Het Polo86c Register

Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: 86c2003 op wo, 21 jul 2004, 09:15:40

Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: 86c2003 op wo, 21 jul 2004, 09:15:40
sjonge....G*D....sjonge jonge

ben er dus achter gekomen dat ik nu een Golf 1 tellrunit met toerentellr in mn Polo heb gehangen.

Eerst deden de temp- en brandstof meter het niet --> verholpen --> niet-klemmende stekker ofzo

nu km teller zelf.... --> wel snelheid aangeven, maar km's erbij tellen ho maar...

Wie weet hier de oplossing voor?

al met al... toerenteller komt iets over de 7000 tpm heen, en dt is met een 8.000 krystalletje op NZ comp
Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: 86c2003 op wo, 21 jul 2004, 09:16:33
ohja, omdat er een handremlampje ontbreekt (Golf) brand het oliedruk lampje continu.....weet iemand dit te verhelpen?
Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: Jaap op wo, 21 jul 2004, 09:55:38
100 tellerunits 101 verschillen :-)

Nee, 123 zal iemand hier de oplossing niet kunnen aandragen.

Also: waarom niet je eigen oude vertrouwde polo tellers + folie ombouwen mbv de extra onderdelen (toerenteller)..

980 staat er op een Polo teller
950 op een Golf teller

Toerenteller: maakt niet uit: zolang het maar geen diesel is :)

Als je de golf tellers inbouwd, gaat het gegarandeerd mis met de kilometeraanduiding: je lijkt veel harder te gaan dan je in werkelijkheid rijd. (Golf heeft standaard veel hogere ballonbanden)
Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: 86c2003 op wo, 21 jul 2004, 12:54:05
dat laatste klopt jaap, hij gaf ook eerst teveel aan, zeker 10 km/u of meer. Heb nu wel aangepast door wijzer terug te zetten. En het werkt.maja....de km's worden niet geteld.
Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: Markopolo op wo, 21 jul 2004, 13:04:58
Ik heb momenteel in m'n 1F een Golf 1 (Pirelli ?) MFA teller zitten, met een Polo 2 km-teller, dus van het "980" type.
Deze moest een plastic binnenwerk hebben omdat dan de hallgever, tbv MFA, er zo ingeschroeft kon worden.
 Hall-gever heb ik van een Golf II 16V klokkenspel geschroefd, welke ik ooit in een steilheckie had zitten ( die dus 10% afweek omdat dit wel een "950" uitvoering was ).

Verder heb ik nog een Modus-schakelaartje aangesloten om de MFA modi te kunnen bedienen (...).
En natuurlijk 't dynamisch oliedrukverhaal ff omzeilt.

Tevens heb ik de tellerkabel vervangen door die van een Polo 2, omdat in de 1F nog een schroefkoppeling aan de km-teller zat.

En 't werk perfect !  -thumbsup-

Kortom mijn tip : schroef er gewoon een Polo km-teller in, ben je in 1 keer klaar !



Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: Jaap op wo, 21 jul 2004, 15:06:18
De MFA unit die ik gekocht heb heeft ook die rare knop rechtsbovenin: stand 1 en 2 voor MFA

Moet alleen de hallgever + aansluitingen nog zien of dat gaat lukken.

Hoe heb je btw de MFA schakelaar die normaal aan de stuurhendel zit opgelost?
Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: Markopolo op wo, 21 jul 2004, 17:01:59
Is gewoon een massa-signaaltje.
Zit op pen 8 van de 14 polige stekker, geloof ik. Staat iets van "mod" en nog iets op de folie.
Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: Jaap op wo, 21 jul 2004, 17:39:09
ik bedoelde meer: Hoe heb jij nu een schakelaar gemaakt, daar je geen passende hendels hebt..
Titel: Tellerunits... mechanica....
Bericht door: Markopolo op wo, 21 jul 2004, 22:20:03
Had voor het Golf 16V klokkenspel dit ooit 's inmekaar gemeubelt, nu heb ik alleen maar de met het rode pijltje aangegeven "tiptoetsje" in gebruik om de verschillende modi te doorlopen.

Ga 't in de toekomst waarschijnlijk nog wel anders maken.

Mischien iets met originele ( aangepaste ) schakelaar.