets verzinnen dat ervoor zorgt dat 't gereedschap IN de plug gedrukt wordt.

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #50 Gepost op: di, 17 okt 2017, 23:31:27 »
Plug heb ik nog wel voor je koen.
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #51 Gepost op: wo, 18 okt 2017, 09:10:31 »
 -thumbsup-

Het door Sjon gegeven nr. Versnellingsbak aftap / controleplug /sealing plug 012301127F
vond ik op enkele sites met zo'n mooie exploded tekening erbij. Krijg de indruk dat dat dingetje in veel VW/VAG versnellingsbakken zit.

Het is nr. 6 op de tekening en in de lijst. Staat er 2x in, met vesrchillende OEM-nrs.:
6. (012301227F) sealing plug M24X1.5; not longer available.
6. WHT001937 sealing plug M24X1.5.

www.realoem.me

www.catcar.info

Nr. 6 in de lijst. Staat er 2x in:
6. (012301227F) sealing plug M24X1.5; not longer available.
6. WHT001937 sealing plug M24X1.5.
« Laatst bewerkt op: wo, 18 okt 2017, 09:13:24 door KoenG40 »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.537
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #52 Gepost op: wo, 18 okt 2017, 09:38:25 »
Bij een goede automaterialenzaak kun je gewoon een plug kopen met die bepaalde spoed.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #53 Gepost op: wo, 18 okt 2017, 12:52:08 »
Onderdeelnr. beginnend met 012****** is sowieso al geen specifiek 085-onderdeel, dus ja:
die zal waarschijnlijk in meerdere bakken terug te vinden zijn.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #54 Gepost op: do, 19 okt 2017, 11:45:27 »
Gisteren op 2 km van huis gestrand met uitgevallen en niet meer te starten motor.
Contact aan, rechtsachter zoemende brandstofpomp, startmotor draait, motor lijkt hikkend te willen aanslaan, maar 'pakt niet op', toerenteller daarbij op ± 900 rpm, NIET heen en weer slaand.

Garageman was alleen en druk, dus WW gebeld, was snel ter plaatse.
Bobine in orde? Check, trekt vonk (ding is net paar weken oud).
Maakt buis naar gasklephuis los, spuit er remmenreiniger in terwijl ik start - motor loop weer (even).
Denkt na: hé, in deze auto zitten 2 pompjes; we horen het geluid van die onder de auto, maar er is er nog één.
Klapt achterbank op, maakt dekseltje boven opvoerpompje los, met multimeter aan (twee van) de drie pennetjes (-massa, +pompje; derde is +tankniveaumetertje). Meet geen weerstand op pompje => pompje defect.

Auto naar Garageman gesleept, heb zelf (! :) )pompje  + toebehoren eruit gehaald. Garageman heeft nieuwe besteld en die zet hij er vandaag in.

Besteld bij Cartal, dit type [ OEM 357 906 092 C ], en ik denk die van VDO:
https://www.auto-onderdelen24.nl/oen/357906092c

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.910
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #55 Gepost op: do, 19 okt 2017, 12:32:25 »
Pompje mag best met pensioen met 5 Ton achter de kiezen.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.899
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #56 Gepost op: do, 19 okt 2017, 12:56:59 »
Weer pech -boehoe-
Na zoveel km's een brandstofpomp kapot is geen schande, maar wel vervelend....

Onderhand is wel alles al een keer vervangen

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #57 Gepost op: do, 19 okt 2017, 17:05:15 »
(...) Onderhand is wel alles al een keer vervangen

Jazeker, is weer zo goed als nieuw  :)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #58 Gepost op: do, 19 okt 2017, 17:07:18 »
Nieuwe pompje erin. Proefgereden - door stad - buitenweg - snelweg - stad. Loopt mooi stationair, redelijk vlot op temperatuur (maar 90º haalt ie net niet), trekt goed door op toeren.

A/F-meterjtje krijgt signaal direct vanaf de lambdasonde die de Digifant aanstuurt. Geeft bij warme motor en normaal rijden mooi 'stoïch' (closed loop) aan, en gaat bij dieper intrappen gaspedaal netjes naar Rich en bij 'gas los' geeft ie - zoals het hoort - niks aan.
Tot zover tevreden.

Direct na koude start staat ie in het (oranje) middengebied tussen Lean (rood) en Rich (groen). Zodra ik een kort stukje heb gereden zakt ie helemaal terug in het Lean-gebied, totdat ie - als motor warm is - Stoïch (closed loop) aangeeft. Dat vind ik een beetje vreemd. Juist bij koude motor zou het mengsel toch een Rich moeten zijn? (a.h.w. de choke uitgetrokken?)

Offline Audioholic

  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 526
Re: Project [ JF-JD-14 ] Polo 2F G40 op weg naar 654.321 km
« Reactie #59 Gepost op: do, 19 okt 2017, 21:34:13 »
mijn digifant hok loopt aardig rijk als die koud is. en hij loopt duidenlijk beter als die van "koudloop" af is.

heb wel gemerkt met mijn wideband als die nog in koudloop zit terwijl die warm is (net starten met warme motor) dat die dan ff wat armer loopt.

en met een koude motor moet er meer peut in om hetzelfde verbrandingsmengsel te krijgen als warm.

oftewel, hier is koud starten afr 10 a 11. eenmaal opgewarmd 14.5,  starten met warme motor even 13 ish, en uiteraard volgas rond de 12.4

14.5 is stoich en 10 a 11 is pisrijk  -naughty-
« Laatst bewerkt op: do, 19 okt 2017, 21:38:32 door Audioholic »
Heng!
Polo 2 turbo a 200pk+

Polo G40 Fox met slak<----- rip