Ben dus vandaag gaan kijken, Polo'tje zag er goed uit. De lak is niet panamabruin, in het echt ziet hij er inderdaad geler uit. Denk wel dat het de eerste lak is, maar op sommige plaatsen zitten er van die barstjes in. Misschien door die extreme weersomstandigheden (-20°C)?
en op het linkerspatbord vooraan is ook al eens een plek bijgewerkt (auto is dan ook al ruim 30 jaar oud). De originel nog werkende Philips radio zit er ook nog in.
Kon vandaag wel nog geen testrit doen, omdat er nu geen nummerplaten op hangen (en daar is bljkbaar veel politie), dus verkoper heeft even garagenummerplaten geregeld voor morgen, dus morgen terug om een testrit te maken en daarna naar een VW Classics meeting in Lier, met m'n Jetta.
De motor zag er goed uit, maar de uitlaatpot is lek (maakte wel een lekker geluid daardoor) en de kriksteun linksachter is ook een beetje krokant.
Maar is dus een Zweedse wagen en nog niet ingevoerd in België. Als je hem als oldtimer wil inschrijven (dus op O-platen maar met veel beperkingen (enkel overdag, binnen straal van 25km, geen woon-werk verkeer etc)) is er geen probleem, maar als je hem als dagelijkse wil inschrijven moet hij nog gekeurd worden etc... Zal nog proberen wat van de prijs af te doen.
Hij is dus helemaal met die Polo van Zweden naar België gereden. Hij was naar Zweden gegaan om een squareback (variant van Fastback en Notchback) te gaan halen, en hij is met die 2 auto's (met behulp van een vriend natuurlijk) naar België gereden. Hij had ook nog een fastback staan en een Ford Escort Mk3, een een T3 pickup die hij gekocht had omdat hij z'n huis aan 't verbouwen is.