hoi hoi
Vorige week de laaste hand aan het plamuren van diverse butsjes in deur enzo. (zowel de laatste lv deur, als wat plekjes die ik al geschilderd had. maar niet mooi was geworden.)
Daarna in spuitplamuur gezet voor laatste afwerking. Zie ik tot mijn verbazing dat de leger groene verf op die de plekjes die ik al geschilderd had begon op te lossen.
Ja jullie hadden me mischien al gewaarschuwd, maar de matte industrie verf die ik gebruikt heb en waar de polo al voor meer dan 3 kwart in geschilderd heb is niet echt geschikt voor wat ik voor ogen had. (wou hem na het schilderen 2 lagen blanke lak mee geven voor wat meer kras vastheid, dit kan dus niet)
Dan maar een nieuw plan: Afschilderen licht opschuren en dan netjes in een keer de hele auto na schilderen. dit voor nette resultaat
de verkeerde verf geeft straks 1 voordeel, als ik ooit krasje of iets heb is hij weer overschilderbaar.
verder druk met laatste dingen verzamelen/kopen voor wederopbouw van auto EN MOTOR.
Heb nu eindelijk revisie setje voor me golf gti/g40 remklauwen. Natuurlijk had ik de oude versie nodig die met de harde ring. (voor de kenners de 171698741a)
Ik had al verschillende verkeerde setjes gehad voordat ik bij geluk toch nog de originele wel goede set bij de dealer kon bestellen. (liggen er nu nog 3 van bij pon. Ik ben bang dat dat de laatste zullen zijn, want volgens de onderdelen grosiers word dit nummer van ate niet meer gemaakt)
Nu nog eff remblokkjes (greenstuff) en gegroefde remschijven scoren, kunnen de remmen ook weer afgemaakt worden.
Wat motor betreft word het een standaard mh onderblok gereviseerd met een lichtere vliegwiel, Serge kop (berwerkte mhkop), de al klaar liggende 36.5mm keihin carbs, 3f ae nokstok en de spaghetti spruitstuk. uitlaatje word een zelf bouw van de overgebleven octavia 1.9tdi pijpen +/- 50mm diameter (overgehouden aan de retrofit roetfilters inbouw van paar jaar terug). mischien een eind of midden dempertje.
tot zover de goede berichten van deze kant
er word dus weer hard gewerkt.
gr maikel