Algemeen forum > Projecten

Project [RP-PS-63] Polo 2F G40

<< < (2/33) > >>

Sjon:
Allereerst: leuke een 2f G40 die niet paars is -thumbsup- (zal ik vast en zeker al eerder gemeld hebben)

Of ik moet eroverheen lezen, maar is 't basis-onderhoud op orde? Rotor + verdeelkap enzo.
Bougies is ook leuke: zit 't juiste type erin, G40 heeft nogal bijzondere en dure bougie (die dan weer wel heel lang mee gaan)
Zeg ik er wel meteen bij, dat 't twijfelachtig is of dit je probleem oplost, maar wel iets om even te checken.
Tijdens de koudstartregeling en met losgetrokken sensors zal ie altijd iets hoger in toeren lopen:
eventuele onregelmatigheid is dan minder goed waarneembaar.

Verders kan ik de vinger nog niet op de zere plek neerleggen.....

Audioholic:
heb net met joris beetje hierover gebabbeld op feestboek, en we hebben hetzelfde probleem


wisselvallig lopen, ene x wel goed andere x niet.

hoog verbruik.

soms een cilinder die half mee lijkt te lopen  -dunno-

ene keer reageert die goed op gas, andere keer doet die meh van geen zin in  -gert-


ikzelf heb alles al geprobeerd ,andere bougies, injectoren, brandstofdrukregelaars,copot, lamda, onsteking,verplaatsen co pot ivm motor warmte,blauwe temp sensor gewisseld, en nieuwe massakabels, mede door het soms raar starten

Hanf:
Bougiekabels?

Audioholic:
Ook gewisseld gehad..  Ik dan

JBM:

--- Citaat van: Sjon op ma, 29 jan 2018, 20:16:03 ---Allereerst: leuke een 2f G40 die niet paars is -thumbsup- (zal ik vast en zeker al eerder gemeld hebben)

Of ik moet eroverheen lezen, maar is 't basis-onderhoud op orde? Rotor + verdeelkap enzo.
Bougies is ook leuke: zit 't juiste type erin, G40 heeft nogal bijzondere en dure bougie (die dan weer wel heel lang mee gaan)
Zeg ik er wel meteen bij, dat 't twijfelachtig is of dit je probleem oplost, maar wel iets om even te checken.
Tijdens de koudstartregeling en met losgetrokken sensors zal ie altijd iets hoger in toeren lopen:
eventuele onregelmatigheid is dan minder goed waarneembaar.

Verders kan ik de vinger nog niet op de zere plek neerleggen.....


--- Einde van citaat ---

@ Sjon: Bedankt -naughty- Tot nu toe heb ik alleen maar rode 2Fjes gereden en kan mij het compliment inderdaad herinneren. 2x AAV en nu dus een echte G40. Rij trouwens met een andere chip, lege kat, simota inlegfilter en Denso IW22 bougies: (Maar de wagen had het daarvoor ook al sinds de aankoop)
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=19645.msg471101#msg471101

Het basisonderhoud is op orde. De bougiekabels heb ik nog niet vervangen maar deze voelen erg soepel aan en zien er zeker niet oud uit. Rotor en verdelerkap zijn ook nog prima maar kan ze natuurlijk altijd eens vervangen (kleine moeite).

De rede waarom ik hier niet aan twijfel:
- heb met de golf hetzelfde euvel (Daar is zo'n beetje alles aan vernieuwd van bougiekabels, bobine etc)
- Als het een bougiekabel zou zijn of iets dergelijks dan zou die ook slecht moeten lopen met losgetrokken sensor (lambda of bv kvs sensor).
- Beide wagens lopen echt belachelijk synchroon en netjes zodra ik lambda los gooi of de kvs sensor.

Kamp al een tijdje met het probleem en wil het toch wel eens opgelost hebben (Zonder lambda rijden kan maar dan heb ik met de Golf een CO van 6.5 ipv 0.3  -nana- Dat komt het mooie bossige Limburgse landschap niet ten goede  -uitlachen- Zat al te denken (voor de golf) mocht ik er niet uit komen om de lambda los te gooien en hem via de luchtmassameter armer te stellen op het gewenste CO... Vertrouw het gewoon niet incl. lambda aangezien ik echt het gevoel heb dat de motor dan vaak te arm loopt. Maar dat is een beetje tegen het boekje in.. Met de G40 zou ik dit ook kunnen doen, lambda pakt dan een gemiddelde waarde en dan zou ik hem via de CO pot gewoon goed kunnen afstellen op de fabriekswaardes.

@audioholic: Tijd voor de overstap naar iets Frans dus  -nana- Laat mij zeker weten als jij iets verder bent gekomen. Ik gooi het nog steeds op een slechte massa waardoor de 'correspondentie' naar de ecu niet optimaal is. Misschien dat ik bij beide wagens het arbeidstroomrelais ook preventief vervang..

Heb het erg druk met examens voor mijn opleiding maar heb gisteren snel nog wat metingen gedaan aan de Golf met draaiende motor en verbruikers aan:

- boordspanning Golf: 15.7V  -gert- Dit lijkt mij erg veel aangezien het normaal 14.4V is.
- boordspanning G40: 14.4V (draaiende motor)

Massa kun je dus het beste meten op voltage stand tussen de minpool accu en het te meten massapunt met draaiende motor. Meet je hier ergens een spanning dan zit er dus ergens een slechte massaverbinding.
Bij de Golf meet ik op sommige plekken (bv tussen inlaat -pool accu)
- 0,2 a 0.3 volt. Het is nihil maar misschien dat dit toch storingen kan veroozaken.
- tussen de min van de accu en het massapunt naast de accu (waar alle minnen bij elkaar komen op het carrosserie punt meet ik gewoon 0 volt..

Ik ben mijn startkabels al een jaar kwijt dus heb gisteren even 2 setjes gekocht bij de action. Puur om even snel wat extra massapunten aan te leggen. Na mijn examens ga ik met dit 'experiment' verder en hoop ik dus op 2 perfect lopende wagens inclusief aangesloten sensoren  -thumbsup- Meedenken of tips zijn van harte welkom.

BTW: valse lucht voor de lambda sluit ik eigenlijk ook uit aangezien ik bij de golf alle pakkingen heb vervangen van het spruitstuk. Moet ook zeggen dat ik de brandstofpomp bij de G40 soms wel erg goed hoor stationair maar dit was bij mijn ex 2fjes met AAV ook (zelfde pomp). Heb de dynamo ook nog geen aandacht gegeven maar misschien dat het probleem wel hier schuilt bij beide wagens. (spanningsregelaar of semi kapotte diodebrug). Bij de golf had ik de regelaar gewisseld voor een ander gebruikt exemplaar..

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie