Auteur Topic: Inzakken toerental  (gelezen 852 keer)

Offline polo91C

  • Non-Register lid
  • Berichten: 15
  • Geslacht: Man
Inzakken toerental
« Gepost op: zo, 05 jun 2005, 18:01:15 »
Mijn autootje loopt sinds kort niet meer zo lekker stationair en als ik gas geef slaat ie bijna! af...echt Bijna...

Ik heb een paar weken geleden een nieuwe vonkgever/rotor geplaatst.

Te veel/weinig lucht/benzine ?

Ik zal morgen eens de boel los gaan halen...'t zal wel weer iets simpels zijn...valse lucht sluit ik zelf wel uit...Ik heb het inlaattraject paar maanden geleden nog los gehad en zag er allemaal goed uit.

Polo 1.3 mpi 1990.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Inzakken toerental
« Reactie #1 Gepost op: zo, 05 jun 2005, 18:52:48 »
NZ?,heeft nog al vaak de neiging om terug te vallen in toeren.
vaak een schommelend toerental.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Inzakken toerental
« Reactie #2 Gepost op: zo, 05 jun 2005, 19:18:58 »
Mijn autootje loopt sinds kort niet meer zo lekker stationair en als ik gas geef slaat ie bijna! af...echt Bijna...
Ik heb een paar weken geleden een nieuwe vonkgever/rotor geplaatst.
Te veel/weinig lucht/benzine ?
Ik zal morgen eens de boel los gaan halen...'t zal wel weer iets simpels zijn...valse lucht sluit ik zelf wel uit...Ik heb het inlaattraject paar maanden geleden nog los gehad en zag er allemaal goed uit.
Polo 1.3 mpi 1990.

Mijn Polootje 1300 (HK) deed hetzelfde... Op advies van dit forum mijn vacuumvervroeger vervangen, en dit leverde een grote verbetering op (voor weinig geld)! Nu (een paar dagen later) doet de auto het weer, terwijl de vacuumvervroeger nog goed werkt... Echt balen, de auto heeft in koude staat totaal geen trekkracht in lage toerentallen en valt af en toe zelfs gewoon stil. -boehoe-
Ikzelf denk aan een (automatische) choke-probleem, danwel een mengselprobleem. De motor maakt gewoon te weinig toeren, en zakt in (smoort) bij gasgeven. -dunno- Ik moet heuvel-op (woon in Z-Limburg) mijns inziens ook te snel/vaak terugschakelen. -wanker-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Inzakken toerental
« Reactie #3 Gepost op: zo, 05 jun 2005, 19:38:52 »
Mijn voormalige polo classic uit '84 (HK) heeft dit ook eens gehad.
Het vervangen van de bougiekabels, bougies en afstellen van de contactpuntjes heeft het probleem verholpen. (rotor en stroomverdeler waren al nieuw)
Maar het kan inderdaad ook valse lucht zijn

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Inzakken toerental
« Reactie #4 Gepost op: zo, 05 jun 2005, 20:19:44 »
Ik denk aan een kapotte paddo

Maar 't kan bij een NZ vanalles zijn.

- check in iedergeval EERSTE alle massa verbindingen: zijn die slecht, dan overlijd je computer spoedig!
- check de carterontluchtingsslang (links bij de peilstok): is deze slecht, dan word de luchthoeveelheid niet goed gemeten
- check de paddo op de ontsteking op z'n werking: is ie slecht, dan word het ontstekingstijdstip niet goed versteld en zuigt ie iets valse lucht
- check lambda sonde
- check blauwe temperatuur sensor
- check andere pakkingen
Mijn wagenpark Fix what ain't broken