Auteur Topic: Boem boem ,bling bling ,flits flits ,cameltoe  (gelezen 4270 keer)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Boem boem ,bling bling ,flits flits ,cameltoe
« Reactie #15 Gepost op: ma, 06 dec 2004, 13:24:43 »
Vermogen is ook niet alles..
Je kunt er misschien meer uit halen, maar dat gaat dan bijv. weer ten koste van het koppelverloop of het bruikbare toerengebied.

Vermogen wordt gevormd door: koppel en/of toerental en/of cylinderinhoud.

Meer vermogen door 1 of meerdere van de 3 te verbeteren/verhogen.

Koppel komt uit cylindervulling (cylinderkop bewerken, kleppen, inlaat, gasfabriek).
Toerental door klepsturing, bewegende massa verminderen.
Cylinderinhoud door uitboren oid.

Toch leerzaam zo'n "Jetzt mache ich ihm schneller"  -naughty-

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Boem boem ,bling bling ,flits flits ,cameltoe
« Reactie #16 Gepost op: ma, 06 dec 2004, 14:09:30 »
vind opzich 100pk/liter wel 'stoer' klinken..
Ben qua koppel best tevree met die 120 Nm die ik nu tot m'n beschikking heb (ook met het 'kromme' verloop zoals dat nu is).. moeite zat m'n winterbanden niet op te roken tijdens het woonwerk verkeer.

Maar goed; 100kW met zoveel aanpassingen....  daar staan dan vast minimaal 150 Newtonmetertjes koppel tegenover..
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Boem boem ,bling bling ,flits flits ,cameltoe
« Reactie #17 Gepost op: ma, 06 dec 2004, 18:43:53 »
kuch toen wendy der 1.4 op 3 poten liep met webers op de bank toch bij 5000rpm een 116pk met 132nm koppel kuch kuch
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Boem boem ,bling bling ,flits flits ,cameltoe
« Reactie #18 Gepost op: ma, 06 dec 2004, 18:51:27 »
Toch leerzaam zo'n "Jetzt mache ich ihm schneller"  -naughty-

en een toeren motor combineren met korte bak zet meer koppel op de wielen dan een g40 motor met lange bak die dus toeren begrensd is ivm lader

combineer dus toeren motor met turbo en  -naughty-  -naughty-  -naughty-  -naughty-  -naughty- koppel op afroep en pk op afroep .nu nog de eerste keer heel voorzichtig dat gas aanraken  -klus-
ik zeg dus grotere uitlaatkleppen (34 inlaat en 30 uitlaat),compressie 7,6 tot 8 op 1. 286 nokker ,garret m27(is goed voor 1.8 16v) op 1 bar,32mm cbr carbs met dynojet stage 1  op 1.3 l cylinder inhoud en rook gas afvoer van 65mm

8p versnellings bak
je hebt laagvliegers en modelvliegers .