Auteur Topic: 3F ontsteking problemen  (gelezen 1469 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Gepost op: do, 16 okt 2008, 19:07:07 »
en hoe zijn je massa punten cq verbindingen ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djstick88

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
3F ontsteking problemen
« Reactie #1 Gepost op: do, 16 okt 2008, 19:26:01 »
welke massa punten
ik heb zelf al wat massa punten gemaakt maar elke keer valt de motor uit eerst zakt de toerenteller en dan ff later valt de motor uit nieuwe hall gever er op probleem bleef nieuwe bobine met een extra massa probleem bleef alleen het probleem was moeilijk te vinden omdat hij het niet altijd deet en als hij het probleem gaf kon ik twee tellen wachten en dan deet hij het weer maar er waren wel momenten dat ik kon meten toen kreeg ik wel een puls uit mijn hall gever maar niet naar de bobine conclusie dacht ik computer naar de klote nieuwe gezocht van de week binnen een extra massa aan de computer voordat er wat gebeurt met de computer maar het probleem werd aleen maar erg zelfs zo erg dat ik hem maar twee tellen aan de gang kreeg toen weer stil vallen dus oude computer er op en hij liep weer ik dacht toeval weer wisselen en weer niet doen dus weer op zoek naar een andere computer

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
3F ontsteking problemen
« Reactie #2 Gepost op: do, 16 okt 2008, 20:02:02 »
.,?! leest wat makkelijker.............
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Reactie #3 Gepost op: do, 16 okt 2008, 20:21:27 »
misschien gevalletje verder kijken dan neus lang is . euvel klinkt meer als brandstofdruk ,wat jij hier allemaal opnoemt . zet eens direct 12v op je pomp en meet op het extra palletje op je injectie rail, mbv een bandenklok(wel eerst het schroefje eruit draaien ). de meter moet zo bij motor uit 3 bar aangeven , alles beneden de 2,5 is afkeur . zou dan of drukregelaar kunnen zijn (kun je uitsluiten door retourleiding dicht te knijpen ) of je pomp .en zelfs je benzine filter kan een oorzaak zijn .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djstick88

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
3F ontsteking problemen
« Reactie #4 Gepost op: do, 16 okt 2008, 21:17:08 »
nieuwe brandstofpomp ook gemonteerd samen met een nieuwe filter, druk nog niet gemeten maar ga ik morge ff voor de zekerheid doen.
maar het probleem is juist dat me ontstekking weg valt

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Reactie #5 Gepost op: do, 16 okt 2008, 21:21:59 »
ontsteking word geregeld idd via computer . valt je puls signaal weg of het voedingssignaal naar de bobine ?

en als je een testdraadje legt van de plus acu naar 15 bobine ,wat doet ie dan ?
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djstick88

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
3F ontsteking problemen
« Reactie #6 Gepost op: do, 16 okt 2008, 21:25:59 »
puls signaal valt weg morge ff probeeren met een contact plusje

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Reactie #7 Gepost op: do, 16 okt 2008, 21:30:20 »
indien de puls wegvalt ,doet de + van de hall sensor dit ook ?

 kan namelijk duiden op een draadbreuk in je kabelboom
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djstick88

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
3F ontsteking problemen
« Reactie #8 Gepost op: do, 16 okt 2008, 21:47:46 »
nee alleen op de bobine draad boom open gehaald niks te zien weet jij mischien welke positie op de computer dit is van bobine naar computer mischien ff een draadje bij leggen

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Reactie #9 Gepost op: do, 16 okt 2008, 22:04:44 »
btw zit er onder jouw computerbevestigingsplaat nog een transistorblok?deze kan ook stuk zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Reactie #10 Gepost op: do, 16 okt 2008, 22:13:47 »
btw zit er onder jouw computerbevestigingsplaat nog een transistorblok?deze kan ook stuk zijn
  van de computer pin 25 loopt er een zwartgroen draadje naar pin 6 op het transistor blok namelijk . pin 2 op transistorblok is massa (bruin). pin 1 van transistorblok (rood zwart) gaat naar aansluiting 1 op bobine . pin 4 op transistorblok (draad zwart) gaat naar aansluiting 15 op bobine .

pin 18 op de computer (groen wit )zit op aansluiting 0 van hallsensor
pin8 op de computer (roodgeel) zit op aansluiting + van de hallsensor
bruinwit  op de - van de hallsensor is massa
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline djstick88

  • Non-Register lid
  • Berichten: 20
3F ontsteking problemen
« Reactie #11 Gepost op: do, 16 okt 2008, 22:20:30 »
geen transistorblok ik heb een compleete bobine alleen een draadje van hall gever naar de computer en van de computer naar de bobine

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Reactie #12 Gepost op: do, 16 okt 2008, 22:27:16 »
onder de bevestigingsplaat van je computer ,ik heb het niet over je bobine .

volgens het schema van de 3f welke ik bekeken heb (vanaf oktober 89) zou deze er moeten zitten , wordt ook omschreven als schakelapperaat transistor ontsteking .(is de vraagbaak van 87 tot 90 )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
3F ontsteking problemen
« Reactie #13 Gepost op: do, 16 okt 2008, 22:34:20 »
onder de bevestigingsplaat van je computer ,ik heb het niet over je bobine .

volgens het schema van de 3f welke ik bekeken heb (vanaf oktober 89) zou deze er moeten zitten , wordt ook omschreven als schakelapperaat transistor ontsteking .(is de vraagbaak van 87 tot 90 )
Bij Polo 2 met 3F-blok wel ja. (ronde bobine)
Bij Polo 2f met 3F-blok zit transistor achter bobine (samen met vierkante bobine is dat 1 ding)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
3F ontsteking problemen
« Reactie #14 Gepost op: do, 16 okt 2008, 22:35:24 »
dus nu de vraag heb je een 4kante of een ronde bobine
je hebt laagvliegers en modelvliegers .