Auteur Topic: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel  (gelezen 208949 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1200 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 12:58:03 »
Edit * klikbaar voor blinde gerrit *

( plaatje wordt dan te groot om iets te herkennen :) )
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1201 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 12:59:01 »
Plaatje is te klein om iets te herkennen, sorry... (tja, wordt ook een jaartje ouder?! :D )
klik eens op de foto
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1202 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 13:00:18 »
shrink (schrik?)


net op tijd dus -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1203 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 13:00:29 »
Edit * klikbaar voor blinde gerrit *

( plaatje wordt dan te groot om iets te herkennen :) )
tijd voor goede camera  :)
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1204 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 13:10:59 »
Check.

Scherpstelknoppie is gesneuveld, en toestel total-loss verklaard.. voorlopig moet ik t dus doen met gelukstreffers.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1205 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 13:42:55 »
 -wtf- lekkere tosti kabeltjes

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1206 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 13:46:40 »
perfect dingetje schiet er nu zelf ook mee en veel kwaliteit voor weinig geld (wel een snelle memorykaart inzetten )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1207 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 13:47:39 »
hebben mijn pa&ma ook net gekocht. Zeer handig ding, vooral een hele snelle scherpstelfunctie!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1208 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 13:52:22 »
had hem mee naar zweden ,om gelijk uit te proberen . ding is verbazend goed . zelfs later wat foto's op posterformaat laten drukken , bleef super scherp
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1209 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 14:07:39 »
Leuk ding inderdaad, ook mee geschoten, maar Kodak blijft wel erg traag in afdruksnelheid...
Vervolgens een Canon Powershot S3IS gekocht, en ben daar hééél blij mee!

Denk dat ik nu voor deze zou gaan!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1210 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 14:25:59 »
ja prima: prietpraat over camera's:  -off-

Oorzaak rook: gevonden: Tosti draadjes.
Tostidraadjes:  Grijs zwart van verlichtingsschakelaar naar zekeringkast én van zekeringkast naar hendel grootlicht.

Even een reconstructie:
Op een regenachtige middag rij ik via Ede terug naar huis, over de heide. Verlichting, radio, ruitenwissers, ventilatie: allemaal aan.
Ik rem relatief krachtig voor het stoplicht bij de A12.

Gedachte0: Radio bedrading fikt door. Ruk radio d'r uit, maar niets te zien.
Gedachte1: Remverlichting (via jawel, scotchblokjes!) flikt door. Nope; alles intakt, zelfs geen sporen van sluiting.
Gedachte2: Kachelmotor fikt door, door uitgeslagen lagertje (remvertraging) loopt motortje even stil, met spanning d'r op: Fikt door, en via ventilatie komt rook in auto. Doorgemeten, kan niets raars vinden.

Gedachte3: Remvertraging deed draadjes schuren over blank metaal. ( metertjes, voorgloeien, mistlamp, brandstofvoorverwarming: 't is er allemaal in gemeubeld en niet altijd even netjes ). D'r zal dus wel ergens iets mis zijn gegaan? maar wat?

Dat is dan ook de reden dat het dash er nu uit ligt:
- motorkabelboom ( Polo 2 diesel 1987 ) komt niet overeen met dashboard kabelboom ( Polo 2 GL 1982 )

* Remlichten (ombouw naar schakelaar op pedalen wegens gewijzigde hoofdremcilinder
* Ruitenwissers vóór gingen aan bij remmen ( knip, scotchblokje, klaar)
* Ruitensproeierpompje achter in kofferbak is wel voorzien in kabelboom interieur, maar niet in motorkabelboom ( 1987'er doet 't met 1 reservoir en een omkerend pompje )

* Brandstofvoorverwarming werkt met een relais en bedrading die NIET via thule door het schutbord gaan
* Voorgloeisysteem is een omgebouwde 'extra' zekerheid om de radiateurventilator aan te zwengelen
* Bedrading in middenconsole voor metertjes is niet voorzien van een makkelijk klik stekker
* Bedrading voor luidsprekers achterin is eigenlijk net een paar centimeter te kort
* Volt meter is op kachelventilator+ aangesloten, dus bij kachel aan is het afgelezen voltage niet overeenkomstig de werkelijkheid

Naja: Te veel dus om op te noemen. Kan beter, moet beter. Van tegenslag het beste maken! Dash eruit rossen en zien wat we vinden.


Lang verhaal kort:

Remmen = massatraagheid van ondergetekende, gordel houdt m'n lichaam enigzins tegen, maar armen niet. Ik duw tegen het stuur en de knipperlicht-terugtik-inrichting op m'n mono sportstuurtje maakt sluiting op koperen baan in de grootlichthendel.


« Laatst bewerkt op: zo, 09 nov 2008, 14:36:28 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1211 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 14:31:28 »
tja jaap 150 kg is ook teveel voor zo'n klein stukje plastic  :D
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1212 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 14:37:30 »
150 kilo? Zo zwaar zijn m'n armen niet,.. zelfs niet bij 3xG :)

*rest lichaam reken ik even fijn in de gordel hangend en op het rempedaal staand*
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1213 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 14:40:19 »
Nu alleen nog even uitvinden waarom het draadje vanaf de zekeringkast richting verlichtingsschakelaar óók is doorgefikt, en andere draadjes naar de verlichtingsschakelaar niet.. (waar ging die stroom heen dan? )

Gezocht:
1 CL kabelboom dashboard ( oh wacht, die ligt hier in de schuur als t goed is )
én
1 standaard stuurtje ( CL ) of sportstuurtje met plastic terugstel palletje.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ HN-41-FN ] Polo 2 CL G40 Diesel
« Reactie #1214 Gepost op: zo, 09 nov 2008, 14:50:22 »
Ik hik tegen hetzelfde aan;

2F dash in polo2, CV ingebouwd, remlichtzooi is niet netjes aangesloten, sportstuur met gegoten naaf..
Radio is niet netjes ingebouwd (bedrading iig niet), bedrading naar de achterbak is ruk..

Resultaat= claxon doet het niet meer, remlichten werken wanneer ze zin hebben.. Is nog altijd beter dan brand, maar dat zit in hetzelfde schuitje.

Ik denk dat ik het dash er ook maar uitpluk volgend weekend. Vooral als ik zie hoe serieus jij het aanpakt, moet ik wel volgen :)

Good busy Jaap!
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983