Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105443 keer)

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #225 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:14:21 »
Hij zoekt een pad die ons voor hem tevreden houd. Terwijl hij zelf vaak de oorzaak van stress is.
Maar ik snap het wel  -nana- Mijn voorbeeld was achteraf niet de beste....... :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #226 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:17:37 »
 -thumbsup-

 twijfelde ook niet aan je intelligentie hoor  :)

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #227 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:44:15 »
moet ik me aangesproken voelen?

Ja. want ik gebruik de term misbruik. Bewust trouwens. Al was het maar om die discussie niet te ontlopen.
Jij interpreteert hier misbruik binnen het kader van de wet. Dat is prima maar dat kan ook anders.
Ik gebruik het anders. Als je een regel op een andere manier toepast dan dat hij bedoelt is waardoor je de grondbeginselen van de regel aantast dan kun je dit ook als een vorm van misbruik beschouwen.
Dat is verre van 'idioot' wat mij betreft. Mogelijk kun je wel iets vinden van mensen die zich blind aan de wet als enig kader vasthouden.... Maar persoonlijk doe ik dit niet.
Kijk: iedereen snapt dat de vrijstelling niet bedoelt is om goedkoop een dieselbak uit duitsland te halen maar om de oude auto's die toch nauwelijks de weg zien niet onnodig te belasten voor het gebruik van die weg. Maar ja. het staat nu eenmaal niet in de wet dat het niet mag....

Trouwens:
Er zijn geen idioten in een discussie. slechts andere meningen die op basis van argumenten kunnen worden overtuigd.
Het verwijt 'denk eens na' vind ik trouwens nog erger.....Dit suggereert dat ik dat niet heb gedaan?  -dunno-

Tja..

Tijd om te stoppen met het huiswerk (en het forum) en naar bed te gaan. Heb hier nog geen emotie bij maar wil er ook voor zorgen dat ik het niet krijg.....


Sorry bedoel niemand persoonlijk

Doel meer op het feit dat mensen steeds wijzen met vingertjes terwijl die mensen die ze aanwijzen niets technisch verkeerd deden


Natuurlijk veroorzaken die mensen met hun belastingvrije diesels etc  het huidige probleem, maar de reden voor het rijden van die goedkope auto's (want dat zijn het dus gewoon) is mischien wel het veel grotere onderliggende probleem

Brandstof is gewoon veel te duur geworden en dit is vooral te danken aan de staat
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #228 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 00:56:46 »
Mooie discussie hier jongens. Maar iedereen denkt hier te veel in thermen als misbruik en dergelijke. Het simpele feit is dat er geld te kort is, men ziet een grote groep auto's die niet betalen. Daar wordt nu geld voor gevraagd, en hoppa de miljoenen stromen binnen. Ook de regels voor de 'zuinige' nieuwe auto''s worden aangepast. Deze zullen ook meer moeten gaan betalen vanaf 2014. Deze mensen zijn pas echt de z*k. Ze hebben een simpele 'saaie' auto die dadelijk niets meer waard is, die dingen schrijven af als een gek. Er moet gewoon geld binnen komen en daarmee uit. En natuurlijk vind ik het jammer en klote. Ze verkloten er een gehele bedrijfstak mee en heel veel mensen hun hobby. Maar zo wordt er helaas niet gekeken bij de regering. Er is geld nodig en daarmee uit. Dat ze het doen voor het 'milieu' is je reinste onzin, anders passen ze de regels voor de zuinige auto's ook niet aan.

En om me nu even te mengen in de huidige discussie:

- De belastingsvrije diesels zijn inderdaad een probleem, maar wegen niet op tegen het verlies van inkomsten door de nieuwe 0% auto's. Dus moet het geld ergens anders vandaan komen.
- Mensen die veel rijden met hun belastingsvrije auto, moeten meer betalen als een liefhebber. Dit omdat ze een normale verzekering af moeten sluiten. Zij maken dus al minder 'misbruik' van de regeling. Voor zover ze het al deden, want belastingsvrij is nu eenmaal belastingsvrij.
- Het zijn niet de mensen die ze rijden die het probleem veroorzaakt hebben van de enorme explosie van belastingsvrije diesels, maar juist die inporteurs met eurotekens in hun ogen. Deze hebben de mensen aan die auto's geholpen.
- De Nederlandse overheid heeft zichzelf in de vingers gesneden, en daar moeten wij de pijn nu van voelen. Een geïmporteerde auto nieuw op kenteken meteen belastingsvrij laten worden is natuurlijk dom. Ze hadden die gewoon moeten laten dokken (en dan wel een vrijstelling voor de echte oude auto's, waarvan je weet dat die er alleen maar zijn voor de show).
- De regeling waarbij alleen origineel Nederlandse auto's vrijstelling krijgen is b*llshit omdat de echte liefhebber importeert uit landen waar niet wordt gestrooid met zout.

En als laatste, doe eens even rustig ! Er is nog niets concreets genoemd, houd op met alles en iedereen de schuld te geven en wacht gewoon af.


« Laatst bewerkt op: zo, 11 nov 2012, 01:00:02 door mike.roodvoets »
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #229 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 01:33:29 »
''Er is nog niets concreets genoemd, houd op met alles en iedereen de schuld te geven en wacht gewoon af.''

Dat is nou het probleem, als je het rustig afwacht ben je juist de beer want dan gaan ze het gezellig invoeren want het lijkt toch niemand iets te boeien.

Geloof dat er al plannen waren voor demonstraties, iets waar de regering zich nogsteeds niet lekker bij voelt gezien demonstraties leid tot de media, en de media heeft nog vrij veel macht.

Hoe meer de bevolking over de zeik raakt over dit punt de meer kans er is dat er met een nette, waardige oplossing word gekomen.

Overal waar ik ben en ik autoliefhebbers/oldtimerbezitters tegenkom probeer ik de discussie wel aan te gaan, wat hun er van vinden en wat hun ideeën zijn.
De een zegt van jammer dan, maakt mij niet uit. En de ander zit met de handen in z'n haar over de toekomst van zijn of haar geliefde oldtimer.

Overgens voor iemand die niks met auto's heeft is het wel heel makkelijk om te zeggen van doorgaan met het hele zootje, dat probleem hebben we volgens mij nogal in de 1e en 2e kamer...

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #230 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 02:02:03 »
Bedoel wacht af hier op het forum, voordat je elkaar de schuld geeft  -nana-
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #231 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 07:21:20 »
ach. het was laat. misschien had ik met mijn reactie gewoon even moeten wachten tot vanochtend. .....

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #232 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 08:47:58 »
...Wordt dagelijks geconfronteerd met mensen die een oude mercedes diesel of andere merken en type.
Deze doen het alleen om lekker goedkoop te rijden dus geen leifhebbers en zal ze een bout wezen hoe rot ze zijn...
Kwam van de week nog een recente import-Benz 190D tegen met de volledige bestuurderskant van voor tot achter in de kreukels... Het maakt sommigen idd niet uit hoe het er uit ziet, als het maar (goedkoop) rijdt... -gert-

...Het simpele feit is dat er geld te kort is, men ziet een grote groep auto's die niet betalen. Daar wordt nu geld voor gevraagd, en hoppa de miljoenen stromen binnen. Ook de regels voor de 'zuinige' nieuwe auto''s worden aangepast. Deze zullen ook meer moeten gaan betalen vanaf 2014...
Mee eens, maar die zogenaamd "milieu-vriendelijke" auto's (Prius, Civic, etc.) hadden al veel eerder aangepakt mogen worden... Ik denk nl. niet dat die accu's zo "milieu-vriendelijk" zijn als men ons voorhoudt. Maar ach, die dumpen we gewoon in Afrika zoals gewoonlijk -gert-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #233 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 09:26:39 »
Maar ach, die dumpen we gewoon in Afrika zoals gewoonlijk -gert-
Dat heet toch recyclen?  -dunno-


Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #234 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 13:08:14 »
Kwam van de week nog een recente import-Benz 190D tegen met de volledige bestuurderskant van voor tot achter in de kreukels... Het maakt sommigen idd niet uit hoe het er uit ziet, als het maar (goedkoop) rijdt... -gert-
Mee eens, maar die zogenaamd "milieu-vriendelijke" auto's (Prius, Civic, etc.) hadden al veel eerder aangepakt mogen worden... Ik denk nl. niet dat die accu's zo "milieu-vriendelijk" zijn als men ons voorhoudt. Maar ach, die dumpen we gewoon in Afrika zoals gewoonlijk -gert-
Wetenschappelijk bewezen dat de productie van de accu zo schadelijk is (alleen de productie !) dat men er een normale auto een jaar van kan rijden (of iets meer nog zelfs).
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #235 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 13:11:56 »
nog even over het punt dat mensen met een laag inkomen geen andere keus hebben dan zo'n oude 190d ofzo kopen. Wat kosten die dingen aanschaf? volgens mij zitten die allemaal rond de 2000 euro. Mijn vader rijd in een nissan micra met een lpg g3 installatie en betaald daarvoor 20 euro per maand wegenbelasting. Die betaald dus wel gewoon wegenbelasting en rijd per km nog goedkoper dan zo'n 190d. En de aanschaf van zo'n micra zit onder de 1000 euro, oftewel je kan hem al 50 maanden in de wegenbelasting hebben voordat je het verschil met die 190d terug hebt. En beide zullen bij een niet liefhebber na 5 jaar wel ongeveer naar de sloop kunnen omdat er niks meer van over is, dus in die 5 jaar was je goedkoper met je lichte auto met lpg g3.

En als ze zo nodig geld moeten hebben he, waarom houden ze dan niet op met die bpm terug geven als een auto geëxporteerd word? Als je namelijk een auto van na 2005(zo uit het hoofd) weer exporteert krijg je bpm terug. Dat is waarom er bijna geen jonge auto's meer op de sloop staan, want die polen enz kunnen daar nog een paar 1000 per auto aan bpm op terug vangen. Daar kan een nederlandse sloop dus nooit tegen op bieden, want die krijgt dat geld namelijk niet. Dus schaf die regeling af en je pakt denk ik al een paar miljoen per jaar. En daarbij help je nederland nog vooruit ook, want dan kunnen de nederlandse sloperijen die auto's weer kopen en de onderdelen verkopen.

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #236 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 13:32:11 »
Ik rij nu drie jaar in een golf op LPg die wegenbelastingvrij is. Lekker voordelig. Maar ja zoals je weet iets wat niet volgens de regels gaat zal ooit aangepakt worden. Ach ik heb 3 straks misschien 4 jaar voordelig kunnen rijden. Als ik wegenbelasting moet gaan betalen koop ik een nette kleine nieuwere auto op g3. Kost me 50 euro in de maand meer, maar rij wel voordeliger, nieuwer, veiliger. Zo heeft het ook weer een voordeeltje.

200 euro per jaar aan wegenbelasting voor een oldtimer kan ik kon wel missen. Heb ik liever dan andere verplichte hoge kosten.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #237 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 13:35:34 »
Met die 50 euro lever je natuurlijk wel stijl in he Jorp :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline Jorp

  • L86C-0038
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.144
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #238 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 15:15:38 »
Ja, maar ik rij dagelijks in die golf. Hij roest onder je kont weg. Koop dan wel een lupo op g3 of zo.
Derby 1F 1981 in aanbouw.

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #239 Gepost op: zo, 11 nov 2012, 16:49:10 »
nog even over het punt dat mensen met een laag inkomen geen andere keus hebben dan zo'n oude 190d ofzo kopen. Wat kosten die dingen aanschaf? volgens mij zitten die allemaal rond de 2000 euro. Mijn vader rijd in een nissan micra met een lpg g3 installatie en betaald daarvoor 20 euro per maand wegenbelasting. Die betaald dus wel gewoon wegenbelasting en rijd per km nog goedkoper dan zo'n 190d. En de aanschaf van zo'n micra zit onder de 1000 euro, oftewel je kan hem al 50 maanden in de wegenbelasting hebben voordat je het verschil met die 190d terug hebt. En beide zullen bij een niet liefhebber na 5 jaar wel ongeveer naar de sloop kunnen omdat er niks meer van over is, dus in die 5 jaar was je goedkoper met je lichte auto met lpg g3.

En als ze zo nodig geld moeten hebben he, waarom houden ze dan niet op met die bpm terug geven als een auto geëxporteerd word? Als je namelijk een auto van na 2005(zo uit het hoofd) weer exporteert krijg je bpm terug. Dat is waarom er bijna geen jonge auto's meer op de sloop staan, want die polen enz kunnen daar nog een paar 1000 per auto aan bpm op terug vangen. Daar kan een nederlandse sloop dus nooit tegen op bieden, want die krijgt dat geld namelijk niet. Dus schaf die regeling af en je pakt denk ik al een paar miljoen per jaar. En daarbij help je nederland nog vooruit ook, want dan kunnen de nederlandse sloperijen die auto's weer kopen en de onderdelen verkopen.


Verschil is dat je een micra moet onderhouden zeker op LPG


Een mb diesel gaat gewoon weg niet kapot (uitzonderingen daar gelaten) bij zon betekening moet je dus ook zeker naar onderhoudskosten en restwaarde kijken.
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.