Het Polo86c Register
Algemeen forum => Voorstellen => Topic gestart door: vw4ever op ma, 27 apr 2009, 19:33:01
-
Hallo allemaal!
Ik ben nieuw op dit forum en zal me even netjes voorstellen.
Mijn naam is Stephan, 35 jaar, woon in de Flevopolder en ben in het bezit van een aantal vw oldie's waaronder sinds kort een '87 polo classic.
Helaas heeft 't MH blokje de geest gegeven, vandaar dat ik voor wat tips rondneus op 't forum.
Als iemand nog een leuk blokje in de aanbieding heeft, houd ik me aanbevolen.
-
Welkom
Is vast wel iemand met een blokje.
-
-welkom- -foto- :D
-
welkom
-thumbsup-
-
Welkom! Wat zoek je voor blok? Vervangend MH of iets anders dan MH waar je mee wil gaan spelen? MH heb ik volgens mij nog wel staan.
-
Vraag me nu pas af: Wat is er kapot aan je MH-blokje? Misschien is het wel te vervangen en hoef je niet eens je complete blok te vervangen...
-
withstupid
..ennuh
-welkom-
...ennuh
-foto-
:D
-
Klep gebroken en heeft zich in de zuiger gebooord. Weer vervangen voor een MH is wel de makkelijkste weg, maar een modernere 1.4 uit een polo/golf/ibiza is een leukere uitdaging dacht ik. Als ik genoeg van de zoekfunctie gebruik hebt gemaakt is dit wel te doen. Enige wat veranderd moet worden is: kabelboom/computer, brandstofpomp en voorste motorsteun.
Of vergeet ik wat. In eerste instantie kan de GX bak er zo op, of moet het vliegwiel met de 190mm kopp. overgezet worden?
En ja..de foto's komen eraan!!!! :)
-
Yes!
Welkom, ennuh: -thumbsup- dat je de zoekfunctie hebt gebruikt, en dat ie werkt!
GX bak zou er zo weer op moeten passen, want een ABD heeft volgens mij gewoon ook een 190mm koppeling.
ABD 1.4 is (in mijn ogen) ideaal, want is qua bouw vrijwel gelijk. (waterpomp) aan MH.
AEX(?) 1.4 is ietsje anders, want waterpomp + Spanrol ipv waterpomp=spanrol.
Ik weet niet precies meer wat ik allemaal gewijzigd heb bij mijn MH/ABD blok, maar het liep als een trein. Kopje had ik echter wel van de MH overgezet: grotere poorten en kleppen, maar volgens mij is de VORM van het inlaatspruitstuk wel gelijk ( en bij een AEX is ie juist anders )
-
Oh...das nou jammer van m'n MH kop. Die is dus beschadigd door de samengecrunchde klep.
-
Oh...das nou jammer van m'n MH kop. Die is dus beschadigd door de samengecrunchde klep.
zo'n kopje is heus wel aan te komen.
Zijn genoeg geleverd en deze of gene heeft er nog wel een liggen hier -thumbsup-
-
Ik heb een paar foto's van een ABD motor, deze is bijna gelijk aan een AAV motor. De monopoint-injectie ziet er in ieder geval hetzelfde uit.
-
Even een update en wat foto's.
Heb een ABD motor van marktplaats geplukt, heb het MH blokje eruit getakeld en de volgende aanpassingen gedaan:
* Krukaspoelie tbv dynamo overgezet (dynamo past niet op polo motorsteun)
* Thermostaathuis overgezet (andere stekkerverbindingen)
* Inlaatspruitstuk met 2E carb. overgezet. (poorten in ABD kop zijn wel groter, weet niet of dit wel kan overgens)
Nog te doen:
* Vliegwiel overzetten; is net iets te groot van ABD (krijg de GX bak er zo niet op en starterkrans is ook anders)
* Koelslangen aanpassen met T-stukken tbv aut.choke-huis
* Benzinepomp zien in te bouwen
* Gat tbv dynamosteun tappen met M10 (het ongebruikte M8 gat was zo ver geroest dat schroefdraad is verdwenen)
* en wat ik nog tegen zal komen.........
-
O ja, dit blokje zal d'r in moeten en dan hopelijk .....-sturen-
-
Fijn zo'n klep die graag zzp'er* wil worden.......... -boehoe-
Handig karretje waar ABD op staat: dat zeg ik => Gamma -ja-
(*: zelfstandige zonder personeel)
-
Als je de benzine pomp wilt plaatsen, daar waar ie origienel bij de MH ook zit ( gietmal van de kop is volgens mij gewoon gelijk gebleven ), let er dan even op dat er op de nokkenas ook een nokje/meenemerschijfje zit voor de benzine pomp. Anders even de MH stok overzetten.
-
Als je de benzine pomp wilt plaatsen, daar waar ie origienel bij de MH ook zit ( gietmal van de kop is volgens mij gewoon gelijk gebleven ), let er dan even op dat er op de nokkenas ook een nokje/meenemerschijfje zit voor de benzine pomp. Anders even de MH stok overzetten.
Ok. Had het kleppendeksel nog niet losgehad van de ABD. Zal morgen even kijken.
Misschien voor een ander topic, maar iemand enig idee hoe de krukas te blokkeren om vliegwielbout los te krijgen? En nee, ben niet in het bezit van een luchtsleutel, dus zal met een verlengbuis de boel los moeten zien te krijgen.
-
Als onderblok open ligt: Zoek het draadeind (http://www.polo86c.nl/smf/index.php?action=dlattach;topic=6740.0;attach=17884;image)
-
Nou dat vliegwiel was er zo af......me eigen drukgemaakt om niets.
Heb zelf een blokkeerhulpstuk gemaakt.
Plaat aluminium, paar mm dik, 2 gaten 12,5mm tbv bovenste bakbouten en 2 gaten, wat ruimer, zeg 7 a 8mm tbv vliegwiel/drukgroepbouten.
Misschien bestaat al zoiets en heb ik het (vlieg)wiel :D :D opnieuw uitgevonden, geen idee, maar 't werkt als een speer en carterpan hoeft er niet af.
Als er behoefte is wil ik wel een uitprintbaar malletje op schaal maken en posten bij de "how to.." sleuteltips
Hiet een foto:
-
Is deze pomp bruikbaar voor de Pierburg 2E? 6 tot 7 PSI (6PSI = 0,4 bar)
Hij lijkt gemakkelijk in te bouwen via + contact.
In ieder geval sneller dan bestaande pompgat uit de ABD kop te boren en veilen en nok over te zetten.
En dat voor nog geen 3 tientjes....
link: http://shop.remola.nl/product_info.php?cPath=10&products_id=354&osCsid=53a158a6248cab6d52a53a9b11129400
-
-thumbsup-
-
-klappen- -klappen- -klappen-!!!DE ABD LOOPT!!! -klappen- -klappen- -klappen-
Ben weer trots op mezelf, ben ook maar een hobbyist...
Ook achter gekomen dat de ABD ontstekeing anders is. Niet alleen de vacuumvervroeging maar stand van verdeelkap wijkt te veel graden af.
Toch maar MH ontsteking erop en..... ja hoor, in een keer starten.
-
-thumbsup- -thumbsup-
-
-goodjob-
ABD op de MH-carburateur?
-
Ja, ik moest wat. Heb geen computer en kabelboom voor de bosch inspuiter. Wel de bedoeling om dat er in te bouwen. Eerst kijken of dit werkt. Motor loopt in ieder geval, maar nog niet echt goed mee rondgereden.