Auteur Topic: G40 motor inbouwen  (gelezen 1580 keer)

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
G40 motor inbouwen
« Gepost op: za, 12 jun 2004, 12:32:36 »
hey,

Is het mogelijk om een g40 motor in te bouwen in een polo 2 met een hz motor?

En wat moet ik dan nog aanpassen?

En ga ik nog door de keuring geraken met die g40 motor in mijn polo?

alvast bedankt

christophe

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
G40 motor inbouwen
« Reactie #1 Gepost op: za, 12 jun 2004, 13:30:28 »
Als je belg bent lukt t niet om m door de keuring te krijgen (gloof ik, maar ben er niet zeker van)

Als je nederlander bent, is er geen probleem m gewoon APK te laten keuren.



Of het pas te maken is: Ja.
Of het veel werk is: Ja.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Ken

  • polo86c.be
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
    • http://www.polo86c.be
G40 motor inbouwen
« Reactie #2 Gepost op: za, 12 jun 2004, 13:53:37 »
Als je belg bent lukt t niet om m door de keuring te krijgen (gloof ik, maar ben er niet zeker van)

Het mag allersinds niet maar het kan wel lukken.

Zijn al twee keer met een Polo II waar normaal een HZ in lag maar nu een GK gewoon door de keuring gekomen.


Probleem bij een G40 is dat het motorruim plots wel héél vol zit.

Op de keuring doen ze normaal alleen de kap open om het chassisnummer te controleren en een snelle visuele controle (roest, krom, ...)

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
G40 motor inbouwen
« Reactie #3 Gepost op: za, 12 jun 2004, 18:16:03 »
Of het pas te maken is: Ja.
Of het veel werk is: Ja.

Nou, niet overdrijven Japio, zo moeilijk is't nou ook weer niet.
Of je moet wel 5 paar linkerhanden hebben  -moon-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline christophe

  • Non-Register lid
  • Berichten: 362
G40 motor inbouwen
« Reactie #4 Gepost op: ma, 14 jun 2004, 14:57:48 »
Allemaal bedankt voor de info.

Zal nog izen wat ik ga doen ( inbouwen of ni )

Offline FoZ

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.441
  • Geslacht: Man
  • Niek
Re: G40 motor inbouwen
« Reactie #5 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 10:28:06 »
Omdat ik er altijd al aan zit te denken om een g40 in mijn polotje te stoppen en niet weet precies wanneer het gebeurt open ik maar geen nieuw topic en ge/mis-bruik ik deze wel  :P

Waar moet ik allemaal aan denken bij het swappen van GL-->PY ?;

*Motor zelf ;)
*Kabelboom (motorruimte)
*Achteras + remmen + rembekrachtiger + verdeler
*Klauwen (VWII)

*zekeringkast?
*kabelboom in de auto??
*dashboard? of alleen cockpit?
*nog meer? noemt u maar  -thumbsup-

Ik wil dus totaal niet opvallen en het uiterlijk behouden van mijn '82-er polo dus liefst interieur ook.

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: G40 motor inbouwen
« Reactie #6 Gepost op: wo, 30 apr 2008, 10:59:20 »
Voorfront niet vergeten: Stukje blik uit je slotdrager, vervormen van voorbalk voor plaatsing intercooler, gaten zagen in het front.

Voortrein ook niet vergeten: draagarmen met uni-balls.
blader eens door mijn HN-41-FN topic, staat redelijk wat verbouw werk aan 't front in.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken