Auteur Topic: Houd échte klassieker belastingvrij!!  (gelezen 105434 keer)

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #510 Gepost op: do, 25 apr 2013, 18:14:14 »
Kwarttarief is inderdaad de overgangsregeling en die gaat dus niet gelden voor auto's van '88 en jonger. Nou hebben wij die ook niet in het bezit, maar genoeg anderen onder ons wel

 -off-

Is de Derby weg dan?

 -off-
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Sjors

  • L86C-0135
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 903
  • Geslacht: Man
  • Sjors M.
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #511 Gepost op: do, 25 apr 2013, 18:24:18 »
Kwarttarief is inderdaad de overgangsregeling en die gaat dus niet gelden voor auto's van '88 en jonger. Nou hebben wij die ook niet in het bezit, maar genoeg anderen onder ons wel

Die zouden tot een half geleden nieteens in aanmerking komen om belastingvrij te worden, ik zie het zo dat de 87ers mazzel hebben, maargoed wie ben ik.


Audi 50 GK

VW Derby

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #512 Gepost op: do, 25 apr 2013, 19:22:53 »
Vanmiddag in de Kamer besproken (incl onwaarheden zoals Umweltzones in Duitse steden, waar je bij 30+ met kat en kaltlaufreglung nou net weer wél mag komen). Dappere moties van Van Vliet (PVV) om 40 jaar om te zetten in 30 envan Bashir (SP) om de overgangsregeling ook toe te passen voor LPG en diesel (aparte moties) kregen van Weekers het advies aan de Kamer om de moties niet te steunen. Vanavond volgt er een stemming over de moties...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #513 Gepost op: do, 25 apr 2013, 19:30:11 »
Ik heb gehoord dt je in bepaalde duitse steden niet mag rijden als je uitstoot boven een bepaalde norm is, klopt dat Gerrit?

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #514 Gepost op: do, 25 apr 2013, 19:34:30 »
Vanmiddag in de Kamer besproken (incl onwaarheden zoals Umweltzones in Duitse steden, waar je bij 30+ met kat en kaltlaufreglung nou net weer wél mag komen). Dappere moties van Van Vliet (PVV) om 40 jaar om te zetten in 30 envan Bashir (SP) om de overgangsregeling ook toe te passen voor LPG en diesel (aparte moties) kregen van Weekers het advies aan de Kamer om de moties niet te steunen. Vanavond volgt er een stemming over de moties...
Ok we zien het wel , de Corsa gaat morgen weg Maart-1984 , naar een handelaar voor 650 Euro , de JDM 500 cc Diesel staat al klaar  :) Zonder MRB en APK , schors de Panda gewoon in de winter  :) 6 maanden of helemaal

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #515 Gepost op: do, 25 apr 2013, 19:35:01 »
Klopt, maar dat is gekoppeld aan uitstoot, niet aan leeftijd...
Boven de 30 jaar meet men niet concreet de uitstoot, maar heeft men minimum-eisen aan wat je moet doen om de uitstoot te beperken. Je krijgt dan een bepaalde kleur sticker, en er zijn Umwelt-zones met een bepaalde kleur. Heb je rood of oranje, dan mag je het groene gebied niet in.
Is je auto >30, en heb je een (Nachrust) kat en kaltlaufreglung, dan krijg je een groene sticker...

Voor zover mijn kennis en kunde reikt...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Julion

  • L86C-0193
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.645
  • Geslacht: Man
  • Julion Heijnen
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #516 Gepost op: do, 25 apr 2013, 19:55:51 »
thks! en als ik er dan een katalysator onder zet? als dat kan?
ah niet goed gelezen -boehoe- ik mag er met mijn 31 jarige polo gewoon in :)

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #517 Gepost op: do, 25 apr 2013, 20:04:50 »
@JvdV De derby is toch niet jonger dan 1988, en de 16v ook niet ;)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #518 Gepost op: do, 25 apr 2013, 20:05:25 »
Áls je er die katalysator en een kaltlaufreglung inbouwt wel ja
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #519 Gepost op: do, 25 apr 2013, 20:10:26 »
Weekers in de problemen , met zorg en huur toeslag fraude , gaat om veel geld , de leugenaar zegt niets te weten , Weekers kan maar beter aftreden ,  -nana- -nana- -nana-

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #520 Gepost op: do, 25 apr 2013, 20:12:43 »
Komt gewoon het volgende poppetje met (op z'n minst) dezelfde slechte boodschap. Denk dat we in de huidige situatie met Weekers nog in onze handjes mogen knijpen, hoe naar ook...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #521 Gepost op: do, 25 apr 2013, 20:18:32 »
@JvdV De derby is toch niet jonger dan 1988, en de 16v ook niet ;)

Oepsie. Las 'jonger' als 'ouder'.....

Gelukkig maar :)
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #522 Gepost op: do, 25 apr 2013, 20:56:14 »
Weekers in de problemen , met zorg en huur toeslag fraude , gaat om veel geld , de leugenaar zegt niets te weten , Weekers kan maar beter aftreden ,  -nana- -nana- -nana-
Zou het niet zo zijn dat wij belasting gaan moeten betalen op de auto's,om zo dat fraude gat weer op te vullen?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #523 Gepost op: do, 25 apr 2013, 21:09:41 »
Zou het niet zo zijn dat wij belasting gaan moeten betalen op de auto's,om zo dat fraude gat weer op te vullen?
Zou zo maar kunnen ,  -gert- ook die kinder bijslag die naar het buitenland gaat , naar kinderen die niet eens bestaan  -gert-
« Laatst bewerkt op: do, 25 apr 2013, 21:49:17 door lanser54 »

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Houd échte klassieker belastingvrij!!
« Reactie #524 Gepost op: do, 25 apr 2013, 21:52:51 »
Klopt, maar dat is gekoppeld aan uitstoot, niet aan leeftijd...
Boven de 30 jaar meet men niet concreet de uitstoot, maar heeft men minimum-eisen aan wat je moet doen om de uitstoot te beperken. Je krijgt dan een bepaalde kleur sticker, en er zijn Umwelt-zones met een bepaalde kleur. Heb je rood of oranje, dan mag je het groene gebied niet in.
Is je auto >30, en heb je een (Nachrust) kat en kaltlaufreglung, dan krijg je een groene sticker...

Voor zover mijn kennis en kunde reikt...


In Duitsland mag je met je oldtimer de umweltzone wel in, maar alleen als de auto herkenbaar is als oldtimer. In duitsland is een oldtimer te herkennen aan het kenteken: 07 of H kenteken: wit met rode letters ook nog.  Buitenlanders mogen in Duitsland onder de zelfde regels de binnenstad met umweltzone in: Een pre'77-ers met blauwe platen is voor de duitse popo voldoende om te herkennen als 'Niederlander mit verdammt altes fahrzeug'. Nu is die blauwe plaat niet verplicht en is het bijvoorbeeld zelfs verboden om op mijn 1982ér ( 30 jaar ) ToekToek met blauwe platen te rijden, terwijl de auto wèl de juiste leeftijd heeft om de Umweltzone in te mogen.

Een sticker met groen of geel of rood label krijg je alleen als je auto in Nederland door de duitse TUV als 'schoon' her/erkent wordt. Dus als de RDW bijvoorbeeld voldoende info geregisteerd heeft. Een Polo 2 met NZ en dus geregelde kat staat niet altijd als U9 op kenteken, terwijl een 2f met dezelfde motor + kat wèl geregistreerd staat, en dus een groene sticker krijgt. 
Mijn wagenpark Fix what ain't broken