Auteur Topic: Orginele einddemper verhogen  (gelezen 775 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Orginele einddemper verhogen
« Gepost op: zo, 19 jul 2009, 17:40:21 »
Sinds ik met 175/50 13 rijdt schraap ik telkens met de einddemper over de grond. en dan praat ik nog niet over drempels  -moon-
ga v/d week eens kijken hoeveel ruimte ik precies over heb tussen uitlaat/achteras wanneer de auto op de veren rust. (heb 'n paar oprijbokjes opgehaald)
gisteren heb ik de auto op een 2 kolommer gehad, maar kon er weinig mee omdat de achteras op z'n laagste punt zat. heb iig ff bekeken waar en hoe ik precies de uitlaat kon aanpassen, zag er het zelfde uit als bij de vorige polo..
vanaf de middendemper-einddemper bevestiging zit een kleine knik naar beneden, zit te denken om deze aan de einddemper zijde iets te buigen/inslijpen+lassen
dan zou de einddemper tegen de carrosserie aan komen tussen de ophangbeugels. zat te denken om de versteviging aan de onderzijde buis/demper aan buiszijde los te slijpen en iets te buigen en lassen. waardoor de eind zijde wat lager komt en de uitlaatbuis wat dichter op de achteras zit.

nou hebben jullie hier weinig aan :P maar ik wou ff weten aangezien dit toch een standaard probleem is (vooral bij verlaagde polo) hoe jullie het hebben opgelost?

bij m'n vorige polo had ik er nog eens een dikke demper aan gelast, maar deze was niet laag genoeg om de grond te raken, wel het laagste punt v/d auto. net als nu
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline coupe92

  • Non-Register lid
  • Berichten: 257
  • Geslacht: Man
  • iwan gordijn
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #1 Gepost op: zo, 19 jul 2009, 21:01:10 »
gaat je demper dan niet tegen de carosserie tikken??
Dun is de mode.......Mijn stijl is dik!!!

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #2 Gepost op: zo, 19 jul 2009, 21:08:35 »
...de versteviging aan de onderzijde buis/demper aan buiszijde los te slijpen en iets te buigen en lassen. waardoor de eind zijde wat lager komt en de uitlaatbuis wat dichter op de achteras zit...

hierdoor komt het einde niet tegen de carrosserie, maar de buis tegen de achteras (wat nou niet lukt omdat de demper de carrosserie raakt (dat kleine rubbertje er tussen dan))

tis niet de bedoeling dat hij de achteras constant zal raken, mag wel af en toe, liever dit dan de grond. deze ruimte moet iig minimaal worden
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #3 Gepost op: zo, 19 jul 2009, 21:16:32 »
ik heb 80-60 verlaging en 175-50 banden , en dit is hoe ik het opgelost heb.  denk alleen dat jij dit ook zo bedoelt!   bij die einddemper zit namelijk zon soort 3-hoek (versteviging tussen demper en pijp)   deze heb ik losgeslepen , toen heb ik de uitlaat wamr gemaakt en steeds een stukje meer verbogen tot hij strak tegen de auto aan lag... toen heb ik dat 3-hoekje weer vastgelast en het gaat nu eigenlijk altijd goed!    Maar het blijft een rare constructie die uitlaat bij de polo's...

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #4 Gepost op: zo, 19 jul 2009, 21:28:18 »
ik zit ook te denken wat de beste oplossing is om de uitlaat hoger te hangen.
bij mij raakt ie soms de grond.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #5 Gepost op: zo, 19 jul 2009, 22:11:28 »
In het geval dat de einddemper gekoppeld wordt vlak voor de achterbank: ( latere type, vanaf 1986)
De complete einddemper zo onder draaien zodat de bochten zo hoog mogelijk hangen.. 

Voor het geval de einddemper aansluiting vlak voor de einddemper zit: Middenpijp met bochten zo draaien zodat de bocht onder de achteras langs, zo hoog mogelijk hangt.

Bij drempels hoort de uitlaat eigelijk niet bij de achteras te schuren, maar midden onder de auto, bij de tussendemper. Daar is, op een drempel, immers de minste bodemvrijheid.  Als ie bij normaal rijden over de grond sleept,.. is er iets mis met de weg waar je overheen rijdt.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #6 Gepost op: zo, 19 jul 2009, 22:28:30 »
dit is idd zoals ik het ook bedoelde, heb je de uitlaat naar beneden verbogen? dus dat dat driehoekje verder naar voren komt te zitten? of juist andersom.

Als ie bij normaal rijden over de grond sleept,.. is er iets mis met de weg waar je overheen rijdt.

een uitlaat kun je slijpen/lassen, een weg niet :)
voordat je dat gefixt krijgt liggen er al meerdere dempers in de berm...

demper is nieuw, begin dit jaar gemonteerd, van voor tot achter los gehad om het zo strak mogelijk te hangen, maar vanaf de einddemperbuis hangt de uitlaat naar beneden(dan is de driehoek aan de einddemper het laagste punt). nou staat de polo recht, en hangt niet voorover, soms zelfs achterover, heb het id dat de achterste schrokbrekers ook minder stug zijn. (heb ze ookal zo hoog mogelijk staan/sedan)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #7 Gepost op: ma, 20 jul 2009, 22:00:20 »
ik heb het hoekje verder naar de uitlaat van de einddemper zeg maar   dus demper ligt aan de richting van de voorkant van de auto hoger

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #8 Gepost op: di, 21 jul 2009, 10:19:32 »
gister maar eens nieuwe rubbers geplaatst,de oude waren op zeg maar....
demp lag nog net niet op de grond,linker rubber was stuk en de rechter bijna.
ik ben blij dat de onderdelen boer bij mij om de hoek zit :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Orginele einddemper verhogen
« Reactie #9 Gepost op: di, 21 jul 2009, 12:56:16 »
heb het met m'n eigen, maar ookal bij andere polo's gedaan, ff een oude multiriem om de demper lussen, weet je zeker dat deze niet over de grond zal slepen als de rubbers het  begeven. ooit als eens gehad toen ik net 'n week polo reed :D had gelukkig al 'n riem in de kofferbak liggen
ik heb het hoekje verder naar de uitlaat van de einddemper zeg maar   dus demper ligt aan de richting van de voorkant van de auto hoger
okdan, zo had ik het me ook bedacht
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen