Van het weekend weer even met de polo bezig geweest. Ben laatst al achtergekomen dat de lambdasonde lekker teun de beun eronder was gezet (met slangklemmen...) en daar had de lambda geen zin in en is m dus gesmeerd. Ik eentje via Markplaats opgesnord maar absoluut geen idee waar de stekker op moet
ik had al wat op t forum gelezen 'op achterkant van het blok vlakbij carterontluchting". De enige stekker die daar in de buurt zit en er op lijkt zit net onder inlaatspruitstuk (horizontaal geplaatst) en de draden van deze stekker verdwijnen in het plasticke bakje waar de draden van de injectoren ook in gaan...nou goed, bij deze zoektocht kwam ik wel een loshangend draadje tegen, volgens mij een massa aansluiting (bruin) dus die op het aansluitpunt gemaakt waar het andere einde van het draadje zat incl kabelschoen. De polo loopt nu stationair mooi en is een stuk rustiger. Ook gelijk het home-fixed carteronltuchting verhaal aangepast...olie kwam door luchtfilter naar buiten.
Zat nog even mn uitlaatspruitstuk te bekijken, t lijkt er verdacht veel op dat het gat voor de lambda dicht geprut is...mocht ik mn lambda aan willen sluiten dan knal ik er gelijk een spaghetti op denk ik, want dit spruitstuk is niet bar veel meer waard. Maar, zolang hij goed loopt zijn er even wat andere zaken die voorrang hebben (distributie, waterpomp en voorremmen).
Iemand die me toch kan vertellen (met foto?) waar de lambda op moet?