Het Polo86c Register

Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: JimmyH op do, 30 mrt 2006, 23:36:02

Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op do, 30 mrt 2006, 23:36:02
Tijd om voor mij ook een project thread te openen! Ik heb 3 dagen geleden een Duitse Polo GT uit '83 gekocht met de bedoeling om het blok in mijn Classic te leggen. Na een eerste inspectie begon ik het toch zonde te vinden om de Polo te "vermoorden" dus heb ik besloten om hem op te knappen.

De motorkap van de auto is te lelijk (zit een scheur in)dus die gaat zowiezo de deur uit. De achterklep heeft wat roest blaren maar is nog wel te redden. Onder het achterlicht zit wel een stevige roest plek maar is ook nog te repareren. Het plan van aanpak is als volgt: Eerst gaat de motor eruit, waarna die een nieuwe kop moet krijgen en als het goed is motorcarburateurs. Terwijl de motor eruit ligt ga ik me rustig bezig houden met alles grondig op roest checken en waar nodig bijwerken. Ook zal de lak goed gepolijst gaan worden zodat die er straks weer als nieuw uitziet (zie foto's!)
Hier alvast wat foto's van waar ik me de afgelopen 2 dagen mee bezig heb gehouden:

Voor de mensen die de GT nog niet hebben gezien:




De motor voor en heden:





Morgen ff de aandrijsassen uit de bak loshalen en dan kan de motor eruit (zodra de takel hangt).

De lak, voor en na polijsten:

Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op vr, 31 mrt 2006, 07:41:41
Poetsuh!

Commandant Cleaner 4?  Als je m vervolgens in de kleurwas (Turtle Wax) zet,.. dan staat ie zo weer in vuur-en-vlam!


Ik zie dat je een ABD kop zoekt:

Waarom dat zo?

- Is de sleeptuimelaar kop die er nu op zit niet goed?
- Of wil je per-ce over op hydrostoters?
- Waarom speciek een ABD kop? (MH / NZ / 3F en PY zijn slechts op details anders)



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op vr, 31 mrt 2006, 10:17:24
Commandant 4 en wax werkt idd super! Het stuk dat ik behandeld heb ziet er weer als nieuw uit.

Serge vertelde mij dat ik het beste een ABD of 3F kop kon nemen om te laten bewerken voor motorcarburateurs. Hoeveel mag zo'n kop trouwens kosten?



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Douwe op za, 01 apr 2006, 07:31:19
Zonde van het GK blok.....

Lekker origineel laten!
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: martijn op za, 01 apr 2006, 10:23:02
juuust.. Ik durfde het niet te zeggen.. Kan je beter je classic mee uitrusten.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op za, 01 apr 2006, 10:33:59
Joh,. wordt vanochtend ook badend in het zweet wakker..


aan de ene kant: wat jij er mee wilt doen, moet jij d'r mee doen.

aan de andere kant: een GT verpesten is altijd zonde
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op za, 01 apr 2006, 11:23:23
Fijn, bedankt! nou ben ik weer aan het twijfelen  -uitlachen-

Toch wil ik meer vermogen, misschien een optie om de GK kop te laten bewerken voor motorcarbs.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Douwe op za, 01 apr 2006, 11:40:04
Kop bewerken altijd goed, motorfiets carbs???

NEEEEE...., verpest het hele karakter van dit motortje.
Zal nooit zo lekker lopen als nu.
Hooguit een 2B2 carb erop, komt ie al boven de 80 pk.
En een lekker nokkenasje derin :D

Zit genoeg potentieel in deze motor, hoef je geen gekke dingen mee te doen!!
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Mark op za, 01 apr 2006, 11:48:56
Zal nooit zo lekker lopen als nu.

Dat zal wel meevallen...

Maar ik zou idd ook ALLES lekker origineel laten en voor de classic gewoon een ander blokkie opsnorren  -klus-
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Douwe op za, 01 apr 2006, 12:28:32
Dat zal wel meevallen...

NOT....

Gk is af fabriek al behoorlijk uitgekiend; combinatie 2e2+diïgnition+11:1 compressie zegt genoeg, je ziet bij de "tuners" altijd dat deze ontsteking er af ging omdat het hiermee gewoon niet voorelkaar kregen.
Gevolg was een motor die puur voor vermogens levering was...maar ECHT rijdbaar  -wanker-
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Mark op za, 01 apr 2006, 13:13:41
Ik wil alleen maar ff aangeven dat je of alles origineel laat ( dus die uitgekiende combinatie zo laten )
OF je monteerd motorfietscarbs.

En als je motorfietscarbs monteerd, moet je de originele ontsteking wel gelijk achterwege laten natuurlijk en vervangen door programeerbaar iets.
Op de HK van m'n 1F heb ik ook maar wat inmekaar geknutseld qua ontsteking, 't werk redelijk...maar echte controle over vervroeging heb ik nu niet.



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op za, 01 apr 2006, 16:03:37
Is een GK motor dan zo bijzonder?

Nog een vraagje:

D'r moeten/gaan een hoop onderdelen vervangen worden, oa. d-riem, waterpomp, verdelerkap, rotor, bougiekabels, koppakking met toebehoren enz. enz. Waar kan ik kan ik deze onderdelen het beste halen,, bij de automaterialenzaak of de dealert?



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: martijn op za, 01 apr 2006, 17:01:12
jazeker!!! is over het algemeen alleen geleverd in de eerste series GT's  ( in NL). Het is een af fabriek gekieteld 1300 blokkie.

Zoals Douwe al aangeeft, een vrij hoge compressie voor een standaard blok, met een afwijkend ontstekingssysteem, andere zuigers en nog een tal van aanpassingen.

Op Ebay gaan ze vaak voor veel van de hand, omdat het al een hele sterke basis is om verder te tunen.

Houwen dus!!
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Marjolijn op za, 01 apr 2006, 17:32:12
Zoals Jaap al zegt, behalve de koppakking haal je alles bij de automaterialenboer
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op za, 01 apr 2006, 17:37:21
Mijn vraag: Vanwaar de zoektocht naar NOG meer vermogen?

Uberhaupt al mee gereden?
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op za, 01 apr 2006, 18:10:37
Mijn vraag: Vanwaar de zoektocht naar NOG meer vermogen?

Uberhaupt al mee gereden?

Héél klein stukje.... Maar ik had hiervoor een Corrado G60 dus ben het rijden met aardig wat paardjes gewend geraakt. En ook omdat ik straks heel het blok eruit heb liggen, is het net zo makkelijk om nou alle aanpassingen te doen.



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Serge op za, 01 apr 2006, 21:08:28
ik zeg alleen heb zelf een gk met keihin carbs gehad en hydrau kop .eerst met originel ontstekings module en 3f nokker ,liepm prima ook goed soepel ,na montage van gaskabel van zzr (zie maar de vermogens curve van denemarken 2004)
later een mh ontsteking en 280 stok ,dat liep helemaal perfect ,zowel onderin ,midden en bovenin .

dus als iemand zegt datcv carbs shit zijn ,echt niet .
maar wat je zelf wilt moet je zelf weten ,jouw auto .
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: martijn op za, 01 apr 2006, 21:52:42
jij bent alleen wel een van de handigere mensen met opgefokt spul.. Je kan het maken, gaat het stuk of loopt het niet lekker, kan je het verhelpen etc. etc.

Dat is niet voor iedereen weggelegd.. Voordat iemand aan de slag gaat met een verbouwing van zijn krachtcentrale moet wel duidelijk zijn wat het met zich meebrengt.

Er zijn genoeg voorbeelden te vinden dat de meest exotische combinaties onder de kap goed kunnen werken, maar dat kost vaak veel tijd en toch ook geld.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Martin op zo, 02 apr 2006, 17:05:51
Ik rij nu al een jaar rond met een gk GT en heb nog geen moment de behoefte gehad aan meer vermogen. Motortje draait echt super zo, en voor mn gevoel accelereert die sneller dan de Scirocco 1800 8v (90 Pk) die ik hiervoor had.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Douwe op zo, 02 apr 2006, 18:35:03
Zal niet alleen voor je gevoel zijn, verhouding tussen gewicht per Kw
is in het voordeel van de Polo.

Zelfs een beetje C. kan nog moeite met een Polo hebben!



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Sjon op zo, 02 apr 2006, 18:45:43
Mijn eerste gevoel/ervaring met GK blokkie: vond 't tegenvallen. (Thomas is getuige)
Niet dat ie traag is ofzo, maar had er meer van verwacht.
Natuurlijk ben ik 'verwend' door m'n Montana, maar ik tuf al een heel tijdje rond met een 55pk classic.
(oke: zit al enige tijd een spaghetti opgeknupt, maar daar merk ik onderin niks van)
Maar goed: GK is lekker soepel, kan meer dan gemiddeld met 't verkeer mee. -naughty-
Echte GT'tjes worden/zijn schaars.......ik zeg: behouden.
Das wel mijn bedoeling althans -dj-  -prut-
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Martin op zo, 02 apr 2006, 18:59:35
Precies, het is maar net wat je gewend bent. Ik kwam uit een scirocco en dacht dat ik er in snelheid duidelijk op achteruit zou gaan. Maar dat viel me erg mee, ik vind hem gewoon heel soepel rijden ook bij vrij lage toerentallen is er voldoende koppel aanwezig voor een goede acceleratie.
Maarja ik heb zelf nog nooit in een polo meegereden die motorisch flink aangepakt is, dus ik weet ook niet hoe dat rijdt.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Douwe op zo, 02 apr 2006, 21:26:33
Maarja ik heb zelf nog nooit in een polo meegereden die motorisch flink aangepakt is, dus ik weet ook niet hoe dat rijdt.

Jaap!!!  :D
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op zo, 02 apr 2006, 21:51:02
:)

Polo's waar ik in heb gereden, met 'meer' vermogen:

- M'n eigen 2-tone: 80pk/120nm koppel: jummie; redelijke drive-ability en koppel

- Audi 50 GLS: 1300 2b2: Kickit and play: fahrwerk mit vergnügen.
- Audi 50 GLS: 1300 solex: Met handleiding, dus minder 'plug-n-play, maar wel (ietsje) meer vermogen.

- Polo 2 GT-G40 @ Dennis:  idem, maar net ff meer koppel onderin. (en t is lang lang geleden)

- Polo 1f GT-G40 @ Douwe:  Wat voor (legale) snelheid dan ook: pedaal op de vloer en 't begint er direct aan te trekken. (recenter)

- Polo 2 Coupe '1300 webers' @ Marcel: Met handleiding, onderin 'met mate, toeren = vermogen.

- Polo 2 Coupe '1300 motor-carb' @ Serge: 'klik-aan' 'klik-uit': vermogen al-the-way, grip? grip?! GRIP!

- Polo 2 G40-cup replica @ Douwe: nothing beats the sound of a G-lader gone mad.

Welke van bovenstaande 't lekkerste, snelst, beste was/is?

Geen idee; allemaal een eigen mix; elke auto had/heeft zo z'n pro's en contra's:

1 ding is zeker: Met vermogen alleen ben je d'r niet.
Top 3? Zolang je d'r niet dagelijks mee naar je werk hoeft:
(circuit)

1) De Audi50GLS met 2b2 setup hoekte t lekkerste, helemaal kaal, plat op de grond, maar met veerweg. Beste-fahrwerk, verkeerde versnellingsbak.

2) G40-cup: helemaal kaal, vermogen plenty, en dat geluid!
maar wel veel herrie, kooi, stuur in m'n buik

3) Alle anderen.

Maar als daily:

1) GT-G40 @ Dennis
2) 2-Tone
3) Rest is (imho) als daily ongeschikt.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Dennis op ma, 03 apr 2006, 08:30:16
- Polo 2 GT-G40 @ Dennis:  idem, maar net ff meer koppel onderin. (en t is lang lang geleden)

-gert-

Was dat die keer dat ik em net had?
Dat kan nooit zoveel indruk gemaakt hebben...

Kapotte G-lader, 0.1 bar max... etc

Eens kijken of we de herinnering dit jaar wat kunnen opfrissen :)
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Douwe op ma, 03 apr 2006, 18:17:08
3) Rest is (imho) als daily ongeschikt.

Watje.... :D
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op ma, 03 apr 2006, 18:34:12
Jaja, leuk, maar goed: ik heb ook de keuze uit meerdere automobielen he?!

Daily mag van mij een trage, comfortabele bak zijn.. die mij economisch thuis en naar m'n werk brengt...

Ik heb geen idee wat JimmyH voor een functie voor z'n auto('s) in gedachten heeft, dus hij moet zelf maar oordelen wat voor hem t beste uitkomt..
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 03 apr 2006, 21:19:22
Vanavond weer ff 2 uurtje bezig geweest,,,, en HELEMAAL niks bereikt!! Tering aandrijfas boutjes zijn niet los te krijgen. Heb er al inbusjes in gemept maar dat mocht niet baten. Ben zelf 3 inbusmaten groter gegaan. Weet ff niet meer wat ik ermee moet. Zal ik anders maar heel de aandrijfassen door flex-en ?!
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Mark op ma, 03 apr 2006, 21:33:14
Daar schiet je niet veel mee op natuurlijk.
Als je dan toch de flex ter hand neemt: boutkoppen eraf flexen.
Is je as òòk los.

Vervolgens draadresten er met griptang oid eruit draaien.



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Michiel op ma, 03 apr 2006, 21:40:54
withstupid

Of blok incl. aandrijfas eruit halen. Dan kom je er wat beter bij.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 03 apr 2006, 21:44:52
withstupid

Of blok incl. aandrijfas eruit halen. Dan kom je er wat beter bij.

dan kan ik alleen de auto niet meer terug op zn wielen zetten.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op wo, 05 apr 2006, 17:58:28
Succes!! de aandrijfassen zijn eruit. Helaas is er eentje gesneuveld doordat ik iets te ver doorgeflext was, maar kleinigheidjes blijf je houden. De motor is nu zo goed als klaar om eruit getakeld te worden, nou is het nog wachten op de takel. Moet de rembekrachtiger er trouwens ook uit als je het blok eruit wil hijsen, denk het wel he !?
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Marjolijn op wo, 05 apr 2006, 18:08:58
Nope, dat hoeft niet...
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Serge op wo, 05 apr 2006, 20:02:26
neu hoef nie,motor een beetje draaien en kantelen tijdens takelen ,gaat ie er zo langs
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op vr, 07 apr 2006, 20:51:26
ok thx, Takel wordt als het goed is dit weekend of begin volgende week opgehangen dus dan kan het blok eruit.

Nog ff een vraag tussendoor: zijn de inlaatpoorten in de cillinderkoppen van een 1.3 en een 1.1 of 1.0 gelijk? Dus zou een inlaatspruitstuk van een 1.3 op een 1.1 of 1.0 passen?
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op za, 08 apr 2006, 13:12:28
ja.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op wo, 12 apr 2006, 12:51:23
Het zit maar niet mee met de takel  :( Er moet nou eerst een steiger paal tussen de grond en het plafond vastgezet worden waar de arm met takel aan komt. Hopelijk eind deze week staat de constructie er..... Nou vroeg ik mij af, kan ik alvast de baksteun van de onderkant loshalen of gaat er dan vanalles kapot?
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op za, 15 apr 2006, 00:02:34
Upje en gelijk een verwijzing naar mijn spaghetti zoektocht-thread

klik
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Bas op ma, 17 apr 2006, 01:21:58
einde project?
of komt er een ander blokje in??
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 17 apr 2006, 01:35:11
Nee niet percé, ben wat ongelukkige roestplekken tegengekomen en vroeg mij gewoon af wat ik eventueel voor het blok zou kunnen krijgen mocht het helemaal fout lopen. Moet ik er nou teveel geld in gaan steken, dan is het mij dat niet waard aangezien hij ook nog op Nederlands kenteken moet komen wat ook al aardig wat kost.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op ma, 17 apr 2006, 08:55:49
Nee niet percé, ben wat ongelukkige roestplekken tegengekomen en vroeg mij gewoon af wat ik eventueel voor het blok zou kunnen krijgen mocht het helemaal fout lopen. Moet ik er nou teveel geld in gaan steken, dan is het mij dat niet waard aangezien hij ook nog op Nederlands kenteken moet komen wat ook al aardig wat kost.

Wat je eventueel zou kunnen krijgen voor t blok?

Laat me raden: Die bieding van 250 euro is ook door jou zelf uitgevoerd of niet?



Invoeren kost tegenwoordig niet zo veel meer hoor. Zelfs de tijd is minimaal

Als alle documenten kloppen, wordt er niet eens naar de auto gekeken.



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 17 apr 2006, 13:19:54
?! nee die bieding van 250 is niet door mij zelf uitgevoerd.... En het invoeren kost ongeveer 300 euro.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jorp op ma, 17 apr 2006, 14:02:39
Gewoon even laten lassen motortje een beurtje geven. Zelf de auto voorbewerken. Schuren tot korrel 500 afgeplakt naar de spuiter brengen, deze de polo opnieuw ff rood laten spuiten. en rijden maar.

Voor dat je heb gaa schuren even de maten opnemen van de striping en even wat foto's maken. Na het spuiten de striing bij een reclameboer namaken en je hebt weer een mooie GT.

Als jij er niet meer mee door wil gaan... wat moet ie mij kosten?

Ik heb desnood nog wel een mooi rood gespoten Polo voor je! Over de prijs komen we dan wel uit.



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 17 apr 2006, 14:43:23
Ik denk dat ik dan toch terug val op mijn originele plan en een Classic GT ga bouwen....
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Serge op ma, 17 apr 2006, 16:47:40
invoeren is 10% bpm over dagwaarde mits auto ouder als 25 jaar dan 0 %polo coupe 2 is 500 euro dagwaarde is dus 50 euro .keuring voor kenteken is 47 euro ,snap niet hoe je dan aan 300 komt
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 17 apr 2006, 17:07:06
Auto is niet ouder dan 25 jaar en BPM zou uitkomen op 160 euro nog iets (heb de douane gebeld). Daarna heb ik de RDW gebeld en die vertelde mij dat ik voor de keuring incl. kenteken 150 euro moest rekenen.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Serge op ma, 17 apr 2006, 17:13:04
dagwaarde is ook afhankelijk voor de verzekeriong .deze is echt niet meer dan 500.
als hun 1600 euro geven voor een polo 2 ,ga ik ze nu allemaal max verkopen aan de douane
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Dennis op ma, 17 apr 2006, 17:42:24
Heeft niks met dagwaarde te maken.

Je moet gewoon het restant van de oorspronkelijke BPM betalen.

Volgens deze tabel:
hiero
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 17 apr 2006, 17:59:40
Idd,, ik loop het hier niet te verzinnen. Al mijn info komt van de douane en de RDW zelf.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jorp op ma, 17 apr 2006, 18:23:07
Ik dacht zelf ook dat het met de dagwaarde te maken had, er komen ook regelmatig mensen bij ons op het schadebedrijf om te vragen of we nog ouwe bumpers hebben, deze zetten ze dan op de te importeren auto's, zodat de auto een lagere dagwaarde hebben en ze de auto's goedkopen kunnen inporteren. Maarja kunnen we er geen topic over maken. Hoe een auto importeren uit duitsland wat gaat het kosten en wat moeten we er voor doen.



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Serge op ma, 17 apr 2006, 18:45:09
oke zat ik er naast
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op ma, 17 apr 2006, 21:07:05
Nee het zit zo:

Ze kijken eerst naar het deel dat je van de originele BPM moet betalen. Daarna kijken ze de auto na om te kijken of er extra opties zoals airco, electrische ramen enz. op zitten en daar betaal je dan weer extra belasting over.
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op wo, 19 apr 2006, 18:42:33
Hé hé! vandaag eindelijk de takel stellage goed vastgezet dus morgen om 10 uur gaat het blok eruit!!
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op do, 20 apr 2006, 19:27:38
Vandaag was het dan zover, het GK blok is eruit!!!




Het gapende gat dat achter bleef:



Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Douwe op do, 20 apr 2006, 22:03:34
Motortje opnieuw verpakken en snel weer terug... :)
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jorp op do, 20 apr 2006, 22:20:28
Ja idd! Motortje ff klein beurtje geven en er weer in! Het is wat werk! Je houdt een GT origineel mooi en waardevoller!


Oja je wou het blok in jou classic hangen he!

Ik heb nix gezegd!
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op vr, 21 apr 2006, 08:28:03


Geen SjonShot?
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: JimmyH op vr, 21 apr 2006, 11:15:43
Hahaha, had ik nog wel ff aan zitten denken. Alleen de auto staat nu boven de put dus mijn hoofd was er niet bovenuit gekomen!
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Folkert op wo, 17 mei 2006, 09:13:56
of topic

jaap/ iemand hier meer info/foto's van???

- Audi 50 GLS: 1300 2b2: Kickit and play: fahrwerk mit vergnügen.
- Audi 50 GLS: 1300 solex: Met handleiding, dus minder 'plug-n-play, maar wel (ietsje) meer vermogen.

Jimmy ik zou hem indd proberen te herstellen in originele staat...

is toch wel een apartere auto...
Titel: Project [DO-V2112] Polo coupé GT
Bericht door: Jaap op wo, 17 mei 2006, 09:26:27
Foto van een Audi50GLS met Solex carburateurs


Douwe heeft is zijn Audi50GLS een HH blok (licht bewerkt, facherkrummer) een 2b2 gehad. Ik heb er toch ook mee gereden: Power Satt. Driveability Plenty

Toen is het zaakje omgebouwd met Solexen (zie foto hier boven), en toen had t nog net ietsje meer power (meer sound), en ietsje minder driveability..