Auteur Topic: Wie is Robert van den Berg  (gelezen 7466 keer)

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Wie is Robert van den Berg
« Gepost op: ma, 10 dec 2012, 11:38:28 »
Ben al een tijdje actief, maar aangezien ik nu officieel lid ga worden toch maar eens een voorstellen!

Mijn naam is Robert van den Berg, 23 jaar oud, en woon in Garderen op de Veluwe.
Mijn allereerste auto was een Polo uit '86, en heb daarna ook nog een '93 polo gehad.
Daarna is er eerst een '98 Peugeot 106 S16 op dBilas throttle bodies geweest, welke ik voor ruim 2 jaar heb gereden.
Met deze auto ben ik heel erg actief geweest op 106.nl, en heb daar veel meetings en circuitdagen mee gedaan, SUPERGAAF!
Uiteindelijk begin april dit jaar een 307 2.0 Xsi pack luxe met ALLES erop en eraan gekocht. Echt een grote mensen auto.
Alleen werd een week na aanschaf mijn vorige baas failliet verklaard. Ik verloor in het faillisement 13.500 euro, en was al aardig door mijn spaargeld heen. Zodoende moest de 307 toch wijken. En daarbij bleef het "kart" gevoel van de polo echt kriebelen. Dus uiteindelijk 2 weken geleden toch maar de 307 verkocht, ik kreeg een goed bod. Afgelopen week een mooie 1.3 AAV Polo mk2 gekocht van Riens (Douma).
Paar kleine schoonheidsfoutjes, maar over-all een goeie degelijke auto met een lekker pittig motortje, een GT dashboard met rode bies en toerenteller, en GT interieur.

Ik wil dit autotje langzaamaan klaar maken voor mijn vriendin. Zij is nu wel klaar voor haar eerste eigen autootje, en dit is een leuke manier om haar te verrassen met kerst. Dus ff wat rubbers in de stabilisatiestangen vervangen, stukje uitlaat vervangen, beurtje en een grote rode strik! Dan moet het allemaal goed komen!

Ondertussen ben ik voor mezelf ook opzoek naar een zelfde Polo. Liefst ook met ronde koplampjes, maar dan wel meer schadevrij, lagere km-stand en iets meer peekaatjes! Dus een originele GT of een G40.

Hopelijk kan ik me hier net zo actief maken als het 106 forum. En ik kan niet wachten tot ik de meetings en VW treffen enzo kan gaan bezoeken!
Verder zal ik jullie met plezier op de hoogte houden van de vorderingen, en ook lekker lastig vallen met al mijn technische vraagjes -klus-

Hoogachtend,
Robert van den Berg
'83 GT, das macht spaß!

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #1 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 12:06:53 »
 -welkom-

En doe maar gewoon ITB tjes op je Polo ipv dat G40 geneuzel.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #2 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 12:08:13 »
 -welkom-
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #3 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 12:18:10 »
Ja? Is een set throttle bodies op een 1300 beter als een g40?
'83 GT, das macht spaß!

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #4 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 12:26:54 »
Ik denk dat het geluid vooral verslavender zal zijn. Hoewel een jankende G-lader ook zo z'n charmes heeft.
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #5 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 12:27:53 »
Ach, dat is allemaal persoonlijk. Ik heb alleen ervaring met motorfietscarbs en ik vind het geluid van open kelken mooier dan een G40.  :)
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #6 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 15:21:16 »
 -welkom-
Eindhovuh de gekste

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #7 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 15:36:45 »
Wat mort er allemaal gebeuren om een 1300 op tb's te krijgen? Werk en geld technisch??
'83 GT, das macht spaß!

Offline Raymon

  • L86C-0190
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.501
  • Geslacht: Man
  • Raymon Gerrist
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #8 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 15:57:35 »
Tja wat wil je precies ?
Alleen motorfietscarbs ?
Dan heb je een inlaatspruitstuk nodig en een paat motorfietscarbs en een goede dosis gezond verstand .
Wil je echt lol dan zul je ook je kop moeten laten bewerken een andere nokkenas en een leuk uitlaatsyteem .
Kosten vallen nog wel mee vind ik .
Heb onlangs zelf een groep n uitlaatje gekocht voor 275 euro en een nokkenas voor 175 euro .
Serge hier op het forum doet je kopje bewerken voor 150 euro .
En een set motorfietscarbs moet je ongeveer 75 tot 100 euro voor rekenen .
Er komen zo links en rechts natuurlijk nog wel wat kleine dingen bij .
Raymon 

Always be yourself unless you are Monday then be Friday

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #9 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 16:03:46 »
Wat mort er allemaal gebeuren om een 1300 op tb's te krijgen? Werk en geld technisch??

Daar is de zoekfunctie uiterst geschikt voor  -thumbsup-  {der rijder er hier zat met die bromfiets gaskleppen}

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #10 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 16:22:23 »
inlaatspruitstuk zelf niet vergeten kost ook rond de 150 euro. Zoals gezegd is veel over verteld :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #11 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 16:50:27 »
En wat zijn dan de voor en nadelen ten opzichten van een G40?
Dat tb's mooi lopen is zeker waar, maar een G40 is naar mijn idee veel sterker?
'83 GT, das macht spaß!

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #12 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 16:58:39 »
g40 is sterker maar ook gevoeliger..
g40 zit vol electronika en zo,n tb motor niet echt..
G40 is veel makkelijker snel te maken..

ik vond laatst nog wat leuke foto,s...


hier zit dan wel flink wat meer electronika in..


Offline Robert van den Berg

  • L86C-0209
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.360
  • Geslacht: Man
  • Robert van den Berg
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #13 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 17:10:43 »
En een G40 op tb's? Dat je de luchtaanzuiging van de carb's met een mooi foefje aansluit op de hogedruk slang van de G-lader?
'83 GT, das macht spaß!

Offline Lewis-coupe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.078
  • Geslacht: Man
Re: Wie is Robert van den Berg
« Reactie #14 Gepost op: ma, 10 dec 2012, 17:19:58 »
ook die bestaan, G40 met trottle-bodies maar krijg de plaatjes niet zo gauw gevonden! {ik ga effe op onderzoek uit :)}

gefunden, hier met turbo gecombineerd..






op polotreff.de stond ook nog een mooie ombouw met injectie-trottlebodies
« Laatst bewerkt op: ma, 10 dec 2012, 17:25:46 door Lewis-coupe »