Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: dieselinside op zo, 13 mrt 2005, 21:54:43
-
Zoals al eens gepost heeft m'n broer een Polo erbij gekocht voor zijn vriendin. Nu is er het volgende probleem;
Zover ik het van hem heb begrepen krijgt de motor geen brandstof, als er brandstof via het brandstofilter werd toegevoegd dan startte die wel.
Wat is de oorzaak? Ik dacht aan een kapotte benzinepomp of verstopte benzineleidingen... Iemand suggesties?
Hij zal deze week er proberen achter te komen om wat voor blok het gaat, 't is een MH of NZ.
-
NZ: luchtfilter broodbakje links voorin.
MH: braadpan op de carburateur.
-
in beider gevallen benzine pomp .in mh geval goedkoop in nz geval iets minder goedkoop
-
NZ = injectie, dus contact aan: zoemen brandstofpomp achteraan
MH = carb......maar met hydrokop......waar zit brandstofpomp?
-
NZ: luchtfilter broodbakje links voorin.
MH: braadpan op de carburateur.
Dat weet ik zelfs ondertussen ook wel, maar me broer heeft de auto nog niet gezien! -gert-
-
( Dennis z'n posting gaat natuurlijk om het herkennen van het type blok ).
Waarschijnlijk is het een MH: benzine erbij gooien in het benzine filter is bij een NZ namelijk behoorlijk lastig: Filter hangt onder de auto...
Benzinepomp van MH (en andere carb motoren) zijn mechanisch, aangedreven door een nokje op de nokkenas. Heel soms slijt het nokje, waardoor de pomp niet genoeg opbrengst meer heeft. Meestal is echter het membraam de boosdoener..
Testen is vrij simpel: slang na pomp los nemen, en kijken of er benzine uit stroomt als de startmotor word rondgedraait. Hoeft niet eens echt veel te zijn (in de vraagbaak/haynes manual staat hoeveel ie in 1 minuut moet opleveren), als 't maar duidelijk is DAT er benzine uitkomt..
Bij verstopte leiding: retour en aanvoer tijdelijk wisselen? Of met perslucht (tankdop eraf) doorblazen?
-
( Dennis z'n posting gaat natuurlijk om het herkennen van het type blok ).
Dat had ik ook door, ging meer om het feit dat me broer de auto nog niet eens heeft gezien, en dus niks kon zeggen wat er onder de kap lag. Hij zal deze week proberen erachter te komen wat het is.
Maar goed, zal dus wel een MH zijn dan en dan maar op zoek een "nieuwe" benzinepomp.
-
Deze heb ik nog liggen...
-
-dunno-
En die is voor....? En wat zal dat moeten kosten?
-
Ziet eruit als een mechanische pomp :)
Maar goed: ga er maar vanuit dat het een MH is.. bij een NZ is 't toch zo goed als onmogelijk benzine via het filter in de motor te krijgen (door te gieten).
Suggestie: Pompje van Mark overnemen, monteren en klaar is kees! :) (of hoe heet je broer?)
-
Alhoewel: pomp van Mark ziet eruit als een sleeptuimelaar-kop-pomp...
toch?
-
Idd, is volgens mij voor sleeptuimelaar.
-
Dus er zijn ook hydrostoter met daarin mechanische pompen?
Vroeg me af of dat zo is.........ben niet bekend met MH......
-
Als het een MH (wat nu wel zeer waarschijnlijk is) is en deze is daar voor bestemd...
Zal morgen me broer effe bellen maar hou hem dan maar gereserveerd. Enja dan heb ik dus een goede reden om echt naar de type-1 meeting te lomen.
-
Hydro met mech pomp....
@ Thomas: als 't een MH is gaat die pomp van mij dus sowieso niet passen.
-
Voor de duidelijkheid: Kop van "een" sleeptuimelaar-blok...
Pomp heeft een andere flens en zit aan de rechterzijde ( voor de kijkers links).
-
@ Thomas: als 't een MH is gaat die pomp van mij dus sowieso niet passen.
Jammer, iemand anders?
-
de afgebeelde pomp van mark is sleeptuimelaar.ik kan er wel 1 van de oude mh afroppen ,mag je zo meenemen
-
de afgebeelde pomp van mark is sleeptuimelaar.ik kan er wel 1 van de oude mh afroppen ,mag je zo meenemen
Als dat zou kunnen, en ALS het een MH is wat me broer heeft dan...
-hug-
En dan gaan we het wel proberen.
-
Waarschijnlijk is het een MH: benzine erbij gooien in het benzine filter is bij een NZ namelijk behoorlijk lastig: Filter hangt onder de auto...
Heeft mijn NZ een benzinefilter dan?
Hmmm...
Nooit vervangen...
Hoe lang gaan die dingen mee?
Zit er al wel... zeker 12000 km onder nu, wie weet nog veel langer...
-
@ Nielzzzzz: Benzinefilter hangt onder de auto, bij de benzinepomp.
't filter is vrij universeel (zelfde filter hangt ook onder de clio van Leontine), en vrij groot (in vergelijk met het oude filtertje).
Ongeveer ter grote van een blikje bier.
Het zit enorm kut vast, met een boutje in een klem,..
Bij mijn 2f was is duidelijk nog nooit vervangen,,. of in iedergeval minimaal 120.000 km oud. D'r kwam erg erg erg zwarte drap uit (koffie?). Sinds het vervangen van het benzinefilter (en de blauwe temp sensor) is het startprobleem overigens verholpen: Of dat lag aan het benzinefilter, of aan de tempsensor: dat weet ik niet.
-
jij loopt op koffie, misschien je auto ook! (honden gaan ook op hun baasje lijken! -naughty- )
-
www.bugardi.com:
het grootste probleem is dat het vaak te gezellig is en dat we teveel lullen en te weinig werken, bekend bij meerdere???
-
withstupid -love-
-
withstupid
Maar eu... Oke, tijd om te vervangen dus mischien...
Zal hem eens los schroeven.
Neem aan dat die te berijken is via het klepje onder de bank?
Zo'n ding zal ook wel niet duur zijn...
6 euro's?
-
Ahum...
Verhaal is weer verandert. -dunno- jaja Sjon
Allereerst; het is een MH (een braadpan onder de kap)
De auto doet het nu wel, motor start en loopt gewoon, echter na zo'n 20 km (als ie dus lekker op temp. is) houdt ie in en stopt er dan mee. Na even af te laten koelen start ie weer met na een tijdje weer hetzelfde verhaal...
Auto is verder gesleept en staat nu thuis bij me broer, maarrr iemand een idee wat er kan zijn?
Weet er niet zoveel van en ben nu een doorgeefluik voor mijn broer dus tja...
@Serge; mijn broer houdt zich van harte aanbevolen voor jou pompje, ik kom zondag ook naar de type-1 meeting dus je mag hem meenemen.
-
Sory, ben ik veels te goed in...
Ik weet het, ik flik het elke keer...
Wil niet steeds een nieuw topic openen...
Sory, herstel.
-
goed verhaal voor thomas .of hall sensor of bobine
-
of je tank ontluchting zit verstopt
-
goed verhaal voor thomas .of hall sensor of bobine
Hoezo goed verhaal voor mij?
Het is de eerste keer dat me broer aan mij techmische vragen steld, en dat voor iemand die ze eigen motorfiets al een aantal keer heeft opgebouwd. -dunno-
Ik weet alleen niet of ik er blij mee moet zijn... -wanker-
-
valt reuze mee ,ontstekingshuis op sloop scoren en overzetten .neem dan gelijk de bobine mee
-
valt reuze mee ,ontstekingshuis op sloop scoren en overzetten .neem dan gelijk de bobine mee
Dus; ontstekingshuis, bobine, en waar zit de hallgever?
Enne hoe zit het met de ontluchtingsleidingen? -klus-
-
Hall-gever zit in ontsteking.
-
oops sorry ,was vergeten dat je diesel gewent was -hug-
-
oops sorry ,was vergeten dat je diesel gewent was -hug-
Nou, het is meer mijn gebrek aan kennis denk ik hoor...maar ja, zo leer ik weer eens wat. -moon-
-
Ahum; nog een vraagje;
Die hallgever, wat doet dat ding en wat is de invloed van een slecht functionerende hallgever? -klus-
-
puls geven aan de bobine diedaardoor een vonk afgeeft
-
en de invloed van een slecht werkende is een niet werkende polo :)
-
en de invloed van een slecht werkende is een niet werkende polo :)
Haha...
"t is gewoon starten en lopen, maar zodra ie op temp. gekomen is dan houdt ie ermee op... -klus-
-
Owja;
@Serge: pomp is dus niet meer nodig, blijkt toch te werken... -wanker-
-
bobine 1.3
Heb je daar wat aan???
-
bobine 1.3
Heb je daar wat aan???
Nou me broer gaat zelf op zoek, maar ik zal 't hem doorgeven.
-
HIJ DOET HET!!! -prut-
Onderdelen vervangen en hij loopt als een zonnetje.
Hier 2 foto's, het is wel zijn goede kant;
-
Poets staat er nog naast..
Ziet er (vanaf deze kant) puik uit!
-
Poets staat er nog naast..
Ziet er (vanaf deze kant) puik uit!
Idd, nadat ie goed liep maar eens gepoetst. Was zo te zien al een paar jaar niet meer gedaan. -naughty-
Maar dit is dus de goede kant, de andere kant heeft een zelf (vorige eigenaar) uitgedeukte deur... nou ja.
Maarre de prijs maakte een hoop goed!
-
En daar gaan we weer...
Probleem is dus NIET opgelost, vandaan een flinke rit gemaakt en hij begon weer. -dunno-
Onstekingshuis + bobine is vervangen, wat kan het nog meer zijn??? -klus-
-
Niemand? -dunno-
Zie hierboven, hij doet 't dus nog steeds niet (goed)!
-
geen verstopping in de benzine leidingen ?
draai de tank dop eens los en ga dan eens rijden
-
geen verstopping in de benzine leidingen ?
draai de tank dop eens los en ga dan eens rijden
Met tankdop open ook niet, is al geprobeerd.
-
goed bobine is vervangen ,hallgever is vervangen ,tankdop los en nog er mee uitscheiden als ie een tijdje gereden heeft.
carburateur vervangen dan maar ,heb er nog wel 1 of 2 liggen ,mag ie zo hebben
-
Heb me broer effe gesproken, hij vraagt zich af wat er dan mis zou zijn met de carbarateur?
-
wel ik heb nu het vermoeden als hij niet meer op de choke loopt ,hij geen benzine meer krijgt via de stationair sproeier
-
carburateur vervangen dan maar ,heb er nog wel 1 of 2 liggen ,mag ie zo hebben
Ok, dat maar eens proberen. Zou ik die van de week op kunnen halen?
PM anders effe je tel. nummer dan bel ik nog wel van de week.
Ook meteen effe op kraamvisite -love-
-
Keb er ook nog eentje in de schuur liggen, ooit gehad van Serge.
(had er teveel, geloof ik -gert- geintje: had ooit 't idee dit icm gk spruitstuk op aav te klappen)
Is alleen een vacuum-plasticje kapot, is wel over te zetten.
-
Keb er ook nog eentje in de schuur liggen, ooit gehad van Serge.
(had er teveel, geloof ik -gert- geintje: had ooit 't idee dit icm gk spruitstuk op aav te klappen)
Is alleen een vacuum-plasticje kapot, is wel over te zetten.
Sjon bedankt, maar ik ga vrijdag naar Ede toe. Krijg een doos (past het in 1 doos?) met onderdelen mee van Serge! Bedankt -thumbsup-