Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105450 keer)

Offline vwpolo.nl

  • L86C-0145
  • Non-Register lid
  • Berichten: 201
  • Geslacht: Man
  • Johan van de Goor
    • www.vwpolo.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #210 Gepost op: za, 10 nov 2012, 17:26:56 »
Ze moeten de echte auto's nemen die hier in Nederland 25 jaar en langer MRB hebben betaald, lekker laten tuffen, en dan die import dingen met een regeling aanpakken!

Juist alles met org. Nederlands kenteken vrijstellen en alle import van de laatste 15-20 jaar gewoon laten betalen.
Een echte liefhebber heeft toch het liefst een org. Nederlanse auto......

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #211 Gepost op: za, 10 nov 2012, 17:51:06 »
Weer zo'n aanname die als feit wordt gepresenteerd... -gert-

Als ik een mooie 250 GTO zou kunnen hebben/rijden, kan het mij echt niet schelen in welk land die origineel is geleverd...

Veel éhte liefhebbers hebben zelfs graag een auto uit Californië of Zuid-Frankrijk of uit bv Scandinavië, vanwege het gebrek aan strooizout op de wegen.

Laat me raden: volgens bovenstaande redematie ontspring jij de dans? Kortzichtig, jaloers & egocentrisch, dat vind ik er van.
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #212 Gepost op: za, 10 nov 2012, 18:02:28 »
 withstupid



Wil je je "klassieker" dagelijks gebruiken ?  Neerlands wegen gebruiken ? Millieu "vervuilen" ?
Niet zeuren, gewoon betalen.

Heb je een ( collectie ) klassieker(s) 25+ jaar ? Ongeacht import, gewicht etc. is een X-dagen kaart een prima
oplossing.
En zoals gezegd, da's heel simpel te doen online.


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #213 Gepost op: za, 10 nov 2012, 18:05:02 »
Laat me raden: volgens bovenstaande redematie ontspring jij de dans? Kortzichtig, jaloers & egocentrisch, dat vind ik er van.

als dat zo is mnag je dat denken. maar das nog een aanname.

Anders kan ik nu zeggen
Jij ontspringt dus blijkbaar niet de dans? Wie is er dan jaloers en egocentrisch?  -dunno-

de vrijstelling was bij mijn weten ook bedoeld omdat je de hele waarde van de auto al wel al had betaald in wegenbelasting.
Daarmee klopt het verhaal wel Dan moet je echter niet denken vanuit de persoon maar vanuit het voertuig. Het heeft via de eigenaren zijn bijdrage geleverd.....

maar ja. dat blijft een vreemde denkwijze als je er van buitenaf naar kijkt.
je maakt tenslotte nog steeds dagelijks gebruik van de weg.
Juist daar ligt het onderscheid volgens mij. Gebruik je een auto dagelijks: dan ook voor dagelijks betalen.
Gebruik je de auto sporadisch om als mooiweer auto langs de kust te flaneren. Prima. Daar hoef je niet de volle mep voor te betalen lijkt me.

Enne  -hug-

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #214 Gepost op: za, 10 nov 2012, 20:52:49 »
Bas van Werven (presentator Tros Autoshow en bestuurslid KNACV) had 't er vanochtend weer over:
- dat ze inmiddels meer dan 65.000 ondertekenaars van de petitie hebben;
- dat staatssecreatris Frans Wekers serieus overweegt een 60 en/of 90 dagenkaart te introduceren;
- dat diezelfde Wekers zich verplaats in een soort van klassieker, nl. een Peugeot 504.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #215 Gepost op: za, 10 nov 2012, 21:55:55 »
Jij ontspringt dus blijkbaar niet de dans? Wie is er dan jaloers en egocentrisch?  -dunno-

Ik ontspring altijd de dans, Roel. Hooguit de Range Rover niet, maar die parkeer ik dan wel met z'n Franse platen net over de grens... Kan ik er 1x per jaar 14 dagen mee door Nederland karren...

de vrijstelling was bij mijn weten ook bedoeld omdat je de hele waarde van de auto al wel al had betaald in wegenbelasting.
Dit is één van de aannames waar ik op doel. Volgens mij dikke kul, grote hear-say roddelpraktijken. Ik zou hier graag een quote van de indiener van de bewuste wet zien. Tot die tijd beschouw ik het als een argument van mensen die het niet durfden een auto te importeren, daarom hun eigen auto opheerlijkden op basis van het argument dat het wel een 'origineel Nederlandse' auto was (geen idee, hoor, maar wel een vergelijkbare aanname...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #216 Gepost op: za, 10 nov 2012, 22:40:22 »
tja. kan idd ook geen citaat aanvoeren. heb dat gewoon altijd zo begrepen.
vind wel en stuk waarin wordt aangegeven dat men er simpelweg vanuit ging dat oude auto's nauwelijks op de weg komen als reden voor de vrijstelling.
http://www.fehac.nl/faq/99-vrijstelling-wegenbelasting

maar goed. boeit verder ook niet. 'nu' en 'morgen' zijn van belang. gister is al geweest.

Ik wilde je niet in een hokje duwen hoor. Ik krijg echter de kriebels van dit soort stellingen.

Samenvattend komt het wat mij betreft hier op neer:
Uiteindelijk moeten we toch allemaal accepteren dat misbruik uiteindelijk ten koste gaat van de gelijkheid die de basis is van ons systeem.
Gebruik je de weg dagelijks met dit voertuig? Dan mag het logisch zijn dat je ook betaald. Net als iedereen anders.
Toegegeven: Ik rijd ook oldtimer. En ook nog op lpg!. Maar ik ga niet miepen als ik ineens belasting moet gaan betalen. Balen? Zeker. Maar dan moet ik maar de auto verkopen, weer terugbouwen of simpelweg stallen en een nieuwere auto kopen. Uiteraard hopend dat mijn portemonnee dit dan inmiddels weer aankan. (niet waarschijnlijk)

Als iedereen het gemeenschappelijke doel voorop zou stellen zouden de oplossingen een stuk makkelijker zijn.
(wie begint?)
En nee. Ik ben geen communist. En ook geen PvdA stemmer.
Hard werken en studeren mag beloond worden. En goed ook. Maar een sociale basis en gelijkheid is noodzakelijk voor onze maatschappij.

Iedereen die het niet hier mee eens is of denkt 'Hij slaat iets over'
Prima. Geen punt.
Tik het in vijf minuten dus verwacht geen dichtgetimmerd betoog  -nana-

Spontaan denk ik aan een eerder stukje dat ik voor / over een vriend heb geschreven  :)
http://www.pologt.nl/De%20paddentrek.pdf
padden gezocht!

Offline vwpolo.nl

  • L86C-0145
  • Non-Register lid
  • Berichten: 201
  • Geslacht: Man
  • Johan van de Goor
    • www.vwpolo.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #217 Gepost op: za, 10 nov 2012, 22:44:53 »
Weer zo'n aanname die als feit wordt gepresenteerd... -gert-

Als ik een mooie 250 GTO zou kunnen hebben/rijden, kan het mij echt niet schelen in welk land die origineel is geleverd...

Veel éhte liefhebbers hebben zelfs graag een auto uit Californië of Zuid-Frankrijk of uit bv Scandinavië, vanwege het gebrek aan strooizout op de wegen.

Laat me raden: volgens bovenstaande redematie ontspring jij de dans? Kortzichtig, jaloers & egocentrisch, dat vind ik er van.

Kijk voor echte klassiekers zal er altijd wel een regeling komen in een importverordening.
Wordt dagelijks geconfronteerd met mensen die een oude mercedes diesel of andere merken en type.
Deze doen het alleen om lekker goedkoop te rijden dus geen leifhebbers en zal ze een bout wezen hoe rot ze zijn..
Ik ben ook van mening als deze gewoon moeten aftikken.
Zelf rijd ik maar een paar honderd km op jaarbasis....laatste 3 jaar maar 200...
Tis gewoon een hobbyauto en een 60 dagenkaart zie ik ook niet zitten...... wil gewoon kunnen rijden als ik wil....anders moet ik hem aanmelden als ik hem in het dorp ff ga wassen -gert-

Kijk hier zullen ook een hoop zitten die hun Polo die belastingvrij is dagelijks gebruiken.....
Deze moeten zich ook realiseren dat hun meegeholpen hebben de regeling om zeep te helpen....

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #218 Gepost op: za, 10 nov 2012, 22:53:40 »
Roel: Nice. Netjes omschreven, mijn baas zou een "pad" een goede werknemer noemen en die worden ook duidelijk voorgetrokken. Gek genoeg heb ik meer medelijden met alle "zware oldtimer" bezitters dan met welke andere dan ook. Met een MG betaal je nog niet de hoofdprijs en die zie ik ook niet echt in arbeiders-buurten staan. In de geposte link van laatst sprak er ook iemand recht uit het hart zoiets als "we zijn allemaal hardwerkende mensen met toevallig deze hobby".

Ik wacht het definitieve oordeel wel af, de zorg regeling is ook iets heel anders geworden...............

Citaat
Kijk hier zullen ook een hoop zitten die hun Polo die belastingvrij is dagelijks gebruiken.....
Deze moeten zich ook realiseren dat hun meegeholpen hebben de regeling om zeep te helpen....

Dagelijks ja, maar met 4km per dag schaar ik me niet tot die groep (km-vreters).
« Laatst bewerkt op: za, 10 nov 2012, 22:57:25 door mk1-madness »
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #219 Gepost op: za, 10 nov 2012, 23:06:54 »
Dagelijks ja. en rijd ook aardig wat km's. Maar voor mij was keuze voor een oldtimer gelukkig niet financieel ingestoken. De liefde was er eerst.
(En anders was het een heeeel slechte investering geweest.)

@ Ronnie: dank je.
Dan hoop ik dat je baas ook een pad is (of helemaal bovenin zit binnen het bedrijf). Anders bedoelt hij waarschijnlijk een persoonlijke pad.
Dus niet iemand die doet wat goed is voor het bedrijf. Maar iemand die doet wat goed voor hem is binnen het bedrijf.
En nee: dat is niet hetzelfde. Het kan echter wel vaak hetzelfde resultaat opleveren.
Het zou mij echter bevreemden.
Meestal worden padden namelijk helemaal niet als ideale werknemer gezien.
Ze zijn vooral lastig want ze roepen vaak dingen als het anderen net niet uitkomt. De waarheid is soms niet prettig...
« Laatst bewerkt op: za, 10 nov 2012, 23:11:11 door RoelG »

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #220 Gepost op: za, 10 nov 2012, 23:10:37 »
Verwacht nog wel meer dingen die aangepast gaan worden niet alleen de mrb & zorg regeling, hele stukken in de krant over de landbouw sector die zich nu in t nauw gedreven voelt. Maar ja nu flink schreeuwen dat je gewoon mrb moet betalen, gaan de stink diesels er uit, dan alles nog eens door rekenen en tot de conclusie komen dat te weinig oplevert en de uitvoering van de 30/60/90 dagen regeling meer kost dan alles bij t oude laten.

Zouden er nog rechtzaken gaan komen ivm compensatie van de waarde vermindering? Mijn Polo is nu ineens 1000 euro minder waard
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #221 Gepost op: za, 10 nov 2012, 23:42:53 »
De idioten die het steeds hebben over misbruik, denk eens na, misbruik is iets wat niet mag, maar er was nergens gemeld dat je niet dagelijks in een stinkende oude diesel mocht rijden omdat je dan tenminste kan betalen om naar je werk te gaan,


Waarom rijden er ineens zo veel mrb vrijgestelde mb diesels in Nederland?

Omdat de brandstof met al z'n belastingen zo duur is geworden dat men het gewoon niet meer van een minimaal in komen kan ophoesten.

Maar als je door de slechte economie (veroorzaakt door wanbeleid) je baan bent verloren als bijv bouwvakker, dan word je verplicht tot ver buiten je regio te solliciteren, word je dan aangenomen, dan en je verplicht er te gaan werken, en als je geen auto kan betalen krijg je geen Ov vergoeding zodat je naar die baan toe kan reizen, die moet je van je eigen veel te lage inkomen gaan betalen, waardoor mensen opzoek gaan maar een goedkoper alternatief

De mrb vrijgestelde mb diesel
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #222 Gepost op: za, 10 nov 2012, 23:52:34 »
moet ik me aangesproken voelen?

Ja. want ik gebruik de term misbruik. Bewust trouwens. Al was het maar om die discussie niet te ontlopen.
Jij interpreteert hier misbruik binnen het kader van de wet. Dat is prima maar dat kan ook anders.
Ik gebruik het anders. Als je een regel op een andere manier toepast dan dat hij bedoelt is waardoor je de grondbeginselen van de regel aantast dan kun je dit ook als een vorm van misbruik beschouwen.
Dat is verre van 'idioot' wat mij betreft. Mogelijk kun je wel iets vinden van mensen die zich blind aan de wet als enig kader vasthouden.... Maar persoonlijk doe ik dit niet.
Kijk: iedereen snapt dat de vrijstelling niet bedoelt is om goedkoop een dieselbak uit duitsland te halen maar om de oude auto's die toch nauwelijks de weg zien niet onnodig te belasten voor het gebruik van die weg. Maar ja. het staat nu eenmaal niet in de wet dat het niet mag....

Trouwens:
Er zijn geen idioten in een discussie. slechts andere meningen die op basis van argumenten kunnen worden overtuigd.
Het verwijt 'denk eens na' vind ik trouwens nog erger.....Dit suggereert dat ik dat niet heb gedaan?  -dunno-

Tja..

Tijd om te stoppen met het huiswerk (en het forum) en naar bed te gaan. Heb hier nog geen emotie bij maar wil er ook voor zorgen dat ik het niet krijg.....
« Laatst bewerkt op: za, 10 nov 2012, 23:56:34 door RoelG »

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #223 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:03:50 »
De baas is de eigenaar, padden zijn degene die gewerkte uren bv. niet schrijven omdat ze vinden dat het bij hun werk hoort  -gert-. Spant een egoïstische pad een rechtzaak aan omdat hij/zij rechten heeft dan ben je de eerste die er uit vliegt  -gert-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #224 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:07:11 »
haha....das niet wat ik bedoel met een pad. Ontevreden medewerkers en medwerkers met een burn-out zijn tenslotte niet in het belang van het bedrijf. Mogelijk wel voor de bonus die de baas zichzelf aan het eind van het jaar uitkeert. Of dat op de lange termijn verstandig is is maar de vraag. De pad is hier mogelijk de p&o adviseur die tegen de baas zegt dat het verstandiger om het wel te doen want tevreden medewerkers'verkopen' je bedrijf in de markt en zorgen voor goede producten. Dit terwijl hij weet dat hij over 3 weken de evaluatie van zijn jaarcontract heeft. Maar dat wil zo'n baas niet horen dus mogelijk ligt de p&o-er er dan ook weer uit (die is lastig....ik neem wel iemand anders aan)

Jouw baas zoekt dus hooguit een persoonlijke pad.  :)
« Laatst bewerkt op: zo, 11 nov 2012, 00:09:59 door RoelG »