Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105443 keer)

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #405 Gepost op: za, 20 apr 2013, 19:39:36 »
Waarom moet alles nou weer via FB? -gert-

Laat zoiets via een gewoon bereikbare website lopen, dan kan iedereen reageren -gert-
Eindhovuh de gekste

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #406 Gepost op: za, 20 apr 2013, 19:54:36 »
Hmmm... 35.000 Fora die allemaal hun eigen "houd de klassieker belastingvrij"-draadje beginnen of de macht van social media & die allemaal bundelen... -thumbsup-
Jij hebt zeker ook nog hyves...? -dunno-
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #407 Gepost op: za, 20 apr 2013, 23:26:36 »
@Sancho:  -thumbsup-

Offline Sancho

  • L86C-0206
  • Non-Register lid
  • Berichten: 586
  • Geslacht: Man
  • Robert de Vries
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #408 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 00:31:04 »
@Dante, nee heb ik ook niet -nana-
Maar zoiets hoort m.i. toch meer thuis bij KNAC of BOVAG oid. Er zijn volgens mij nog genoeg mensen die geen social media hebben en dan houdt het op.
Eindhovuh de gekste

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #409 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 02:07:09 »
@Dante, nee heb ik ook niet -nana-
Maar zoiets hoort m.i. toch meer thuis bij KNAC of BOVAG oid. Er zijn volgens mij nog genoeg mensen die geen social media hebben en dan houdt het op.
Er zijn ook genoeg mensen die geen internet hebben en mensen. En bij de knac of bovag hoeven wij als normale mens maar weinig te verwachten denk ik hoor. Die vinden namelijk dat een oldtimer binnen hoort te staan en 4 keer per jaar buiten komt voor een concours. Terwijl dat in mijn ogen geen AUTO liefhebbers zijn, een auto is namelijk nog altijd een voertuig wat bedoeld is om te rijden. En dus niet om binnen in een schuur weg te rotten om hem daarna opnieuw te restaureren en dan weer wachten tot hij weg gerot is. Ik vind dat een echte liefhebber er juist mee rijd, want daar is een auto voor bedoeld. En als ik er alleen naar wil kijken dan gebruik ik google wel om er de hele dag naar te kijken.

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #410 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 10:32:27 »
En als je dan geen internet hebt...tja -uitlachen- -nana-

Offline DanteG

  • L86C-0202
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.924
  • Geslacht: Man
  • Dante Gussoni
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #411 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 10:48:20 »
@Robert: Ok dan... ;)

@Maikel: Dat las ik ook al ergens dat die KNACers & Bovag mensen de advocaten & doctoren zijn die zo'n auto er wel naast kunnen hebben. Niet de mensen die zo'n auto dagelijks rijden.

Overigens zag ik op Fb een leuk voorstel, maar ook weer niet helemaal waterdicht. Naast een belastingvrije auto, moet er ook een auto die wel belasting afdraagt op naam van dezelfde eigenaar staan. Maar ja, er zijn genoeg auto's die haast niets per 3 maanden kosten, dus...

Wat mij betreft 25% MRB voor benzine & LPG auto's en 50% voor diesels > 30 jaar bij dagelijks gebruik. Vind ik iets eerlijker. Geen dagelijks gebruik, dan een 30-dagen of 60-dagen kaart o.i.d.
Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo
Get in, sit down, shut up & hold on

Offline Steilheck

  • L86C-0113
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.618
  • Geslacht: Man
  • Luc ( erkend zwetser )
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #412 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 11:10:01 »
Belastingvrije diesel, ok. Dan wel een verplichting om deze zo roetdeeltjes vrij als mogelijk te maken. De bespaarde belastingcentjes deels terug investeren in terugdringen van de vervuiling. Dus APK eisen aanpassen  -thumbsup-
Dit is een voorbeeld van een 1-regel onderschrift

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #413 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 13:06:47 »
@Robert: Ok dan... ;)

@Maikel: Dat las ik ook al ergens dat die KNACers & Bovag mensen de advocaten & doctoren zijn die zo'n auto er wel naast kunnen hebben. Niet de mensen die zo'n auto dagelijks rijden.

Overigens zag ik op Fb een leuk voorstel, maar ook weer niet helemaal waterdicht. Naast een belastingvrije auto, moet er ook een auto die wel belasting afdraagt op naam van dezelfde eigenaar staan. Maar ja, er zijn genoeg auto's die haast niets per 3 maanden kosten, dus...

Wat mij betreft 25% MRB voor benzine & LPG auto's en 50% voor diesels > 30 jaar bij dagelijks gebruik. Vind ik iets eerlijker. Geen dagelijks gebruik, dan een 30-dagen of 60-dagen kaart o.i.d.
Probleem van die dagenkaart is dat hij dan wel verplicht buiten de openbare weg gestald moet zijn. En ik ga dat al niet halen omdat ik nu op dit moment al 5 auto's heb en geen plek waar ik 5 auto's neer kan zetten zodat ik ze er ook nog simpel weer weg kan krijgen.
Maar ik heb al heel lang gezegd ze moeten verplicht maken dat mensen er minimaal 1 auto bij moeten hebben waar gewoon belasting voor betaald word. Dat moet je in veel gevallen ook al voor de oldtimer verzekering, dus waarom niet voor de belasting? En tuurlijk zal er dan wel een run onstaan op dingen zoals een cinquecento en dat soort auto's maar dat is altijd beter dan niks van die mensen ontvangen toch?

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #414 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 13:11:41 »
Belastingvrije diesel, ok. Dan wel een verplichting om deze zo roetdeeltjes vrij als mogelijk te maken. De bespaarde belastingcentjes deels terug investeren in terugdringen van de vervuiling. Dus APK eisen aanpassen  -thumbsup-
Vind dat een goed idee , gewoon de uitstoot CO en roet , metingen , te verscherpen bij de APK  :) een versleten motor moetje dan maar reviseren , of een ander er in  :)
Wat ook nog kan , als het dan om die rijdende slagschepen gaat , een grens tot 850 Kg hanteren , kleinere auto's zijn veel roest gevoeliger , dan die slag schepen  -gert-
En de kleine auto's laten voor wat het was , met de MRB , vrijstelling :)

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #415 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 13:17:33 »
Vind dat een goed idee , gewoon de uitstoot CO en roet , metingen , te verscherpen bij de APK  :) een versleten motor moetje dan maar reviseren , of een ander er in  :)
Wat ook nog kan , als het dan om die rijdende slagschepen gaat , een grens tot 850 Kg hanteren , kleinere auto's zijn veel roest gevoeliger , dan die slag schepen  -gert-
En de kleine auto's laten voor wat het was , met de MRB , vrijstelling :)
Kijk dat zijn nou de plannen waar we dus helemaal niks aan hebben, alleen aan je eigen auto denken. En wou jij beweren dat een polo roestgevoeliger is dan een amerikaan? Zeker nooit aan autos gewerkt of wel? Als er iets hard rot is het wel een amerikaan. Die dingen hebben namelijk nog nooit een anti roest behandeling gehad want dat is in amerika vaak niet nodig. En dan komen ze hier heen en rotten ze weg.
En een versleten motor heeft niet meteen meer co hoor, dat heeft meer te maken met hoeveel brandstof je er in gooit. En die nieuwere co eisen ga je met een carburateur motor gewoon niet halen.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #416 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 13:27:22 »
Ook meten op NOx, dan zijn de oudjes vaak beter dan het nieuwe spul op lage bijtelling?!
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #417 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 13:35:58 »
Klopt geert, NOx ontstaat onder hoge druk en temperaturen. Door de efficiëntere motoren worden deze drukken vaker behaald waardoor deze meer NOx uitstoten, wel wordt dit er vaak uitgefilterd in de uitlaat. Maar de regelgeving klopt per definitie niet. CO2 zal altijd vrijkomen, en in de kat worden giftige gassen omgezet naar CO2. Waarom dan CO2 belasten?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #418 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 13:53:09 »
Kijk dat zijn nou de plannen waar we dus helemaal niks aan hebben, alleen aan je eigen auto denken. En wou jij beweren dat een polo roestgevoeliger is dan een amerikaan? Zeker nooit aan autos gewerkt of wel? Als er iets hard rot is het wel een amerikaan. Die dingen hebben namelijk nog nooit een anti roest behandeling gehad want dat is in amerika vaak niet nodig. En dan komen ze hier heen en rotten ze weg.
En een versleten motor heeft niet meteen meer co hoor, dat heeft meer te maken met hoeveel brandstof je er in gooit. En die nieuwere co eisen ga je met een carburateur motor gewoon niet halen.
Denk niet alleen , aan mijn eigen auto  -gert- werk van mijn 18de al aan auto's , heb ook een oldsmobiel gehad , gelijk weer verkocht , liep 1 op 1 emmer  :)
Het gaat gewoon om de doelstelling , van de regering , die willen van die zware import diesel Mercedessen af , daarom 40 jaar  -gert-
Een Amerikaan is toch benzine , en ouder dan 30 jaar , als je op benzine blijft rijden is er toch niks aan de hand , alhoewel die regeling op LPG de grootste flauwekul is , dat is juist schoner  -gert-

Offline bobrosco

  • L86C-0208
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.116
  • Geslacht: Man
  • maikel de haan
    • customcarforum
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #419 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 17:42:31 »
Denk niet alleen , aan mijn eigen auto  -gert- werk van mijn 18de al aan auto's , heb ook een oldsmobiel gehad , gelijk weer verkocht , liep 1 op 1 emmer  :)
Het gaat gewoon om de doelstelling , van de regering , die willen van die zware import diesel Mercedessen af , daarom 40 jaar  -gert-
Een Amerikaan is toch benzine , en ouder dan 30 jaar , als je op benzine blijft rijden is er toch niks aan de hand , alhoewel die regeling op LPG de grootste flauwekul is , dat is juist schoner  -gert-

Maar ze hebben in de regering nogal een hekel aan lpg, daar willen ze het liefst vanaf heb ik altijd het idee. Die lui zien liever iedereen in een diesel rijden, maar juist als iedereen dat zou doen zou je in de stad dood gaan van al die roet die er dan in de lucht hangt.

En mijn reactie over het alleen aan je eigen auto denken ging hier over
Citaat
Wat ook nog kan , als het dan om die rijdende slagschepen gaat , een grens tot 850 Kg hanteren , kleinere auto's zijn veel roest gevoeliger , dan die slag schepen
Ik kreeg het idee dat je daarmee bedoeld dat je alleen de lichte autos belasting vrij wou houden of lichtere regels daarvoor.

En het is nu wel duidelijk dat het gezeur over het milieu gewoon onzin is en dat ze gewoon geld willen vangen. Anders zouden ze namelijk niet de diesel regels ook op lpg toe willen passen. Ik denk namelijk dat een oldtimer op lpg nog altijd schoner is dan de moderne belasting vrije auto's op benzine/diesel.