Het Polo86c Register
Algemeen forum => Techniek => Topic gestart door: polo 3 op zo, 17 aug 2003, 15:29:05
-
Hallo,ik heb nu een erg snel g40 blok kunnen bemachtigen die ik deze winter in mijn polo wil gaan bouwen.Maar nu moet het onderstel er ook aan geloven.nu zaten er pas nieuwe kw dempers en veren onder,maar die doek misschien weg,en zit dan te denken aan verstelbare koni's.Maar heb uit zeer betrouwbare bron vernomen ;-) dat er vele betere zijn zoals http://www.kwl-motorsport.de/polorenntuning.htm hier word aangeboden met deze prijs Umbausatz, Dreieckslenker vorne -Stahl-, kmpl. 1175.-
zonder btw per poot.Wat adviseren jullie die meer met polo's doen en wat dingen geprobeerd hebben.En wat moet er dan qua versteviging (rolkooi en dat soort dingen) nog meer gedaan worden om een superwegliggen met veel betrouwbaarheid te waarborgen.Dus barst maar los zou ik zeggen....
-
foutje ik had t hierboven over een veerpoot maar dat blijkt een ander onderdeel te zijn.Het gaat erom wat er op die pagina staat,wat is er nodig volgens jullie? en wat neemt dat qua kosten met zich mee?
-
Bij Salzmann is erg veel leuk spul te vinden wat de voorwielophanging flink kan verbeteren.
De katalogus vind je hier:
klik
Staat ook een dreieckslenker op Ebay:
ebay
Serge heeft er trouwens een zoals die.
Wat voor G40 blok is dat dan, dat je zo´n super-onderstel moet hebben (iets wat natuurlijk altijd leuk is :) )
Oja, denk je ook aan de remmen?? -cool-
-
Het blokkie is laten we zeggen,niet onaardig :D qua remmen zit ik te denken aan ebc schijven en ebc green blokken,vooral om te mindere stof.En dat t liefst achter remmen van een scirocco 16v.Eerst meende ik gewoon me kw set eronder te zetten,maar toen overtuigde die betrouwbare bron :) me ervan,dan t eigenlijk dom is zoveel geld in je blok te proppen,en dan niks of weinig aan de wegligging te doen,dus nu wilde ik eigenlijk weten,hoe krijg ik die dan ook super?
arno
-
Salzmann ding op Ebay ...
Carterbeschermer van alu blik waar je ook vloermatten van maakt ? HAHAHAHA
Ohne TUV zeker
Kan iemand Polo 3 vertellen wat het verschil is tussen gewone en G 40 stangen en dan vooral de nieuwprijs ?
Op die Salzmann zitten standaard stangen op
-
Het blokkie is laten we zeggen,niet onaardig :D qua remmen zit ik te denken aan ebc schijven en ebc green blokken,vooral om te mindere stof.En dat t liefst achter remmen van een scirocco 16v.Eerst meende ik gewoon me kw set eronder te zetten,maar toen overtuigde die betrouwbare bron :) me ervan,dan t eigenlijk dom is zoveel geld in je blok te proppen,en dan niks of weinig aan de wegligging te doen,dus nu wilde ik eigenlijk weten,hoe krijg ik die dan ook super?
arno
Remmen:
Je kunt de standaard klauwen verder naar buiten zetten met spacers, en dan grotere klauwen monteren, of uit de salzmann katalogus met G60 klauwen.
Achter schijven heeft anders geen zin, remmen doe je voornamelijk met de voorwielen.
En stahlflex-remleidingen voor het directere remmen.
En leg eens uit wat er allemaal aan dat G40 blok veranderd is dan?
Verder: met een goed onderstel, alle ´streben´, salzmann (of andere) domlagers en andere stabiklemmen aan de voorkant kom je al een heel eind.
-
http://www.bb-automobiltechnik.de/english/gl_g40.html en dan issie stage 3 dus alles wat daarboven staat ook,voordat ik m de weg weer opzet gaat ie de testbank op,en dan zal ik een kopie hier posten goed? want dan wil ik t ook zeker weten.
arno
-
Wat is de site van die salzman? en kun je daar die catalogus ook bestellen?Zitten die ver in duitsland of kunnen ze de spullen ook opsturen?
mvg arno
-
oja klein vraagje,komt ie met die soort verbreders wel door de keuring? en passen die klauwen wel in mijn 13 inch wieltjes dan?
arno
-
ik heb van golf gti voor de klauwen ,sirocco zadels,gegroefde brembo schijven ,ebc green blokken .en jaap weet hoe het dashboard proeft :D dreiecks lenker is aan te bevelen.je auto wordt minder vaag va voren tijdens remmen en accelereren,het stuur gedrag eemt met 100 procent positief toe
-
Remmen kan je rondom van een Scirocco 16v overnemen. Je krijgt dan voor 256x20 schijven en achter 226x10 schijven, je hebt wel een remkrachtregelaar nodig, als die er niet onder zit.
Dit is allemaal plug & play. Ik heb zelf ook nog een Golf II 16v rembekrachtiger en hoofdremcilinder erop gemeubeld, past niet zomaar....
-
Kan iemand in ETKA kijken en Polo 3 uitleggen wat die G 40 stangen nieuw kosten ?
Hij vind het een hoop geld voor een dreieckslenker ... LOL
-
Ik zie/lees nergens dat ie het duur vind, maar een nieuwe G40 querlenker kost een 200 euro per stuk.
Verschil is dat er aan de binnenzijde een kogelgewricht zit ipv een rubber zoals bij een ´gewone´ polo.
De polo-ophanging is standaard niet erg stabiel, dus daar valt een hoop te verbeteren.
-
Remmen kan je rondom van een Scirocco 16v overnemen. Je krijgt dan voor 256x20 schijven en achter 226x10 schijven, je hebt wel een remkrachtregelaar nodig, als die er niet onder zit.
Dit is allemaal plug & play. Ik heb zelf ook nog een Golf II 16v rembekrachtiger en hoofdremcilinder erop gemeubeld, past niet zomaar....
Scirocco 2 16v?
-
Ik zie/lees nergens dat ie het duur vind, maar een nieuwe G40 querlenker kost een 200 euro per stuk.
Verschil is dat er aan de binnenzijde een kogelgewricht zit ipv een rubber zoals bij een ´gewone´ polo.
De polo-ophanging is standaard niet erg stabiel, dus daar valt een hoop te verbeteren.
Nee dat las ik op mijn MSN toen ik de prijs noemde van de complete dreieckslenker met de nieuwe G 40 stangen ;)
-
Remmen kan je rondom van een Scirocco 16v overnemen. Je krijgt dan voor 256x20 schijven en achter 226x10 schijven, je hebt wel een remkrachtregelaar nodig, als die er niet onder zit.
Dit is allemaal plug & play. Ik heb zelf ook nog een Golf II 16v rembekrachtiger en hoofdremcilinder erop gemeubeld, past niet zomaar....
Scirocco 2 16v?
Op mijn GTX 16 v paste geen 13 inch wiel ...
-
hmz hmz, een hoop stof tot nadenken dus,maar ik denk dat die achterremmen van een scirocco wel passen op mijn 13 inch wielen,dat heb ik wel een vaker gezien,maar wat is er mis met mijn g40 remklauwen en schijven?En is de remklauw van een g60 erg veel groter?
arno
-
Remmen kan je rondom van een Scirocco 16v overnemen. Je krijgt dan voor 256x20 schijven en achter 226x10 schijven, je hebt wel een remkrachtregelaar nodig, als die er niet onder zit.
Dit is allemaal plug & play. Ik heb zelf ook nog een Golf II 16v rembekrachtiger en hoofdremcilinder erop gemeubeld, past niet zomaar....
Scirocco 2 16v?
Ja Dennis,goed gelezen :D
Als je een beetje op de hoogte bent weet je dat ik het er al jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaren onder de GT G40 heb zitten :P .
En ja het is zeker plug en play (dus niet plug en pray ;) )
-
Btw VW Motorsport leverde ooit een heel mooi SUBFRAME :D :D
-
Some people have all the luck....
Over verstevigen gesproken;
M'n Derbytje wil nu trouwens wel van zijn plek af! Vorige week 2 dubbele 40mm Solex carburateurs met Herkules luchtfilters en VW motorsport inlaatspruitstuk eropgezet, af laten stellen bij A-S-C in Zoetermeer: -cool-
Dit is echt serieus GTI-tje pesten! Gisteren op de snelweg gereden; met eng veel gemak naar de 175 (op de teller) en dan nog heel veel gas over hebben maar helaas moeten remmen voor de afslag :(
A-S-C was trouwens erg te spreken over het blokje. Complimenten aan Douwe.
-
A-S-C was trouwens erg te spreken over het blokje. Complimenten aan Douwe.
Heb ik tenminste één tevreden klant :D :D
-
Quote (Marcel86c @ Aug. 17 2003,22:38)
Remmen kan je rondom van een Scirocco 16v overnemen. Je krijgt dan voor 256x20 schijven en achter 226x10 schijven, je hebt wel een remkrachtregelaar nodig, als die er niet onder zit.
Dit is allemaal plug & play. Ik heb zelf ook nog een Golf II 16v rembekrachtiger en hoofdremcilinder erop gemeubeld, past niet zomaar....
Scirocco 2 16v?
Ja, Rocco 2 16v en wel minimaal 14 inch.
-
Hier heb je al een setje G40 remmen voor de vooras. Dit zijn Golf I GTI klauwen en schijven, maar die zijn het zelfde.
-
Ok maar nu weet ik eigenlijk nog steeds niet wat er mis is met mijn g40 voorremmen?Te klein? schijven te klein?En qua schijven kan ik niet veel groter ivm 13 ich wielen,maar die g60 remmen klinkt wel leuk want die kom je overal wel tegen,maar heeft iemand er ervaring mee dat ze passen in mijn 13 ichjes?
arty
-
Past niet in 13" helaas, Het feit dat je al g40 remmen hebt is wel voldoende denk ik alleen is het dan nutteloos om over te stappen op schijven achter. Wil je meer uit je g40 remmen halen neem dan schijven met groefjes voor afvoer van het remstof (geboord voor nat weer) en blokken van bijv. Ferodo. Stahlflex remslangen is altijd een goed idee.
-
Kijk dat is iets waar ik wat aan heb,ik zat ook al te denken aan dat soort schijven,maar waar kun je die t beste bestellen?En weet iemadn wat de site van die salzman is,of waar je dat spul kunt halen(sommige dingen dan $$$$)
arno
-
Dit is naar alle waarschijnlijkheid (nog steeds) het telefoonnummer: 08063 7746
Landcode van duitsland moet er voor maar die weet ik zo ff niet.
Hoop dat je je duits wat hebt opgepoetst
Btw. heb nog een setje schijven liggen (geboord en gegroefd) voor het juiste bod mogen ze weg :P
-
welke merk,erg verroest van binnen en 1000000% recht? :D
-
Salzmann heeft (nog steeds) geen website, alleen bellen of faxen.
Landcode van Duitsland is 0049.
Het adres en nummers staat wel in de folder (klik), laatste pagina.
Denk dat je aan de remmetjes van een Scicco 16V genoeg zult hebben, icm met stahlflex leidingen.
Standaard G40 remmerij is absoluut niet slecht, het is ook maar een licht autootje.. -cool-
-
Voor t achterwiel zit ook een soort verdeler,als ie zwaar beladen is remt ie harder,kan ik daarmee ook de verdeling regelen tussen voor en achter, voor meer en achter minder,en is dat apperaatje(die met een veer aan de achteras zit)dezelfde op een normale coupe als op de g40?
arno
-
aan welke kant van de auto zit zoiets?
kan ik ook eens kijken of ik dat heb.
-
voor t achterwiel van de bestuurderskant
-
sja remmen is het nou zo moeilijk??
wat snel weg gaat moet ook snel stoppen ,simpel.
teveeel remkracht heb je nooit te weinig.
golf gti heeft 36mm cylinder klauw,ipv 34 op de g40, de klauw is breder waardoor er een geventileerde schijf tussen past,waardoor deze beter koelt en dus beter remt (te heet is ook niet goed nmlijk)
gegroefde schijven zorgen voor damp afvoer tussen blok en schijf waardoor deze nog beter remten beter koelt(contact oppervlak)
neem je nou een zachtere remvoerig er bij,neemt dus de wrijvigs coefficient toe en de stopkracht ook.
Achter lekker de trommels laten .bij een goede remmen speciaalzaak kun je op de schoenen een zachtere voering laten lijmen. De trommels hebben een zelf remmend effect nmlijk tijdens het remmen wat de schijven niet hebben.
Tevens loop je met trommels na een jaar niet te kutten met handremmen die vast gaan zitten of het niet doen. (bij schijven heb je hier dus gegarandeerd wel last van)
(spreek uit ervaring,heb golf gti gereden!!!! en al menig klauwtje los gehad, en vind dit zo leuk om te doen dat ik dit dus niet voor een ander doe)
op sloop: audi 80, golf gtimk1 of 2, scirocco zitte de remmeritus op die passen,voor het voorterrein.
achter kun je evt de trommels plaatsen kompleet met naaf van golf mk3 (zijn iets groter)
En als je echte trommels wilt ,tja dan zul je die van een fanfare korps moeten nemen :D
-
Vandaag ff gekeken waar dat te halen is dat salzman spul Naar Sudetenweg 1 - 9999 Feldkirchen-Westerham D
Afstand 785,2 km.
Reisduur 07:15
Mij dus iets te ver rijden,is dit spul als ik daar ooit wat van wil kopen ook ergens anders te bestellen?Online of in een winkel,en waar heb jij die folder vandaan dennis? En wat boedel je met op sloop: audi 80, golf gtimk1 of 2, scirocco zitte de remmeritus op die passen,voor het voorterrein.
achter kun je evt de trommels plaatsen kompleet met naaf van golf mk3 (zijn iets groter) Wat past dan de remklauwen en schijven daarvan,en van een g40 is voor toch al gekoeld?Maar zou je dat merken van een golf 3 de trommels,of maakt dat maar zo weinig verschil dat je t niet eens merkt?Want ja net wat je zegt,ik wil best hard rijden maar remmen is op zn tijd ook wel eens fijn,anders sta ik pas stil als de ambulance er al is
:P
arno
-
de standaard remmen zijn echt niet slecht, met wat aanpassingen zou je daar waarschijnlijk wel genoeg aan hebben.
Katalogus heb ik van internet, waarschijnlijk is er wel een nieuwere versie nu.
-
zoals ik al zei;een overkill aan remmen is nooit erg
-
Kijk aub wel oed uit met je eerste (proef)rit...
Je tanden staan in het stuur voor je het weet :D :D
En vier zwarte strepen op het asfalt -cool-
-
Wat moet je in godsnaam bij Salzmann aanschaffen wat je ergens anders beter en goedkoper kan kopen ?
-
tja weet jij het?
dan weet ik het ook :D :D
-
Wat moet je in godsnaam bij Salzmann aanschaffen wat je ergens anders beter en goedkoper kan kopen ?
Vertel ons eens wat je ergens anders goedkoper kunt krijgen :)
-
nou ja ik zou eigenlijk ook wel willen weten waar ik t goedkoper kan krijgen?Want ik ken niet veel meer winkels dan dat,en jullie zitten al wat langer in t polo gebeuren dus laat t maar weten wat er te koop is...Ik zal goed luisteren :D
-
Verstelbare domlagers bij voorbeeld
Dat subframe is zo super dat iedere Polo tuner hem niet gebruikt ..
TUV ok and thats it .
Polo 3 : wat wil je daar kopen dan ?
-
Meer info plies!
Bij KWL-motorsport zijn die domlagers verstelbaar 122 euro.
KWL Motorsport
-
die teflon bussen voor de achteras,en misschien die stabistang voor de achteas,das allemaal nog wel te doen.
arno
-
Teflon koop je ook bij andere zaken
Stabi voor je achteras ? Dacht dat je net een G 40 gesloopt had ..
Of zit die bij de Polo 3 er niet meer onder ?
IIG : bij een eerste serie Audi 50 GLS zit ie wel ..
Douwe skiet is op anders koop ik m niet meer van je !!! :D
-
Stabi van salzmann ziet er net ff wat ander uit dan de originele die is gebruikt op de g40. Heb nog een complete 2f g40 achteras liggen MET stabi dus die is daar nog zeker wel voor gebruikt.
FF een vraag tussendoor wat is het grote verschil tussen het oude en nieuwe type as-steun, behalve het feit dat de 2 uit 1 deel bestaat en het 'scharnierpunt' hoger zit? Wat zijn daar qua weggedrag de gevolgen van, oftewel welke moet ik monteren? Het hele zwikje gaat denk ik onder de derby
-
As steun? Denk dat de ene past voor de U profiel as, en de andere past voor de V profiel as...
toch?
Ik weet dat de as van de G40 die bij Morien lag, niet was mee genomen,.. niet zo gek: was op boom geklapt (zijkant). Grote kans dat ie krom is..
(maar misschien ook wel niet)
-
Douwe skiet is op anders koop ik m niet meer van je !!! :D
Lease contract is bijna klaar. :D :O :)
-
Ik weet dat de as van de G40 die bij Morien lag, niet was mee genomen,.. niet zo gek: was op boom geklapt (zijkant). Grote kans dat ie krom is..
(maar misschien ook wel niet)
Is al opgehaald door een bekende....
-
Douwe skiet is op anders koop ik m niet meer van je !!! :D
Lease contract is bijna klaar. :D :O :)
Nu nog de Audi 50 GLS en ik kan in de trein springen
Toch de 2 traps carb erop ?
-
As steun? Denk dat de ene past voor de U profiel as, en de andere past voor de V profiel as...
toch?
Ik weet dat de as van de G40 die bij Morien lag, niet was mee genomen,.. niet zo gek: was op boom geklapt (zijkant). Grote kans dat ie krom is..
(maar misschien ook wel niet)
Die as ligt nu dus bij mij thuis... Zo op het oog is ie niet krom (hoe kun je dit bepalen/meten?) het boompje was ook net ff een stukje voor de as de auto binnengestapt.
-
kruislings met rolmaat
-
ja klopt,ik heb ook een g40 achteras,maar misschien heb die onderlinkse stabi ook wel iets van nut,is er trouwens al iets bekent over de meeting in geffen?
arno