Het Polo86c Register
Algemeen forum => Projecten => Topic gestart door: Sjon op za, 10 okt 2015, 19:41:01
-
Een nieuw begin -klus-
VW Polo 2 Coupe C 40 KW
Datum eerste toelating: 20 juni 1985
Datum eerste afgifte Nederland: 20 juni 1985
1.3 55pk motorcode HK
Ál sinds de sloop van m'n coupe GT ruim 6 jaar terug heimwee naar dit model.
Vandaag de ex-Sprinter uitvoering van Marcel opgehaald:
hij heeft h'm afgelopen week voorzien van verse apk en mag dus 2 jaartjes legaal de weg op.
Er is al veel aangepakt aan deze koets: prima basis voor een project.
-foto-
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1417.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1419.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1420.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1424.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1425.jpg)
-
Stoelen en achterbank waren al verkocht voordat ik de auto kocht, maar niet getreurd:
op zolder staat m'n oude GT interieur geduldig te wachten op inbouw
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1426.jpg)
Meevallertje: er zit al een toerenteller in
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1427.jpg)
Toch wel leuk hoor, zo'n sleeptuimelaar klinkt gewoon heerlijk mechanisch
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1434.jpg)
Bij thuiskomst eerst gewassen, gekleid en nogmaals gewassen:
daar waar lak zit, wil ie best nog wel glimmen -naughty-
-
Leuk, zou er bijna ook weer 1 willen...
Tip: http://m.ebay-kleinanzeigen.de/s-anzeige/heigo-stahlkaefig-vw-polo-86c-2f/351594578-223-14381
-
Gaaf! wat zijn de plannen? Standaard Sjonbehandeling? 16v, carbs, kooi, etc? :)
-
Mooie bak Sjon. -thumbsup-
-
Geinige kooi, vooral de verbinding naar voren inspireert me.
Plannen zat, maar das allemaal toekomstmuziek, eerst gewoon beetje rijden.
-
gaaf man! have fun! -thumbsup-
-
Nice :) neem je hem mee naar nunspeet, is weer een keer wat anders dan de montana of classic !
-
withstupid
-
Nice :) neem je hem mee naar nunspeet, is weer een keer wat anders dan de montana of classic !
Als ik zeg dat er een GT interieur in komt, bedoel ik natuurlijk een complete, dus incl. zwart hemeltje.
En das een klus die volgende week niet klaar is (tis hobby he, 't mot niet op werken gaan lijken, dus geen stress)
-
Mag ook gewoon as-is hoor Sjon :)
Overigens: heeft een 2GT normaal een tunnelbak met een ander soort rubber pookhoes?
-
Dus....hij komt met die trage daily.... :)
-
Overigens: heeft een 2GT normaal een tunnelbak met een ander soort rubber pookhoes?
Een Polo 2/2f met middenconsole heeft een pookhoes vzv raamwerkje onderaan die je op de middenconsole klikt
-
@Sjon: had je dit plannetje al in België/Duitsland?
-
Op de zesde foto lijk je wel een tunnelbak met een rubber pookhoes te hebben -dunno-
-
Als ik zeg dat er een GT interieur in komt, bedoel ik natuurlijk een complete, dus incl. zwart hemeltje.
En das een klus die volgende week niet klaar is (tis hobby he, 't mot niet op werken gaan lijken, dus geen stress)
oftewel een weekje wachten met het gt interieur -naughty-
-
@Sjon: had je dit plannetje al in België/Duitsland?
Ik wist al maanden geleden dat deze polo wel naar een nieuw baasje mocht,
De daadwerkelijke koop is exact een week geleden gebeurd
-
Op de zesde foto lijk je wel een tunnelbak met een rubber pookhoes te hebben -dunno-
Rubberen hoes met raamwerkje onderaan, gewoon origineel
Mogelijk bij een late polo 2 is het hoesje van skaileer, zoals bij een 2f -dunno-
-
OK, ik kende geen rubber pookhoes aan een framepje. Lijkt overigens ook wel groter dan een vier bak hoesje.
-
oftewel een weekje wachten met het gt interieur -naughty-
Maandag wordt 't huidige interieur al opgehaald: was al verkocht.
En dan nog: meetings zal deze voorlopig niet zien
-
Leuk! Weer een projectje om te volgen! Veel plezier er mee!
-
Erg leuk ding :) :) en met de plannen gaat deze zeker alleen nog maar mooier worden -thumbsup- -thumbsup-
-
Vanmorgen van binnen heea eruit gehaald.
Voorruit helaas gesneuveld -boehoe- (heb toch al menig ruit eruit gehaald, maar soms mislukt 't....)
Oude hemeltje is eruit: er hing condens aan de onderkant van de dakplaat, beeeetje vochtig in de auto,
eerst maar es laten drogen, dus vanmiddag toch nog naar DubInn gereden met de montana
-
Vanmorgen van binnen heea eruit gehaald.
Voorruit helaas gesneuveld -boehoe- (heb toch al menig ruit eruit gehaald, maar soms mislukt 't....)
Oude hemeltje is eruit: er hing condens aan de onderkant van de dakplaat, beeeetje vochtig in de auto,
eerst maar es laten drogen, dus vanmiddag toch nog naar DubInn gereden met de montana
Ik had dat ook bij de coupe :-(. Maar gelukkig had ik er nog een paar staan.
Maar mooi project
-
Leuke plannen sjon -naughty- -thumbsup-
-
ik ben benieuwt wat je ervan gaat maken, ik ga deze volgen -thumbsup-
-
Ondertussen in de garage:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_spuiten1.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_spuiten2.jpg)
Toch maar even de bestuurdersdeur en achterscherm in kleur zetten.
Foto's zijn van zojuist, nog even de laatste kleine plekjes en dan kan de kleur + blanke lak erop.
L97A diamand zilver metallic
-
-thumbsup-
Zilver, een van de lastigste kleuren om te spuiten!
-
Ben benieuwd naar het resultaat :)
-
Zilver, een van de lastigste kleuren om te spuiten!
Kolere ja zeg, dat heb ik gemerkt.
Niet mijn mooiste spuitklusje, maar er zit lak op, das 't voornaamste voor nu.
Bovenkant achterklep in de sponning zat wat vliegroest, omdat 't hemeltje eruit is
was dit een mooi moment om de achterklep eraf te halen: heb ik gelijk ff meegespoten.
-
-thumbsup- Aanpakken op de Sjon-manier
-
Spuiten met de rattlecan?
-
Knikkerbusjes online besteld, de winkel waar ik voorheen altijd heen ging is failliet helaas -boehoe-
-
ziet er goed uit Sjon!
-
-dunno-
-
-dunno-
het voorwerk en de koets -thumbsup- ik heb hem al irl mogen aanschouwen :) -nana-
-
Ja, snapte 't ook al niet: geplaatste foto's zijn nog met geschuurde lak, zinkspray, plamuur en filler -gert-
Zondagmiddag gespoten, gisteravond alle afplaktape, folie en ouwe kranten verwijderd:
2 zakkertjes op de b-stijlen (hmzz: idee om zwarte folie te plakken is geboren),
op enkele plaatsen de blanke lak ietwat dun, nog even wat stofjes eruit polijsten, maar ben niet ontevreden:
op langer termijn is 't de bedoeling dat ie een geheel nieuw jasje krijgt......ooit.
Dus voor nu volstaat deze 50 tinten grijs 51 tinten zilvergrijs :)
-
Heb je je garage nog opgestookt tot een bepaalde temperatuur cq om het droogproces te versnellen?
-
Ja, dat lukte t/m een graadje of 18.
Vooraan de garagedeur een klein stukje open en de achterdeur open
met in 't deurgat een ventilator volle bak naar buiten blazend.
Kan niet zeggen dat 't fantastisch werkte, maar denk wel dat als ik dit
niet had gedaan er nog meer spuitnevel was neergedaald op 't verse spuitwerk.
-uitlachen- Ventilator met meer capaciteit kan op m'n verlanglijstje, evenals een fatsoenlijke compressor en een geldboompje.
Geprikkeld door Jos z'n T3 spuitwerk ben ik toch serieus aan 't overwegen om dat trucje ook es te gaan doen.
Maar dan wel met een unilak.
-
:)
Van dat geldboompje lust ik dan ook wel een stekkie... -naughty-
-
Ja sorry nu ik mijn reactie terug lees raakt het kant noch wal... -gert-
-
Die elan/sprinter velgen doen het altijd erg leuk op een verlaagde polo.
-
Die elan/sprinter velgen doen het altijd erg leuk op een verlaagde polo.
Op een onverlaagde Polo ook -ja- , maar dan wel met een standaard bandje.
Deze zijn 5,5 inch breed, redelijk netjes, vzv 175-50-13 en icm Weitec verlagingssetje
wil dat volgens mij best de hoek om -naughty-
-
Staat um goed -thumbsup-
-
Folie op b-stijl:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_gespoten.jpg)
Bijrijderszijde komt ook folie, maar kwam op die deur nog paar kleine roestplekjes tegen:
die eerst even aanpakken voordat de folie erop gaat.
-
Netjes hoor, Sjon -thumbsup- -klus- -dj-
-
-goodjob-
Doe het je niet na spuiten is niet echt mijn ding :)
-
Op de foto ziet het er keurig uit Sjon!!
-
Keurig Sjon! -thumbsup-
-
goed gespoten -thumbsup- -thumbsup- nouja op de foto lijkt het in ieder geval top :)
-
Das ook precies zoals 't is: van een afstandje & op foto met kunstlicht lijkt 't nog wat.
Ben zelf ook wel benieuwd hoe 't eruit ziet, als ie weer buiten mag spelen -sturen-
Wel weer leuk hoor: prutsen aan z'n oud hok -klus-
-uitlachen- Of zoals Audi 100 'Das Boot' Martijn altijd zegt: "mooi dat 't zo kan, jammer dat 't zo moet" :)
-
Mooi werk met de knikkerbusjes -thumbsup-
Polotje is er zeker mooier van geworden
-
Ja, dat lukte t/m een graadje of 18.
Vooraan de garagedeur een klein stukje open en de achterdeur open
met in 't deurgat een ventilator volle bak naar buiten blazend.
Kan niet zeggen dat 't fantastisch werkte, maar denk wel dat als ik dit
niet had gedaan er nog meer spuitnevel was neergedaald op 't verse spuitwerk.
-uitlachen- Ventilator met meer capaciteit kan op m'n verlanglijstje, evenals een fatsoenlijke compressor en een geldboompje.
Geprikkeld door Jos z'n T3 spuitwerk ben ik toch serieus aan 't overwegen om dat trucje ook es te gaan doen.
Maar dan wel met een unilak.
volgende keer de vloer nat maken dat scheelt nog meer met het stof .
-
volgende keer de vloer nat maken dat scheelt nog meer met het stof .
Weet ik -thumbsup-, maar dan mot ik de vloer leegmaken of een soort bak creeëren.
Vond ik ietwat overdreven voor alleen een beetje bijspuiten.
-
Ondertussen pruts ik gewoon verder -klus-
Zwart GT hemeltje hangt erin, voorzijde:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_hemeltje_voor.jpg)
Acherzijde:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_hemeltje_achter.jpg)
Tegenvallertje, maar eigenlijk tot nog toe de enigste rotte plek die ik vinden kan, accuwak:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_accuwak.jpg)
Tapijt passagierszijde was nat, maar dashboardkastje was netjes droog, dus ik denk dat ie vooraan
bij de accubevestiging lek is.
Och ja: tis een echte Polo he -dj-
Zomaar een sfeerfoto:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_sfeerfoto.jpg)
Folie b-stijl buitenbuiten passagierszijde ook geplakt. A- & B-stijlbekledingen binnenkant geplakt,
vierentachtigduizend wasknijpers erop en maar weer een dagje laten drogen, zo ging 't met 't hemeltje ook -thumbsup-
-
Lekker aan de -klus-
-
Goed bezig
-
super gaaf sjon! -thumbsup-
-
Maak je er een complete GT van?
-
Maak je er een complete GT van?
Van binnen wel, complete 84'er ex-GT van me gaat erin -thumbsup-
Buitenzijde niet, misschien grill met rode randjes, dat vind ik wel leuk.
(maar dan zonder een GT-logo, want dat zou wel heel erg nep zijn)
-
De 2 dunne GT biesjes langs de zijkant?
-
De 2 dunne GT biesjes langs de zijkant?
Nee, wat ik al zei: buitenkant wordt 't geen GT.
Interieur ben ik al zowat 7 jaar aan 't bewaren => eindelijk weer een Polo waar 't in kan -dj-
-
Goodjob -thumbsup-
-
Notitie voor mezelf: niet 't gaspedaal volledig intrappen als 't tapijt + bitumen met isolatie gedemonteerd is......
Bevestiging gaspedaal was losgescheurd: ik kon kiekeboe spelen met 't stuurhuis -gert-
Oh ja: daarom zit er bij een latere 2 en 2f een aanslag onder 't gaspedaal
(en had ik bij m'n classicje er ooit al eens een bout gelast)
-
Say what? -gert- Pedal to the metal?!
-
-naughty- Nee, pedal from the metal
-
Ontdekte ik eigenlijk per toeval: er was zo'n staafje van de tapijtbevestiging losgekomen,
toen zag ik de rechter bevestiging van 't gaspedaal akelig omhoog staan.....wiebel wiebel...hmzzz....dat hoort niet.
Uiteraard is op zo'n moment m'n menggasfles van 't lasapparaat leeg,
maar goed, 't zit weer vast:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_gaspedaalbevestiging.jpg)
-
Accuwak is weer een accubak:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_accubak1.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_accubak2.jpg)
-
Voorruit heb ik geen geluk mee -boehoe-
Vzv van hippe zonneband, maar bij 't erin zetten sprong er een scheur in.
Vanaf een pitje linksbovenin schuin naar onder -boehoe-
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_zonneband.jpg)
Nou ja, 1 scheur zonder aftakkingen is bij mijn weten geen afkeur ofzo,
voorlopig laat ik 't zo....eerst andere dingen doen.
-
Bye bye rechterbuitenspiegel:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/blindplaatje_867853222E_alternatief.jpg)
Euhhh....oh nee, dat was 't goedkope alternatief uitlachen2 , ik heb 't daadwerkelijke onderdeel gemonteerd:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_blindplaatje.jpg)
Blindplaatje was eigenlijk voor een normaal ruitrubber, maar is prima aan te passen naar 'opliggend' ruitje: kwestie van vijlen -thumbsup-
-uitlachen- Hallo rechterbinnenspiegel :) :
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_rechterbinnenspiegel.jpg)
-
-gert-
-
Jammer van het voorruit. Dat is eigelijk altijd zonde.
Tweede spiegel: geweldige optie! Misschien ook maar eens bijbehorende stukje ijzerwerk met spiegel op de kop tikken en erin lassen :)
-
Tweede spiegel: geweldige optie! Misschien ook maar eens bijbehorende stukje ijzerwerk met spiegel op de kop tikken en erin lassen :)
Lassen -dunno- voor dit soort grapjes doe ik geen aanpassing aan de koets: zit geschroefd samen met aangepast (zwart gespoten) zonneklepclipje
-
Kan ook. :)
-
Geniaal van die spiegel. -hitit- Erger me ook dood aan het ontbreken van een rechter spiegel bij de mijne.
-
I don't get it... -wtf-
-
Helaas van de ruit :(
die spiegel is echt geniaal zo! kan je wat detail foto's maken?
als je hulp nodig heb met het plaatsen van je volgende nieuwe voorraam moet je maar gillen :) -thumbsup-
-
Nou ja, 1 scheur zonder aftakkingen is bij mijn weten geen afkeur ofzo,
voorlopig laat ik 't zo....eerst andere dingen doen.
Tenzij in het directe gezichtsveld van de bestuurder, volgens mij?
Directe gezichtsveld bepaal je door het hoogste punt van het stuur te nemen tot het hoogste punt van de ruitenwisser in rechtopstaande stand. Voor de breedte geldt: hou een A4 papier (liggend) direct boven het stuur, tot waar de zijkanten komen is het directe gezichtsveld.
Indirecte gezichtsveld bepaal je door bovenstaand A4 vel te spiegelen ten opzichte van het midden van de ruit. Hierdoor kijk je door het passagiersgedeelte van de voorruit.
De rest van de voorruit is alles wat hier buiten valt.
Je zou natuurlijk altijd kunnen aanvoeren dat voor jou het directe gezichtsveld is van de onderkant van de ruit tot de onderkant van de ruitenwisser in ruste... -nana-
-
Hmzzz nou ja, dan zal er weer een andere ruit in motten, maar haast heeft 't niet, want apk t/m 2017.
die spiegel is echt geniaal zo! kan je wat detail foto's maken?
als je hulp nodig heb met het plaatsen van je volgende nieuwe voorraam moet je maar gillen :) -thumbsup-
Sorry, ik ga niet een zelfbedacht grapje in detail uitleggen/voorkauwen.
Copyright zit niet op en er zijn meerdere wegen naar Rome, zeg ik altijd maar -thumbsup-
-
Sorry, ik ga niet een zelfbedacht grapje in detail uitleggen/voorkauwen.
Copyright zit niet op en er zijn meerdere wegen naar Rome, zeg ik altijd maar -thumbsup-
-thumbsup-
-
Je zou natuurlijk altijd kunnen aanvoeren dat voor jou het directe gezichtsveld is van de onderkant van de ruit tot de onderkant van de ruitenwisser in ruste... -nana-
Als je niet hapt is het helemaal niet leuk... -moon-
-
:D hahaha -uitlachen-
-
Vroeg 84'er GT interieurtje erin (kan alleen nog wel een schoonmaakbeurtje gebruiken):
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_interieur_voor.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_interieur_achter.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_interieur_deurpaneel.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_interieur_cockpit.jpg)
Radiootje erin, die ik heb overgehouden uit een sloper, 4 stuks 4x6 inch goedkope speakertjes erin
(3 stuks op de originele posities + eentje verstopt achter middenconsole): voor de lange ritten is een muziekje wel fijn -dj-
-
Radio is zeker lekker op lange stukken.
-
Toch blijft dat ook een geweldig mooi GT stuur -thumbsup-
-
staat goed bij het zilver!
-
Je bent weer goed bezig.
Heb nog wel wat ruiten liggen -nana- -klus-
Wel jammer dat dese dan ook weer kapot is.
En die spiegel idd super bedacht.
-
Leuk interieurtje -thumbsup-
-
Lijst onder de grill was wat roestig:
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_aanschaf_1417.jpg)
Vind ik altijd een beetje triest gezicht, eerste aanzicht(/indruk) wat men ziet.
Dus ontroest, behandeld, primer, plamuur, schuur, filler, schuur enz.
En dan: vers gespoten (op foto hangt de nevel nog in de lucht):
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_grilllijst_gespoten.jpg)
-
Netjes -thumbsup-
-
-thumbsup-
-
Ass nieuw :) -thumbsup-
-
Klop klop
"Wie is daar?"
Foute jaren 80 tuning
"Ah, welkom"
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_Kamei.jpg)
Kamei onderspoiler gemonteerd, even stiekum naar buiten gereden, eerste de beste drempel bij m'n huis "schraap"....kak.
Ding was echt te laag en stak te ver uit, dus aangepast: onderste lip eraf gezaagd.
Voorbumper heeft een ontmoeting gehad met de gasbrander: is weer donker van kleur ipv dof grijs.
Grill was in goeie staat, alleen de chromen randjes en vw-logo waren dof: nu niet meer :)
Verstralers op de originele manier aangesloten en oude bekabeling hersteld (fuck die scotchblokjes -gert-)
Nou nog even wat onderhoud geven, de polijsttol erover en dan mag ie 't nieuwe jaar weer buiten spelen -sturen-
-
Jammer dat de foto ietwat onder belicht is. (Onderste gedeelte van de spoiler )
Verder -thumbsup- voor je werk :)
-
Een fotograaf zal ik nooit worden. Als ie buiten staat maar es wat knappere foto's maken.
(overigens: op de pc is 't prima te zien, maar op m'n foon zag ik ook dat 't tegenviel)
-
I like :)
-
Coupeetje heeft ontmoeting gehad met polijsttol: van een afstandje lijkt 't nog wat zo -cool-
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_49tinten1.jpg)
Ipv van 50 is 't nu 49 tinten grijs :)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_49tinten2.jpg)
Motorkap is echt een andere kleur (zelfde kleur als m'n classic, vermoed ik)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_49tinten3.jpg)
Linkerachterscherm + bestuurdersdeur eerst nat geschuurd, want polijsten duurde me te lang -gert-
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_49tinten4.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_49tinten5.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_49tinten6.jpg)
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2015_49tinten7.jpg)
Dit was 't voorlopig qua updates, staat alvast buiten, nog een week wachten en ik mag weer legaal rijden -sturen-
(overgangsregeling voor oldtimers voor 2015 was reeds betaald door vorige eigenaar, per 2016 gaat ie 't voltarief in)
-
zooo dat knikkerbus spuitwerk is netjes bijgekomen door het poetsen zeg! -hitit-
-
Nu ie eindelijk es in 't daglicht staat, valt 't geeneens heel erg op: dan is mijn doel al bereikt.
Op verschillende plaatsen is de lak er slechter aan toe, -uitlachen- maar dat heet karakter toch? -dj-
-
Zeker waar, blijft een 30 jaar oude auto natuurlijk :)
-
Lekker coupeetje Sjon!!
-
Ik vind 'em ook mooi en de sprinter wieltjes smoelen ook erg goed bij deze auto. -thumbsup-
-
ziet er goed uit sjon -thumbsup-
-
Staat er goed bij Sjon -thumbsup-
-
Fijn zo ! Weer een liefdevol aangepakt autootje -thumbsup-
-
Ziet er gelikt uit! -thumbsup-
-
"Kan ie nog fouter?"
Jazeker! -naughty-
(http://www.g40.nl/cpg/albums/userpics/10058/2016_achterruitjalouzie.jpg)
-love-
-
Vetjes! -ja-
-
Vet cool :)
-
Geloof dat ik em op mp voorbij zag komen kan dat?
Wel super cool -thumbsup-
-
Goeie handel! :)
-
Haha gaaf! Komt tussen de raamrubbers gewoon?
-
Ranzig :)
-
Haha gaaf! Komt tussen de raamrubbers gewoon?
Losse clips onder 't rubber met kleine haakjes achter 't randje van de ruit:
4 schroeven een kwartslag draaien en je hebt de jalouzie in je handen.
Handig ivm ruitenwisserblad vervangen of schoonmaken enzo.
Bovenaan zit zelfs een gat tbv de sproeier: jaja, er is over nagedacht
-
nu nog een flesse opener aan de sleephaak en de bar is kompleet :)
-
In het midden een verticale stang?
-
In het midden een verticale stang?
Nope
-
Lekker vout weer :) -thumbsup-
-
Ik vind het niet direct mooi, maar apart, dat is een ding dat zeker is! En het dient zijn doel en houd zonlicht tegen.
-
Heel vet Sjon! -thumbsup-
-
Hoe is het zicht in je achteruitkijkspiegel, John?
-
Kamei voorspoiler in de AutoPlus accessoires folder:
"Zorgt voor een breder uiterlijk en een verbeterde luchtweerstand"
En de AutoPlus deflector op de achterruit: "om de felle zon uit het interieur te houden".
Vet!, dus nou ken die 230 én schaduw in de Polo -dj- :)
-
Whahaha, en ik ben 18 en aantrekkelijk...
-
(http://i1295.photobucket.com/albums/b640/Polo_Gerrit/Mobile%20Uploads/2016-01/CD678F76-4195-41EC-91AB-B8D38DF2291A_zpsdwduror4.jpg)
-
Zit ik net naar 't kartonnetje te kijken van die deflector,
valt me nu pas op dat 't Auto-Plas is ipv Autoplus, schijnbaar een fabrikant uit Engeland.
(http://myalbum.com/photo/LmPlAnyQZ3tz_lhtVal/720.jpg)
-
:) Vergeleken met de foto van Autoplus verschillen ze niet eens heel veel. Gerebrand auto-plas spulletje -dunno-
-
Verschillen niet, er staan wel meer dingen in de AutoPlus-folder die niet door VW gemaakt:
Kamei, Taifun en dus ook Auto-Plas (welke ik aanzag voor AutoPlus)
-
Paar weken terug Wellemsblokken gemonteerd.
Pic's or it didn't happen :) :
(http://myalbum.com/photo/fo3CAYHHTDwB/540.jpg)
Rechter spoorstang alvast gangbaar gemaakt, met een touwtje de sporing beetje beter gezet (lees: rijdbaar)
en vandaag laten uitlijnen => die spoort weer ( -uitlachen- heb ik 't over de auto he, niet over de bestuurder)
Tevens waren we bezig de achteras er rechter onder te zetten, dit lukte vrij aardig, maar die
sessie is gestaakt toen er een gaatje in de achteras werd ontdekt. Onder 't motto laat maar zitten,
want deze achteras zal er voor een volgende apk toch onderuit moeten.
Komt goed => heb ik gelukkig nog minstens 1,5 jaar de tijd voor en op voorraad -thumbsup-
-
-thumbsup-
Zie alleen de borgringen niet zitten?
-
Die hoeven toch ook helemaal niet? Goed bezig, Sjon!
-
Borgring doet verstoppertje spelen achter de blokken, maar wel degelijk gemonteerd -klus- -thumbsup-
-
Doorgezakte achteras nr2? Ik heb toch ook al aardig wat polo's gehad maar nog nooit een rotte achteras gehad.
-
Deze is nog niet doorgezakt, maar wel de 2e keer dat ik dit meemaak ja:
heb ik schijnbaar patent op -dunno- Gelukkig ditmaal niet een daily.
Alhoewel ik deze ook 1x per week voor de woonwerkrit gebruik -sturen-
Ivm uitlijnen had ik tijdelijk even ballonbanden gemonteerd, zodat ie wél de brug op kan,
sprintervelgen nu weer teruggezet: 1 band plat....vaag.....lek zonder te rijden, knap hoor.
Hoe dan? En waarom? En wanneer? Euhh, eerst koffie -prut-
-
En?
-
Lucht terug erin gedaan: lijkt oke na een paar uur...snap ik niks van -dunno- -koffiedrinken-
Erg ver gezocht misschien, maar ik heb een theorie: rechtsachter opgekrikt en zodoende linksvoor
de band tegen een klein opstaand randje (ongelijk liggende grindtegels voor 't huis) van de velg gedrukt.
Nieuw klusje erbij: water in kofferbak, vermoedelijk sluit de achterklep niet goed aan, toch maar es beter afhangen.
Kak: mot 't hemeltje los, zo jammer, want die hangt nu zo mooi en juist bij de achterklep was ik begonnen met opspannen/lijmen:
hopelijk lukt dat om weer netjes te krijgen.
-
Zou eerst de afdichting van de lichten checken?
Lekkende band: wellicht een klein spijkertje oid waardoor onder druk (met gewicht auto er op) geen lucht ontsnapt, en als de druk van de auto er af is wél (been there, done that)
-
Is de waterafvoer tussen dak en achterklep niet verstopt met vuil zo dat het water via je klep naar binnen loopt?
Ik had dat namelijk ook kort geleden.
-
Weekje later: band toch weer leeggelopen.
Wiel in speciekuip met water: lekjes op de binnenste velgrand..... -boehoe-
Band eraf laten halen, aha: corrosie in de velgrand, weggeborsteld, geschuurd,
niet te zuinig met vloeibaar rubber en de band terug erop -thumbsup-
Achterklep beter afgehangen en een deel van 't hemeltje/c-stijl-bekleding weer vastgelijmd.
Morgen andere deel, omdat ik maar +/-100 stuks gemodificeerde wasknijpers heb :)
-
Netties..
-
Goed bezig Sjon -thumbsup-
-
Gister huiswaarts vanaf 't werk de straat uit, had ik ineens geen versnellingen meer.
Van bovenaf zag 't schakelmechanisme er raar uit en van onderaf had ik na 2x wiebelen een deel in m'n handen -gert-
Schakelstang doorgerot -dunno-, net na de beugel die om de schakelvinger zit.
Handmatig in versnelling gezet en in z'n 3 naar huis gereden.
-uitlachen- 'Handgeschakelde bak' *check* :)
Gisteravond al even een ander schakelmechanisme opgehaald vanuit de schuur, had ik namelijk niet thuis liggen:
vanavond of morgen eronder frutten -klus-
-
Bizar dat zoiets door kan rotten.
Bij de meeste polo is het plaatwerk wat weg rot. Bij Sjon de achteras en schakelstang -gert-
-
HAHAHAHA -uitlachen- daar moet al wat mee aan de hand geweest zijn.
mooi dat de oplossing al weer klaar ligt -thumbsup-
-
Mot haast van binnenuit weggerot zijn, want de buitenzijde zit onder de olietroep.
Uiteinde schakelstang is open, of hoort iig open te zijn, mogelijk iets verstopt ofzo
zodat er tig jaar vocht in 't buisje is blijven staan -dunno-
Bij de meeste polo is het plaatwerk wat weg rot. Bij Sjon de achteras en schakelstang -gert-
Oh, als ik mag kiezen laat ik dat zo: ik doe liever deze wisselen dan plaatwerk herstellen -dj-
-
Helemaal waar Sjon, wat heb jij toch een mazzel!
-
Is in het verleden wellicht zeewaardig geweest? -dunno- Door de akkers mee gescheurd in het zilte zeeland?
-
Graspolletje gepakt zou zomaar kunnen: zit in de rijrichting.
-
Zo, ook weer gefixt. Moest wel 't schakelpotje omwisselen:
ik had een verkeerde te pakken => bevestiging middenconsole verschilt.
(in feite alleen de schakelstang vervangen nu: de rest is origineel)
Heb alleen nog niet gereden: mogelijk de afstelling wat finetunen.
-
Avondje weer goed besteed -thumbsup-
-
Lekker gepriegel ook dat fine tunen :)
-
Afstelling bij een 4-bak luistert niet zo nauw
-
Lekker gepriegel ook dat fine tunen :)
Valt wel mee hoor, dit ding lenen van mij mag altijd:
(http://img.photobucket.com/albums/v235/Vince86c/image.jpg1_zps24tsxxfe.jpg)
-
Ding doet wat ie mot doen: rijden. Afstelling was oke: niks hoeven bijstellen.
Eindelijk es een fatsoenlijke meting qua gebruik kunnen doen:
met aftrek van foute wielomtrek lust ie keurig netjes 1op14 -thumbsup-
Fotootje voor de volledigheid:
-
En door -thumbsup-
-
Andere hokken zijn uit hun winterslaap en met deze bewust niet heel veel mee gereden.
Zat me toch niet lekker die achteras.
En blijkt toch ook wel iets meer dan alleen 'een rot plekje'....
-
Gereviverfde met hippe torsiestaaf (75+pk) hangt inmiddels:
-
Inclusief nieuwe remmerij:
-
Drive - Break - Upgrade - Repeat? :)
-
:)
-
uitlachen2
-uitlachen- Daarom meerdere van die hokken: kan ik blijven rijden
-
Ziet er weer netjes uit sjon! -thumbsup-
wilde het een beetje los allemaal?
Geniaal Geart :D
-
Ik wil een Team86c T-shirt met die tekst (inclusief vraagteken) :)
-
wilde het een beetje los allemaal?
Voordeeltje van deze auto => heel veel is al eens los geweest, ook ditmaal geen problemen ondervonden.
Auto had bij aankoop al de Weitec verlagingsset: dus de bouten van de schokbrekers waren niet vastgerot -thumbsup-
-
Ziet er weer goed uit sjon -thumbsup-
-
Bij 't leeghalen van digicam kwam ik nog wat foto's tegen van de 'slaap'bodem.
Achterste deel had ik nog liggen op zolder: was ooit bodem achter de voorstoelen in de groene 2f.
Hoefde dus alleen nog 't voorste deel te maken, heb maar ff een frame gemaakt die past op de stoelbevestiging,
ingeklapt & rechtopstaand neemt dit niet zoveel ruimte in beslag.
Heerlijk geslapen in België -zz- :)
-
Mooi gedaan jochie -thumbsup-
-
ik voel een camper weekend aankomen :)
ziet er super uit sjon!
dat ga ik ook maar maken voor camping 86c in 2017 :)
-
withstupid
-
Ziet er goed uit -thumbsup- jammer dat dit niet kan met een sedan
-
Idd, tussenschot / rugleuning achterbank om zeep helpen is mij ook een stap te ver.
Classic/sedan vind ik mooier, maar een coupe is gewoon praktischer met veel dingen.
Schijnbaar heb ik dat gemist, want dit coupeetje heeft afgelopen jaar al heel wat ritjes naar de doehetzelf enzo gedaan -dj-
Mooiste ritje was van de zomer: steiger vervoeren. Grootste rekken op de dakdragers, de rest gewoon in de auto:
bocht naar links ging prima, maar bij een bocht naar rechts kwam 't spul zowat op schoot..... hoo es -gert-
Notitie voor mezelf: voortaan met zo'n vracht niet de bochten 'omhoeken', maar iets rustiger rijden...... pannekoek :)
-
Notitie voor mezelf: voortaan met zo'n vracht niet de bochten 'omhoeken', maar iets rustiger rijden...... pannekoek lachen
-uitlachen- :D -notworthy-
-
Heb in de vorige polo een rolsteiger vervoerd van 120cm breed stak wel iets uit maar ging perfect verder :)
-
Mooi frame Sjon -thumbsup-
-
Is gespot door een AW-forummer:
(https://c1.staticflickr.com/6/5734/30071942760_3c5f6533ac_z.jpg)
Op de paddock van Zandvoort, vlak naast 't toegangstunneltje, 2 weken terug tijdens DNRT-races.
Laatste tijd neemt ie iets olie & koelvloeistof, ik vreesde dat de koppakking aan 't doorslaan was,
ook omdat de temp op de snelweg altijd iets oploopt, maar vooralsnog tokkelt ie gewoon door -sturen-
-
Altijd leuk om gespot te worden... -thumbsup-
-
Leuk! ik vind het wel wat hebben een oud gebakje tussen al het lease geweld -thumbsup-
-
Leuk! ik vind het wel wat hebben een oud gebakje tussen al het lease geweld -thumbsup-
idd ja, kreeg op de Nurburgring ook een compliment, gewoon vanwege het feit dat er eens een keer wat anders meereed ipv als die "nieuwe" autos, en datzelfde geld hier ook :)
-
Op en nabij circuits zijn er vaak wel meer leuke gebakjes te spotten, das ook de reden waarom de fotograaf op de paddock was, volgens mij.
-
Optrekken vanuit stilstand was niet zoals 't hoorde: eerst een dot gas was nodig, anders smoorde ie.
Dat mot beter kunnen en ik had wel zin om es de aanval te openen op zo'n vervloekte Pierburg 2E3.
Dus een revisiesetje op ebay gescoord en eraf dat vieze ding:
-
Ooit es voor weinig een ultrasoonreiniger gekocht, is alleen een kleintje: een enkele
motorfietscarb past prima, maar deze Pierburg is beetje groter, och dan maar 4x achter
mekaar steeds 1 zijde => bijna helemaal schoon, alleen in 't midden net niet.
Spulleke weer in mekaar met nieuwe onderdelen & pakkingen en gemonteerd -cool- :
-
En dan 't magische moment: zou ie starten? :)
Contact aan, 1x gaspedaal intrappen en loslaten (om choke te activeren), starten starten starten starten
starten starten (alles leeg => duurt even voor ie peut heeft) starten starten starten *vroem* JAAAAA -thumbsup-
Warm laten worden en stationair + CO afgesteld -klus-
Testritje zat er nog niet in: auto stond te ver ingebouwd en 1 slangenklem bij choke sluit niet goed af.
Knetterhete koelwater waag ik me niet aan => ander keertje maar weer -klus-
-
Mooi project heb je hier!
*vroem* JAAAAAA
:) -thumbsup-
-
Kijk dat is beter -thumbsup-
Waterlekkage los jij wel op :)
-
Nice, is dat nog moeilijk een carb reviseren? en kan het ook zonder zon ultrasoon geval?
-
Als je iets uit mekaar haalt, kun je 't ook weer in mekaar zetten toch? :)
Alleen chokemechanisme terug op z'n plekje was even puzzelen,
maar uiteindelijk is die op slechts 1 positie terug te plaatsen.
Denk dat je met schoonmaken (laten weken in een goedje oid -dunno-) ook al een heel eind komt
en daarna alles met lucht goed doorblazen, maar dat laatste deed ik na 't ultrasoonbadje ook.
-
Als je iets uit mekaar haalt, kun je 't ook weer in mekaar zetten toch? :)
Alleen chokemechanisme terug op z'n plekje was even puzzelen,
maar uiteindelijk is die op slechts 1 positie terug te plaatsen.
Denk dat je met schoonmaken (laten weken in een goedje oid -dunno-) ook al een heel eind komt
en daarna alles met lucht goed doorblazen, maar dat laatste deed ik na 't ultrasoonbadje ook.
ah ok, ik ga eens kijken voor een setje :) want slechter wordt het er sws niet van denk ik
-
Als ie gewoon goed functioneert, zou ik de carb niet uit mekaar halen.
"Never change a winning team" / "Don't try to fix it, when it ain't broken".
Aangezien ik m'n Derby eerst rijdend wil hebben ( -uitlachen- dat kan nog lang duren),
blijft deze HK 1.3 55pony's er nog gewoon inhangen => doet 't op zich nog prima.
Lust alleen wat water & olie, geen idee waar 't blijft, ik vreesde voor de koppakking,
maar dan had ie er nu onderhand wel tussenuit geweest, dus tokkel gewoon door -sturen-
-
das ook weer waar
-
Gisteravond eindelijk een eerste testritje kunnen maken.
Pierburg 2E3 versus Sjon:
HK in grijze 2 classic: choke deed 't niet.....
GK in zwarte 2 coupe GT: functioneerde prima, alleen de choke bleef er wat lang op (zal ie nog steeds wel doen, Jaap?)
MH in witte 2 coupe: juist bij die sloper deed de carb 't wel goed.....
HK in grijze 2 coupe: na carb-revisie rijdt ie weer zoals 't hoort -klappen-
Zelfs de choke is beter/prettiger: een relatief rustige 1500 toeren ipv 2000+ stampen wat ie voorheen deed.
Alleen beetje jammer dat ik h'm in 't donker moest laten staan, omdat de lichtschakelaar muurvast zit.
Nou ja: inmiddels staat ie weer thuis, eerdaags even een andere lichtschakelaar erin drukken -klus-
-
Dus de winnaar is: Sjon!
-
Magere voorsprong, maar zoals met alle mechanische dingen: dat zijn 'domme' dingen en ik win van domme dingen -ja- :D
-
Whahaha.. Tijd voor een dom blondje dan...
-
-uitlachen- Je bedoeld een booreiland :P
-
Ik hoop dat je dan geen olie vindt ....
-
Die bijnaam voor een blondje kende ik nog niet .
Beter dat die weer fijn snort.
-
Bleef niet meer stationair lopen en stotteren bij constant toerental onder de 3000 toeren...
Geen fijne heen&terugrit, geen gereedschap oid bij me, dus kon op 't werk ook niks ofzo.
Bij thuiskomst gelijk kap open => ja hoor, sigaar (stationaire afslagklep) deed niet meer *klik*
en kreeg wel stroom bij contact aan.
Andere erin gedraaid en ouwe kapotte een vliegticket enkele reis richting vuilnisbak gegeven.
-
Beste raad is voorraad!
-
Wel eerst 2 stuks carb's in m'n handen gehad, waarvan de sigaar al reeds verdwenen was:
schijnbaar gaan die krengen wel vaker kapot.....
-
Het klepje er afknippen met een kniptang werkt ook tijdelijk .
-
Vanmorgen apk-gekeurd: hij mag weer 2 jaar -sturen-
Alleen linkerachterlicht doofde half op 't moment dat 't knipperlicht aan ging ( -uitlachen- oh nee he: massa!!???):
contactspray in de stekker hielp een klein beetje, stekkeraansluitingen opgeschuurd en voila: werkte weer naar behoren -klus-
-
Waar is de vind ik leuk knop :)
-
Vanmorgen apk-gekeurd: hij mag weer 2 jaar -sturen-
Alleen linkerachterlicht doofde half op 't moment dat 't knipperlicht aan ging ( -uitlachen- oh nee he: massa!!???):
contactspray in de stekker hielp een klein beetje, stekkeraansluitingen opgeschuurd en voila: werkte weer naar behoren -klus-
Soms is het net een Franse auto van >5 jaar oud?! :D
Mooi resultaat weer! -thumbsup-
-
Stukje karakter, och ja, na 32 jaar mag dat he :)
-
Nog meer 'karakter' gevonden (of beter gezegd: op 't spoor): 11,5 volt met draaiende motor, das niet goed niet....
Even uitvogelen of er ergens een massapunt niet goed is of de dynamo met pensioen wil -klus-
-
Massa-problemen ... ken ik ondertussen te veel van haha.
Succes met het uitmeten!
-
Waarschijnlijk de oorzaak gevonden: bekabeling tussen dynamo en startmotor was in staat van ontbinding.....
-
Beetje jammer: 'nieuw' kabelboompje is nog niet de oplossing.....
Volgende verdachte is de dynamo, oude type met steekstekker heb ik nou net weer niet thuis liggen:
eerstvolgende keer dat ik in de klusschuur ben even kijken, ik denk dat er nog wel eentje op een motorblok zit.
Anders toch maar overstappen op jonger type dynamo: die heb ik hier sowieso wel liggen.
-
Als de dynamo het is, zijn het dan niet de koolborstels? Uitwisselbaar, toch?
-
Oeh, das ook nog een optie -thumbsup- Heb zelfs nog een nieuwe, maar incomplete dynamo liggen, bedenk ik nu.... doh
-
Misgegokt: geen dynamo met ouwe steekstekker op voorraad. Sleeptuimelaarblok is vzv jonger type dynamo.
Diezelfde upgrade maar doen of ouwe dynamo opfrissen -klus-
-
even opentrekken en je ziet snel genoeg waar het m in zit :P
-
1 ding is buitenaf al zichtbaar: ding is door & door vet van de olie en vuiligheid, daar zal ie niet beter van geworden zijn.....
-
dan zeg ik koolborstels, die nemen een andere vorm aan door de olie.. grote kans dat die het met nieuwe koolborstels gewoon doet..
-
Daar ik zeker wist dat ik vorig jaar een nieuw setje koolborstels 'erbij' besteld had, driftig op zoek geweest,
toen niet kunnen vinden (en 't had geen haast), maar vanavond wel gevonden *jeeeeeej*.
Uiteraard gewoon op ooghoogte in de voorraad en ik ben er minstens 20x langs gelopen
'nee, daar kan ie niet inzitten.... nou misschien toch ff kijken..... zucht, dat is h'm wel....' doh
Ingebouwd => 14,2 volt => mooi, mag ie weer buiten gaan spelen -sturen-
-
-thumbsup- -sturen-
-
mannen en zoeken.... geen goede combi. :D
-
Een 1.4 16v werkeloos in de tuin.... jeuk!! -klus-
Nieuwjaarsdag dit blok uit de sloper gehaald: beetje opfrissen en dan gaat ie in deze coupe -sturen-
Voorheen had ie een ingekort carter, minder olie-inhoud dacht ik te compenseren met
een oliekoeler: dat ging goed op straat, maar na 2 ronden Zandvoort al 120 graden is niet goed.... aargh.gif.
Dus terug naar een origineel carter, olie-aanzuigbuis verlengd en wederom een temperatuursensor erin gelast:
-
-thumbsup- -thumbsup-
-
Goed bezig.
-
Fotoloze update.
Onderdelen aan 't verzamelen / beginnen binnen te druppelen en/of zijn onderweg:
-luchtfilterbroodje van Pipercross pasgemaakt op carburatoeters
-toplagers met uniball
-wielnaven met wiellagers
-Gaz schroefset, hardheid en hoogte instelbaar.
-motorsteunrubbers, ondertussen motorsteunen aan 't schoonmaken en/of vzv likje verf
-G40 remmerij vzv likje verf en nieuwe Ferodo remblokken (die maar es proberen)
-grotere hoofdremcilinder met later type rembekrachtiger (1986+ ivm grotere 16v-kop),
G40 pedalenset (ivm hulpveer-achtig ding bij koppelingspedaal) en Ate race-remolie
-toch maar niet de kortere CEM-bak, maar gewoon een 8P ditmaal.
Voor de rest een sloper aan 't plunderen voor wat goodies, zoals stuurdemper,
kabelboom, middenconsole met metertjes enz enz.
Binnenkort de trouwe HK er maar es uit fietsen -klus-
-
Oke oke, mét foto's dan:
-
GAZ schroefset ziet er best netjes uit.
Ik neem aan dat het gecoat is?
Verder een leuke verzameling onderdelen,eigenlijk te mooi om te monteren. :)
-
Nou, dat vraag ik me ook af. Als 't coating is, zit er dun op.
Daar waar de wiellagers nog in moeten, wil je ook geen coating en daar is 't ook zwart.
Denk dat ik voor de zekerheid er nog een laagje verf op doe.
Zat net van een achterpoot de hardheid in te draaien,
na 25 klikjes ben ik maar opgehouden: schokker kreeg ik met de hand al zowat niet meer in of uit -thumbsup-
-
ziet er goed uit, ben benieuwt hoe alles bevalt! (vooral de Gaz parts)
-
Very nice stuff,die polo gaat goed op de baan liggen .
-
Voorwielophanging is eraf en de HK is eruit -klus-
-
Sjon shot?
-
withstupid
Ja, gaat gebeuren. Was ook alweer veeeeeels te lang geleden :)
-
Motorruimte beetje schoon gemaakt en wat roestplekjes aangestipt
-
Lekker bezig sjon 💪
-
Serieus werk Sjon, dat Gaz setje ziet er goed uit!
-
Mooie foto,s van de lege motorruimtes.
maar ik mis nog iets in deze motorruimte... -nana- -nana-
-
Ja, vorige week zei ik nog dat er een Sjon-shot gemaakt wordt, maar nog geen bezoek/mogelijkheid gehad.....
Morgen (of overmorgen) gaat de 1.4 16v erin en ik ga niet zitten wachten -nana- gewoon door -klus-
Pedalen, rembekrachtiger, hrc, remleidingen, spoorstangen, stuurdemper enz zijn al gemonteerd.
Kabelboom ligt/hangt er voor 't grootste gedeelte in.
Vanavond de oliekoeler alvast onder de slotplaat monteren.
Morgen de motor en versnellingsbak aan mekaar, startmotor erop:
als 't allemaal beetje meezit denk ik dat ie niet veel later op nieuwe plekje hangt -naughty-
-
zit toch zeker wel een zelfontspanner op je telefooncamera?! -gert-
-
Ja, eentje van 10 sec., dat gaat h'm niet worden. En geen kabeltje.... en blauwe tand richting laptop doet stom..... te omslachtig => laat maar.
-
Maak maar een mooie foto als het blok er in hangt.
-
16v is wederom verhuisd -klus- >> 2f coupe '92 >> 2 classic '84 >> 2 coupe '85 -dj-
-
Goed bezig Sjon.
-
Hij gaat lekker💪
-
-thumbsup- Kiek um goan -thumbsup-
-
:)
-
Wielophanging vooraan zit eronder: was weer een leuk gevecht met 't Cupframe,
maar met een beetje overtuiging van een spanband en breekijzer zit ie eronder.
-
Carter zit gelukkig niet heel laag: Cupframe is een beduidend stukkie lager
-
Op de een of andere manier is de Coupe net ietsje krapper als de r.i.p. Classic:
oliedruksensor liep tegen de fan aan
-
Maar: vanmiddag heeft 't torretje alweer eventjes gelopen -klappen- -klappen-
Zonder dempers, dus 't was een pokkeherrie, maar kon 't niet laten -naughty-
(nieuwe buren zijn toch aan 't verbouwen => ik kan ook herrie maken -nana-)
Kak: dynamo laadt niet bij => ff checken, mogelijk lag dit aan een kapotte zekering.
Achterwielophanging moet nog, uitlaat afbouwen en binnen wat meters installeren.
Daarna 't ding op z'n wielen zetten: es kijken op welke hoogte ie mot en grof uitlijnen met een touwtje.
-
Jij hebt dus een productief dagje gehad 💪
-
Zondag rustdag zit niet in m'n woordenboek :)
-
goed bezig sjon -thumbsup-
vorig weekend een "PPP" frame er bij mij onder geknutseld,ook die had ik moeten overtuigen met een hamer en een breekijzer :)
-
-uitlachen- "Well, if that didn't work, you need a bigger hammer" :D
Alleen wilde ik juist de hamer niet gebruiken, omdat anders die mooie coating beschadigde,
dus zitten hannissen met doekjes ertussen enzo. Och ja, linksom of rechtsom => eronder gaat ie -naughty-
-
Moet je de polo nu volledig terug uitlijnen en het camber laten afstellen bij zulk een ombouw.Ziet er wel zeer netjes uit -thumbsup-
-
Uiteraard, bij elke verandering is uitlijnen noodzakelijk. Camber van de toplagers heb ik al maximaal staan:
hopelijk goed voor een half graadje negatief -naughty-
Bij standaard spul zoals gewone toplagers/draagarmen/stabirubbers vervangen voor wederom standaard spul,
zou uitlijnen misschien niet altijd noodzakelijk zijn, alhoewel nieuwe draagarmen flink invloed op de uitlijning kunnen hebben,
maar ik verander ineens meer zaken: hoogte, camber, gewicht enz.
En bovendien zitten er andere spoorstangen onder, simpelweg omdat ik een knapper setje over had en sowieso moet uitlijnen.
In eerste instantie voorlopig primitief met touwtjes uitlijnen, zodat ik straks in ieder geval kan test rijden
zonder dat de banden na 500m versleten zijn. Later laat ik h'm echt uitlijnen.
Uitlaat gisteravond + vanavond eronder gemaakt: groep A. Hopelijk hangt ie voldoende 'vrij', tis echt millimeterwerk...
-
ik raad ook sterk andere achterasrubbers/bussen aan, tov origineel, als je dat niet al hebt (kan het niet terug vinden)
mijne stuurt retestrak alleen de achterkant lijkt als een aanhanger er achteraan te hobbelen -gert-
ik heb dan ook van die pu busjes voor in de achteras besteld -thumbsup-
-
Haaa, je mag 1x raden wat ik vanavond gemonteerd heb -klus-
Inderdaad: PU bussen in de achteras had ik niet vermeld, denk omdat ze niet op de foto stonden,
in de kerstvakantie had ik die uit de sloper 'gejat', elders neergelegd en nu dus gemonteerd.
Alhoewel de zgan rubbers die eruit kwamen al een stuk beter zijn dan 30 jaar uitgelubberde,
is PU natuurlijk nog beterder :)
Achterwielophanging zit er ook onder. Alleen nog remmen ontluchten en dan zou ie op z'n pootjes kunnen.
Maar eerst nog in 't interieur aan de slag.
-
Alles is gemonteerd, incl. middenconsole met extra metertjes, oliedruk + olietemp + mengsel.
2 experimenten alweer overboord gegooid:
-stationair loopt 't meestal te arm, vond ik nooit zo spannend, maar als je dan toch de carb's los hebt
is een probeersel snel gedaan. Origineel zat er 0,4mm in, nadat boortje 0,5 & 0,6 de geest gaven
werd dit uiteindelijk 0,7mm, maar das veel en veel te rijk. Laat maar: terug origineel 0,4mm erin en klaar.
-vlotterkamer-overloopjes aangesloten op de retourleiding, maar dit resulteert in een oplopend stationair
toerental totdat ie de opgebouwde druk kwijt kan en dan ineens terugzakt in toeren t/m afslaan aan toe.
Weg met die fratsen en 't blokje reageerde weer zoals ik gewend was.
Moet nog wel finetunen, maar dat komt wel goed.
Synchroon stellen is nogal lastig met dit luchtfilter erop (die moet er eerst helemaal af aargh.gif )
-
Vandaag op z'n pootjes gezet, hoogte een beetje afgesteld,
primitief uitgelijnd en 't was mooi droog weer, dus -sturen- -sturen- -sturen-
Vooraan 1cm draad over om lager te kunnen, maar heb 't Cupframe alweer 2x geraakt:
eerst maar es aankijken zo. Achter denk ik dat ie nog een cm lager kan.
Hardheid moet ik nog mee spelen, vanachter wel al een paar klikjes stugger gezet,
want hij danste van blijdschap en ik had niet eens de radio aan :)
Bijna tevreden over de uitlaat, met naar links sturen durft ie ergens tegen de
tunnel te schuren, dus nog heel ietsje bijstellen.
-
Cool man!
-
Jeuh hee dut weer 👌
-
Netjes gedaan weer. -thumbsup-
-
-thumbsup- -sturen-
Heb je geen losse pijpjes op je spruitstuk? Ik heb wel een bankje synchroonmeters nl?
Dan hoef je je filter er niet af te halen?
-
Das 't probleem niet => 2 buitenste synchroon-schroeven zijn niet bereikbaar....
-
Ah...
-
Goed bezig Sjon!!
-
Ben trouwens ook erg blij dat de oliehuishouding weer op orde is/lijkt:
onder in carter 90 graden en met beetje sporten richting 100 graden.
Oke, 't was gister rondom 't vriespunt, maar dan alsnog een flinke verbetering, want +/- 10 graden winst.
Oliedruk ook beter, ik denk 2-ledig: minder hete olie & 10W60 resulteert in 3 a bijna 4 bar op toeren.
Ben benieuwd hoe dit zich houdt bij langdurig sporten, lees: circuit -naughty- (paasraces?)
-
Lekker bezig weer Sjon! -thumbsup-
-
Klusje: extra metertjes op een aparte schakelaar zetten en rechtstreeks stroom geven vanaf de accu
met een relais & zekering ertussen... In- en uitschakelen verbruikers heeft grote invloed op de mengselmeter -boehoe-
Als ik m'n dimlichten aan zet gaat 't mengsel van 'oke' naar 'arm'.
21 maart: lente toch -dunno- Vandaag ermee naar 't werk, was bijna overal mooi droog, dus weinig last van pekel
en omdat ie nog binnen stond, hoefde ik niet 't ijs van de daily te krabben -naughty-
Heerlijk die carburatoeters -love-
-
Hoe betrauwbaar zijn die mengselmeters,heb er op de abu /nz ook een zitten en de ene keer is het mengsel goed en de andere keer geeft hij te rijk aan zonder iets bij te stellen. -boehoe- Is zo een klein zwart kastje weet niet meteen het merk.
-
Misschien niet heel precies, maar ik heb nu al 2 verschillende motoren op de rollenbank gehad,
die ikzelf heb afgesteld met een mengselmeter als indicatie en waarbij 't hoofdmengsel
aardig correct was onder vollast.
Zwart rechthoekig kast met ledjes van Kronenburg toevallig?
Die heb ik in m'n 1.6 16v zitten en vind ik net iets prettiger: de ronde 52mm die nu in deze Polo zit
schommelt wat met de ledjes. Evengoed leuk genoeg voor een indicatie om op straat af te stellen.
-
Weer wat puntjes afgewerkt:
-2x een cm laten zakken achteraan, nu staat ie nagenoeg vlak, de dorpel achter een cm hoger als voor; prima.
-Extra metertjes vzv voeding rechtstreeks vanaf accu, wel verbeterd maar op een of ander manier
heeft 't inschakelen van verbruikers (met name dimlicht) best wel invloed op de mengselmeter, meer dan ik gewend ben.
-Carb's nog beter synchroon gezet (complete luchtfilterplaat hiervoor verwijderd)
-Beetje aan 't spelen geweest met hardheidinstelling: voor en achter nu iig beter in 'harmonie'.
Inmiddels alweer 200km gereden: van de oude 95 + octaanbooster + oude 98 uit sloper een flink gedeelte erdoor gestookt,
zojuist afgetankt met verse 98, zometeen maar es 't vuil eraf wassen.
Oh ja: nog even laten uitlijnen, loopt al aardig rechtuit en geen gekke bandenslijtage, dus heel fout kan de boel niet staan.
-
(met name dimlicht) best wel invloed op de mengselmeter, meer dan ik gewend ben.
Tip: probeer je verlichting eens over een relais te schakelen, is ook beter voor de levensduur van je schakelaar.
Er gaat dan ook alleen een stuurstroom door je kabelboom (en schakelaar).
Voor de mengselmeter zou je ook nog een extra (apart voor de mengselmeter) massa kunnen kiezen?
-
Gedachtenkronkel: vreten de huidige duplo lampen meer stroom als H4? -dunno-
-
deze mengselmeter heb ik ,staat zelfs geen merk op (https://myalbum.com/photo/EbylBrm5oITQ/360.jpg)
stroomverbruik zou je kunnen meten met een ampere meter.
-
Ja, das dezelfde mengselmeter als in mijn groene:
(http://www.steilheck.nl/cpg/albums/userpics/normal_2009_Votex_stuur.JPG)
(in middenconsole, alleen dan met Kronenburg-logo erop)
Upgrade naar H4 heb ik eigenlijk sowieso in gedachten.
-
Mocht je geen ronde H4 hebben liggen,Mathieu heeft ze nieuw.
Ik heb bij hem 2 jaar terug of zo ook een set besteld en ze bevallen mij prima.
Het zijn geen Bosch of Hella lampen maar dat merk je toch niet als ze er in zitten.
1 tip die ik je kan geven monteer ze wel op het oude framewerk want bij mij kwamen de gaten voor montage niet geheel overeen met de originele punten in de carrosserie.
-
Dank voor de tip, maar op zolder ligt vast nog wel wat :)
-
Uitlaat is van eigens vrij gaan hangen: niet meer gehoord of gevoeld na de eerste ritjes.
Vandaag een 220 km erbij gezet, mooie lange testrit => er is zoveel veranderd ineens,
dat ik weer wennen moet aan de auto, maar rijdt prima zonder nukken -sturen-
Van de week de semislicks maar es passen: sowieso noodzaak om een grotere bandenmaat te monteren,
zodat ie wel fatsoenlijk de brug op kan om te laten uitlijnen.
-
Geregelde stabiele voeding naar je meters zetten. Liever 12 volt continu dan wisselend van 14,2 van je dynamo zonder verbruikers en volle accu tot 12,8 met verbruikers aan.
-
Geregelde stabiele voeding naar je meters zetten. Liever 12 volt continu dan .
Gedachtenkronkel: vreten de huidige duplo lampen meer stroom als H4? -dunno-
kwestie van weerstand meten. Hogere weerstand is meer verbruik.
-
En hoe krijg ik dat voor mekaar? Soort van spanningsregelaar ertussen ofzo?
Vanavond de semislicks eronder gedaan en rondje gereden: oei, bij een kuiltje/hobbeltje op snelheid
durft ie aan te lopen vooraan. Helaas mot ie nog ietsje omhoog.
Andere kant ook niet heel erg, want met de 175-50-13 heb ik al wat lak van 't Cupframe gereden -koffiedrinken-
-
Jup, zijn te koop inderdaad. Electronica zaak
😉
-
Oke, dank voor de tip; daar maar checken
-
Gevonden.
https://hobbyking.com/en_us/quanum-12v-5a-7-2-25-2v-dual-output-ubec.html?___store=en_us
-
Gisteravond een cm hoger geschroefd rondom.
-uitlachen- Stugge auto heeft ook zo z'n voordelen: opkrikken hoeft alleen bij voorste kriksteun => achterwiel komt ook omhoog :)
Zaterdag uitlijnen (garage heeft zowaar wel ff tijd voor mij -thumbsup-)
Hmzz, 2e Paasdag naar Zandvoort?
-
Uitlijn-ochtend -klus-
Ten eerste was met mijn simpele touwtjes-uitlijning de sporing bijna goed: vind ik leuk.
(nadien nog met de hoogte gerommeld, dus mogelijk zat ik er niet ver naast)
Achteras geprobeerd 'minder fout' te stellen: helaas zat de bevestiging links al reeds maximaal tegen de sleufgaten,
maar rechts konden we nog wat winnen, zo'n beetje de helft, dus nog niet 100%, maar de achteras volgt de vooras nu wel iets beter.
Camber vooraan links -0,5 graad en rechts -1 graad, caster ontloopt mekaar niet veel:
dmv draaien aan de excentrisch toplagers zou in dit geval het camber beter kunnen worden, maar 't caster zou dan slechter worden.
Voorlopig maar zo gelaten, sporing afgesteld op 0,2mm toespoor. 'Aai over z'n bol + schop onder z'n hol' Doei en de mazzel :)
Een oplossing: linker draagarm-gat uitvijlen, zodat ie links ook t/m 1 graad negatief kan.
Achteras blijft een drama bij deze Polo's: door de verlaging staat de sporing flink fout (6,5mm totaal):
misschien die correctie-camberplates maar es proberen (mot ik nog ergens hebben liggen).
-
Je hebt ook van die eccentrische bouten om met de binnenste bevestiging van je draagarm een stukje met camber te kunnen spelen...
-
Mogelijk/waarschijnlijk hebben die wel bestaan, maar kon ik niet vinden:
paar jaartjes terug met uitlijning-geneuzel bij de RDW van m'n zusje d'r Polo naarstig naar op zoek geweest, maar tevergeefs....
Voor een golf met losse fuseestukken en 2 bouten aan schokbreker; daar kon ik wel excentrische voor vinden, 86c niet....
-
Andere wielen, afgelopen zaterdag opgehaald bij Perrin, 's avonds eronder en zondag naar VW Varia:
-
Oh ja, ontbreekt nog een update:
bestuurdersstoel heeft plaatst gemaakt voor een kuipje
(bijrijdersstoel blijft voorlopig ivm makkelijk uit- & inbouwen tbv vlakke bodem)
GT-stuur is eruit, oorspronkelijke sportstoel terug erin: stuurt toch lekkerder.
Nu nog de originele gordel, maar door de lage zit, schuurt die irritant in m'n nek,
dus ga ik ook een Sparco-gordel monteren.
-foto- Nog geen foto's van: komt wel
-
Prachtige wielen!
-
:)
Ik wist nog wel dat je soortgelijke velgen hebt gehad,
maar pas bij 't ophalen werd mij verteld dat 't ook daadwerkelijk deze set is -thumbsup-
-
Leuke set wielen 👍
-
Gordel heeft ook plaats genomen.
En afgelopen week de kapjes van de pirelli-velgen in ontvangst genomen.
-
Dat ziet er allemaal weer goed uit Sjon. -thumbsup-
-
Eigenlijk de eerste coupe die ik wel aardig vind. Jaloezie?! Get it? Jaloezie! -ja-
-
Vandaag interval ingebouwd, gelijk maar met een regelbaar relais 99 -dj-
Wis-was functie kwam ik nog niet uit: elektrische schema blijft voor mij een grote puzzel.
-
Hoe heb jij dat gedaan met interval er in krijgen ?
Mijne heeft het ook niet en dat mis ik eigenlijk wel.
-
Extra losse kabelboom om in de knippen is wel handig.
Relaishouder naast achterwisserrelais is leeg: die mot je 'vullen' en originele stekkertjes klik je er zo in.
Extra draad trekken vanaf wisserhendel, wit palletje/blokkade eruit wippen tbv standje interval.
1 draad van hendel naar wissermotor doorknippen en via nieuw relais laten lopen.
Plus en min aansluiten op relais (kun je van achterwisserrelais pakken)
Op m'n classic jaren zonder interval gedaan, irritant eigenlijk: deze coupe nu wel met interval: fijn.
Alleen dat van de wis-was lukte nog niet: bij 't sproeien mot nog steeds de wissers handmatig ingeschakeld worden,
maar 't is volgens mij mogelijk zijn om de wissers automatisch 3x (?) te laten wissen op 't moment dat er gesproeid wordt.
Zo ben ik dat wel gewend in de 2f. 1 pootje van 't relais is nog ongebruikt en juist daarvoor bedoeld.
-
Ondertussen al een paar keer wezen vrijrijden op Zandvoort:
qua vermogen een stapje terug tov de 1.6 16v, maar deze Polo 2 is ietsje lichter & nog zonder rolkooi en met betere schokkers + veren.
Vandaag nieuwe dashcam uitgeprobeerd; geen succes, slechts fragmenten gefilmd
doordat de stekker steeds uit de sigarettenaansteker kwam => mot ik nog even wat op verzinnen.
Vrij Rijden 12-10-2018 Zandvoort Tour sessie 12:00 (https://youtu.be/RhiW8FWQ2Kk)
-
Wel mooi beeld!
-
-uitlachen- Opperste concentratie :)
(http://www.wegraceinfo.nl/wp-content/uploads/2018/10/18ZV10-1651.jpg)
Was m'n helm vergeten, dus eentje huren a 5 euro: nadeel is dat je mijn gezicht kunt zien....
-
Maakt die fotograaf je nou uit voor slak? :D
Opperste concentratie om die paars-zwarte Civic te kunnen pakken? -naughty- -sturen-
-
Sorry, maar ik ga niet steeds de foto's kopen van de aanwezige fotograaf.
Wel al een paar keer gedaan en zelfs eentje op canvas aan de wand hangen -thumbsup-
Paars-zwarte Civic -dunno- Komt niet voor in 't laatste filmpje toch of ben ik weer toe aan een nieuwe bril? :)
Kan me wel lila-paarse civic's en bmw's heugen (op 0:57 komt er eentje voorbij): die hou ik niet bij.
-
Ik heb de URL van de foto in de balk gekopieerd, en het nummertje naar beneden bijgesteld... ;)
-
Aha, speurneus.
Zit nu te bedenken of ie mij bij Gerlach of bij de Tarzan voorbij gekomen is => weet ik niet meer....
Maar is wel eentje van de groep/club/organisatie die ik ook bedoel: gaan toch wel een tandje harder als m'n 1.4 16v.
Overigens: normaal carter en correcte hoeveelheid motorolie lijkt voldoende, op 't circuit heb ik +/- 120 graden olie,
gemeten in 't carter, das +/- 10 graden winst tov ingekort carter. Zo ver ik weer is 120 graden olie acceptabel op 't circuit.
-
Mooie plaat zo sjon, inderdaad wel een tikkeltje geconcentreerd maar dat mag de pret niet drukken.
-
2e kuipstoel heeft inmiddels plaats genomen en (definitief?) achterbank eruit.
3-punts gordels achteraan voorlopig vastgemaakt bij (te lage) originele gordelpunten achterbank, maar al
bezig om een veerpootbrug te vzv 4 gordelpunten (rekening houdend met toekomstige 4-punts gordels).
Beetje bij beetje steeds meer racer -sturen-
-
Mooiste interieur voor een coupe 2 kuipjes,rolbeugel/kooi en klaar.
-
Wel even een stuk zwart tapijt op maat gesneden.
Plaatjes bij 't praatjes:
-
Staat erg nice zo met de twee kuipjes, en de vloerbedekking zo maakt het schitterende plaatje helemaal af.
-
Netjes Sjon!
-
Netjes sjon👌
wat ik mij alleen afvraag doet die veerpootbrug achter hoger niet meer?
-
Qua stijfheid zou hoger beter zijn ja.
Deze veerpootbrug was te kort, ik heb h'm al reeds 8mm verlengd, had nog iets langer gekund, maar ach...
Hoofdreden om deze veerpootbrug te monteren is de gordelaansluiting op een betere hoogte:
had ik tijdelijk op een originele plek bij de achterbank, maar dat wordt afgeraden, want bij een eventuele
klapper krijg je dan meer krachten op je schouders en rug. Dit soort stoelen en gordels worden ook afgeraden zonder rolkooi, maar ja: zo ver ben ik nog niet...
Overigens verklappen oude sporen in de lak dat er ooit een veerpootbrug los tussen heeft gezeten => die zat nog lager.
-
Dus toch hoger heb de mijne er los ingehad en zat ongeveer op de zelfde hoogte.
Toen had ik al mijn twijfels erbij.
-
Gister Vrijrijden te Zandvoort, 1e sessie was de baan nog nat ivm driftsessies 's morgens:
https://youtu.be/10B6sm43RkI (https://youtu.be/10B6sm43RkI)
Einde filmpje gaat de Seat Leon een beetje stuk....
2e sessie ging beter, maar door de drukte eigenlijk slechts 2 rondjes mijn eigen ding kunnen doen:
https://youtu.be/0Gf-k8DujmY (https://youtu.be/0Gf-k8DujmY)
3e sessie geen beeld van: met m'n stomme kop de dashcam niet uitgezet met als gevolg dat 't kaartje vol zat...
-
Je staat op Dumpert!!
http://www.dumpert.nl/mediabase/7566743/8e75407a
Toevallig gister jouw filmpjes zitten te bekijken, kom ik de crash tegen op Dumpert gefilmd vanaf de andere kant.
-
De bocht met z'n eigen website: scheivlak.tv :)
We zaten te kijken of ie orde was: er was beweging in de auto, dus iig bij bewustzijn,
paar tellen later stapte ie via de bijrijdersdeur uit: bestuurdersdeur ging niet meer open.
-
Maatje van me (bijrijder tijdens 1e sessie) mailde nog wat foto's,
vanaf dezelfde plek 1x gelukt en 1x mislukt, die laatste vind ik dan juist wel geinig
-
Om de Polo-aanhanger te kunnen trekken, moest deze Polo worden vzv trekhaak.
Vanwege de ruimte bij voorkeur eentje met afneembare kogel.
Zoiets is niet te koop, dus werd 't er eentje in de categorie "wat niet past, kan worden gelast" -naughty-
Foto 1: nieuw uit doos bedoeld voor een 2f.
Foto 2: trekhaak verhoogd, zodat ie in de bumperbalk zit (ipv er half onderuit)
Foto 3: trekhaak was een rechte koker, nu niet meer -klus-
-
Eindresultaat.
Let niet op de wielen: zijn wat oude staaltjes, zodat ie in de winter kan rollen.
Laatste foto is met gemonteerde kogel: ding steekt best ver uit zo met zo'n smalle bumper.
-
Wa bende toch een handige Harry?!
Maareh, wat is nou het voordeel van het afneembare? Visueel/esthetisch zie ik de winst niet?
-
Is dezelfde opmerking die je maakte als bij m'n 2f sedan, ditmaal zeg ik: doe es lezen -nana-
-
Weer lekker bezig 💪
-
Is dezelfde opmerking die je maakte als bij m'n 2f sedan, ditmaal zeg ik: doe es lezen -nana-
*zoekt op "trekhaak" door "Sjon"
Geen projecttopic van 2F sedan?!
-
Lezen in de post van 17:17
-
Dit dus:
Vanwege de ruimte bij voorkeur eentje met afneembare kogel.
2 auto's binnen in de garage is krap, met een vaste trekhaak zou dat betekenen dat ik niet meer (zijwaarts)
tussen de auto's door kan lopen of altijd over de kogel moet stappen.
Dat is de hoofdreden voor een afneembare kogel.
Daarnaast vind ik 't wat mooier of beter gezegd: minder prominent aanwezig zoals ik destijds al zei (http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=6602.405)
-
Ivm de trekhaak toch maar weer een rechter buitenspiegel gemonteerd
en daardoor is de rechter binnenspiegel overbodig geworden => eraf gehaald.
Ondanks dat ie gewoon in voltarief zit, probeer ik h'm in de wintermaanden uit de pekel te houden:
dat lukt aardig, eigenlijk was vorig weekend 't eerste ritje, een 'moetje', want de daily stond met een kapotte waterpomp.
-
Gister naar circuit Zolder geweest, incl. Polo-aanhanger die dienst deed als opslag ter plekke -thumbsup- .
Voor mij de eerste rondjes op Zolder, leuk circuit -sturen- :
deel 1 van sessie 13:00uur (https://youtu.be/DWv160wBTg4) & deel 2 (https://youtu.be/AG8-lJ8nOso)
(ik kan slechts max. 15 minuten uploaden op jouwbuis, vandaar de knip)
-
Ff testen: kunnen we alweer bijlagen toevoegen?
Er is een fout opgetreden!
Geen toegang tot de uploadmap van de bijlagen!
Nope.....
Nog een filmpje dan maar, de sessie van 14:00: https://youtu.be/yqN152boQKQ (https://youtu.be/yqN152boQKQ)