Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 208941 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1170 Gepost op: do, 16 okt 2008, 12:35:46 »
op dit moment zeg ik dan eigen schuld . eerst zoeken ,moet een reden voor zijn

Precies: Staat nu thuis, zonder accu. Kan d'r niets mis gaan.
Ik trek denk ik eerst het complete dash eruit: waar rook was, was vuur en dus móétén er ergens sporen zijn.
Gister was het echter veelste donker om uberhaupt wat te zien.

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1171 Gepost op: do, 16 okt 2008, 14:39:14 »
Precies: Staat nu thuis, zonder accu. Kan d'r niets mis gaan.
Ik trek denk ik eerst het complete dash eruit: waar rook was, was vuur en dus móétén er ergens sporen zijn.
Gister was het echter veelste donker om uberhaupt wat te zien.



Brandblussertje toevoegen aan de standaarduitrusting?
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1172 Gepost op: do, 16 okt 2008, 14:52:22 »
OnTopic;

Daar heb ik zelf vorige week ook aan gedacht; heb er direct een kleintje aangeschaft. ik ben sowieso een beetje huiverig voor brand, laat staan als ik zelf met electronica/benzineleidingen etc. aan het kloten ga.

Heb nu een klein blussertje gekocht voor 15,-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1173 Gepost op: do, 16 okt 2008, 15:15:51 »
OnTopic;

Daar heb ik zelf vorige week ook aan gedacht; heb er direct een kleintje aangeschaft. ik ben sowieso een beetje huiverig voor brand, laat staan als ik zelf met electronica/benzineleidingen etc. aan het kloten ga.

Heb nu een klein blussertje gekocht voor 15,-

Klein poederblussertje zeker?

Grote nadeel van die poederblussers is dat het poeder juist vocht aantrekt/opneemt en alles dus meteen als een gek zal gaan roesten...je hebt dan wel een goedkope blusser voor het geval je een brandje hebt, maar als je een iets duurdere schuim of CO2 blusser neemt zal je minder grote schade hebben.
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1174 Gepost op: do, 16 okt 2008, 15:30:51 »
Kies een blusser die zowel electriciteitsbranden als benzinebranden aan kan. En wat bereft poeder:  withstupid
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1175 Gepost op: do, 16 okt 2008, 15:38:55 »
Kies een blusser die zowel electriciteitsbranden als benzinebranden aan kan. En wat bereft poeder:  withstupid

Ik ga er niet van uit dat ik hem nodig heb. :) Ik zag deze liggen en dacht ineens; da's handig. Als er brand is gaat er toch al iets niet goed. Een grondige afspuitbeurt/schoonmaakbeurt is dan toch noodzakelijk.
Kleine CO2 blussers zijn veel duurder..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1176 Gepost op: do, 16 okt 2008, 19:02:51 »
halon bluisser in nl niet meer te verkrijgen ,maar er is niks betere dan halon
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1177 Gepost op: do, 16 okt 2008, 19:37:55 »
vraag me alleen dan af waarom het dan niet meer te verkrijgen is

zal wel met milieu te maken hebben denk

gr maikel

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1178 Gepost op: do, 16 okt 2008, 19:46:24 »
millieu een klein beetje . halon ontrekt zuurstof aan de omgeving , daarom mag het niet meer gebruikt worden .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1179 Gepost op: do, 16 okt 2008, 20:38:28 »
Halon 1211: Meleu,,. maar ook broom toch: Was iets met voortplanting....
Achja: is niet meer. Net als carbolineum

Maar goed: Qua blus-materiaal: Liever een poederblusser als helemaal geen blusser.. 

Ik heb ook wel eens gelezen dat een simpel gamma ABC blussertje van één kilo veelste licht zijn om effectief met een autobrandje mee te blussen. Maar goed; altijd zo'n 7 ( of 10 ) kilo ding meeslepen.. in een personen auto..  -gert-


Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1180 Gepost op: do, 16 okt 2008, 20:58:02 »
niet zeuren je wilt toch geen kinderen  -nana- , dan kan halon prima  :).maar idd een 1kg blussertje is niet wat idd als je de motorkap open gooit . zou eerder een 2,5 of 3kg versie proberen te vinden

alhoewel klik

je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1181 Gepost op: do, 16 okt 2008, 21:20:39 »
7 kilo, functionele verlaging als bonus?  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1182 Gepost op: zo, 19 okt 2008, 18:55:38 »

Maar om hier nou bang van te worden? Eén doorgebrande wikkeling op het ankerl zou op een stand toch een heel erg lage weerstand moeten geven?

Weerstand = Spanning / Stroom

 12v / 1,6 =  -> 7,5 Ampere
 12v / 3,8 =  -> 3,2 Ampere

héél lage weerstand -> kleiner dan 0,5 Ohm -> dan gaan d'r pas flink wat ampere's door de draad: 24Ampere of meer..

Goed: Kachel lijkt dus het probleem niet te zijn geweest. What's next?


Ah. nog een kleine forum bug..
Citaat
Er is een fout opgetreden !
De bijlage-upload-directory is niet schrijfbaar. De bijlage of avatar kan niet worden opgeslagen.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1183 Gepost op: zo, 19 okt 2008, 19:24:45 »
helaas fout jij hebt amperes gemeten je moet weerstand meten ,en terwijl een kachel draait kun je de spoelen van het anker niet doormeten
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1184 Gepost op: zo, 19 okt 2008, 19:26:40 »
je legt iets uit en je krijgt klepel klok verhaal terug  -gert-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .