Toen bleek dat mijn groene 2f eigenlijk meer rijp was voor de sloop dan wegwaardig. En er gewoon teveel aan moest gebeuren om hem in orde te krijgen (nieuwe bodem, nieuw onderstel, nieuw motorblok, velgen opknappen, koets strak maken en overspuiten) heb ik besloten om met een nieuwe auto verder te gaan. Ofja nieuw, Een andere basis.
Ik heb vandaag de polo van domenic opgehaald (dies2000) en ermee naar huis gereden, Zat wel een risico aan, omdat de auto geen apk heeft. Gelukkig niet aangehouden en zonder brokken thuisgekomen.
Auto rijdt lekker, paar irritante geluiden. Achteraan lijkt t te kraken alsof het warm wordt...., En bij somigge wegoneffenheden raakte de band de wielkast rechtsachter. Sporadisch wel. Niet zoveel als die andere had. Maar denk dat dat o.a. komt door de te grote banden.
Tevens bleek de auto bij 80km/h te trillen en trekt ietskes naar rechts.
Dus toen ik thuis was heb ik gelijk de reparaties gedaan die nodig waren voor de apk.
- Kleppendekselpakking vervangen (was echt nodig, oude lag niet goed en in kwam in losse delen er vanaf…)
- Remleidingen achter opschuren en opnieuw tectyleren, done, gedeeltelijk.
- Uitlaat lassen of vervangen, ik heb dus het laatste gedaan. Ging gelukkig enkel om de einddemper. Helaas lekt t nu nog steeds op het verbindingsstuk. Uitlaatklem brak natuurlijk af toen ik hem eraf wilde halen, dus daar zit een nieuwe op.
Kwart voor 16.45 was ik klaar. Inc ophalen van de einddemper. Ik ben begonnen om 12.45. Dus best lang. Maarja, 1,5 uur om een einddemper op te halen.
Helaas, apk keurder had geen tijd meer, dus ik moet maandag terug. BALEN. Ach even meer tijd voor lampjes wisselen en remleidingen tectyleren. Uitlaat laat ik door die keurder doen, want ik kreeg t niet goed voor elkaar met enkel de auto op assteunen. Gelijk ffkes de accu omwisselen en kijken waar de kabels voor de radio gebleven zijn.
Remleidingen moet ik ff beter na gaan kijken, op de oprit, kan ik de auto wat hoger opkrikken. Ik zag nog wat puntjes op de remleidingen.
Helaas vond ik ook wat rotterij op het achterschot. Linksachter blijkt er een behoorlijk stuk rot te zijn (ter hoogte van de uitlaat) heb heel wat rot plaatwerk eruit gehaald, maar bodem is vrijwel compleet in orde gelukkig. Moet nog wel ffkes een paar plekjes bijwerken qua tectyl, want hier en daar zit een plekje waar het ontbreekt.
Heb nog even geen nieuwe fotos, dus maar een fototje uit het verkooptopic geleend van domenic, heb ze als bijlage gezet.
Embleemloze grill zit er al niet meer op. Domenic heeft een rode polo prego gekocht, en heeft gelijk de grills omgewisseld, omdat ik toch al van plan was dat te doen.
Plannen (niet in chronologische volgorde):
- Sticker van de voorruit halen (irritante zonneband)
- Verlagingsset monteren (60/40 of 60/60)
- andere banden monteren (huidige set wordt winterset)
- leuke lichtmetaaltjes zoeken met zomerbanden eromheen- Carosserie nalopen op roestplekjes, schuren en bijwerken met roestwerend middel en daarna een nieuw laagje lak in de juiste kleur.
Misschien wel hele auto in kleur rollen?
- Tape van de motorkap afhalen - Banaantjes en deurlijsten erop -> banaantjes zitten er al weer op, had domenic nog voor me gedaan
- zwarte bumpers monteren
- Nieuw lvscherm of opnieuw spuiten/rollen in de juiste kleur.
- G40 achterlampen plaatsen -> moet ik nog ff voor de keuring doen.
- Audio verbouwen en inbouwen.
- Telefoonhouder monteren -> check, klik en klaar. Nu nog de aanstekerplug in orde brengen dat me telefoon ook oplaad (best vreemd, lader is niet kapot, maar werkt niet in de auto, wel in een andere auto.
Aansteker werkt wel gewoon. iemand een idee?oh ja, selecta ideetje, wel als wintervelgjes straks dus
:
ben er nog nie helemaal uit, weet nie zeker of ik zwarte bumpers doe...
Mocht iemand nog ideetjes hebben, kom er maar mee!
trekhaak blijft er op zitten
vind ik handig.