Helaas is de Polo G40 (met BBS velgen) op bovenstaande foto's kapot gelopen vandaag. Dit was de G40 die te koop stond hier voor degenen die nieuwsgierig zijn. Zijn versnellingsbak is kapot gegaan. Hij en ik wisten dit niet dat dit eraan kwam, bak reed goed en had geen lawaai. Hij wou al een andere auto en nu geeft hij de G40 helemaal op, vandaar dat ik hem overneem en zijn auto in onderdelen ga gebruiken. Zonde, heel erg zonde, maar gezien de kosten is het financieel gezien verstandiger om de auto te gebruiken in onderdelen. Groot voordeel voor mij; kan er veel onderdelen vanaf halen.
Nu nog voor mij de vraag: mogelijk de zijne gebruiken, repareren dus en de mijne opgeven? Zijn auto heeft een ton minder op de klok, maar dit zegt ook niet alles, geschiedenis is ook belangrijk en van beide is de geschiedenis niet bekend. Wel weet ik dat mijn auto technisch gezond is, van de andere weet ik wel dat het motorblokje goed is, g lader ook, die van hem loopt zelfs harder dan de mijne, ook vanwege zijn kleinere poelie en hij had een kortere versnellingsbak, waarschijnlijk ooit de originele stuk gegaan en die van een standaard 1.3 polo erop gezet (waarschijnlijk de oorzaak van kapotte bak). De rest er omheen, ja wie weet of het goed is allemaal. Aangezien er een gereviseerde versnellingsbak onder zat, welke blijkbaar 10x bagger is, is de motor er al een keer uit geweest en aangezien die bak kapot loopt met normaal gebruik vertrouw ik degenen niet die dit hebben verricht.
Toch overweeg ik om de mijne ook te gebruiken voor onderdelen en de zijne in gebruik te nemen vanwege een ton verschil in KM stand.
Mijn auto:
Pluspunten:
- Dakraam
- Technisch goed, kan zo door de APK welke in december is vernieuwd
- Ook al is er geen geschiedenis, ken de vorige eigenaar van de afgelopen 5 jaar en hij was er zuinig op
- G lader is 10.000 km geleden gereviseerd
Minpunten
- Een ton meer gedraaid
- Kofferbak heeft roestplekken door langdurige lekkage bij vorige eigenaar
- Krikrand is niet zo best meer op sommige plekken, helemaal krom gedrukt op een paar plekken en moest rechtsvoor zelfs lassen, linkerkant is volgend jaar ook aan de beurt
- Iets met mijn onderstel deugt niet, doet soms gek in bochten, soms speling in stuur
- Barst in voorruit
- Parkeerdeukjes (ben nog van plan om dit te laten verwijderen)
Andere auto
Pluspunten
- Lak is wat netter, iets minder parkeerdeuren
- ton minder
- Interieur is wat netter
- Geen roest in kofferbak
- G lader gereviseerd, ook al vertrouw ik het nooit 100% als dit door een ander is gebeurd, of tenminste heeft laten doen
Minpunten
- Rechter zijde heeft enkele deukjes, niet diep maar toch
- Versnellingsbak kapot
- Remleidingen niet APK goed
- APK verloopt bijna
- Iets deugt niet met de brandstofpomp aanstuur computer oid heb ik begrepen van hem
- Roest aan beide kanten van voorruit
- Geen idee over geschiedenis
Het gaat mij vooral om de KM stand. Geen idee hoe lang zo'n blokje meegaat. Ik wil eigelijk ook niet het andere blokje bewaren totdat de mijne op is, ook zonde om zo'n blok weg te laten stoffen. Kan er ook nog geld voor krijgen, heb er zelfs al wel een koper voor, lepelt hem in zijn Golf 1.
Waarschijnlijk is het meest verstandige besluit: doorrijden in mijn eigen auto, de mooie onderdelen overzetten, g lader bewaren als reserve, mogelijk ook de motorblok en de rest in de verkoop. Wat er overblijft naar onze lokale autosloper en dan gaat die daar in de schredder.