Goedemiddag,
Ik had de koppakking al vervangen:
http://www.steilheck.nl/smf/index.php/topic,11442.0.html echter hij lekte al snel weer olie. Technisch gezien kon er ik er mee blijven rijden maar het irriteert me dus ik dacht alles opnieuw.Dus ik met de kop opnieuw naar het revisiebedrijf. Na laten meten, was nog recht. Advies gekregen om met schuurlinnen en een grote platte vijl ook het onderblok netjes glad te maken. Heb ik dus ook gedaan, nieuwe koppakking gehaald, nieuwe bouten, netjes volgens voorschrift aangedraaid en ja hoor na 200km lekt het al weer(links bij de dynamo, als je ervoor staat). Nou zei iemand tegen mij is je oliedruk niet te hoog. Dus ik gek als ik ben op nieuwe gereedschap een oliedruk meter gekocht. Net gemeten. Met koude motor 7 bar met flink gas geven. 5 bar stationair. Met warme motor 1 bar stationair, flink gas geven bijna 5 bar. In de werkplaats boeken kan ik alleen vinden minimaal 2 bar bij 2000 toeren oid. Kan iemand mij hier nog meer info over geven?
Ook nog ff compresie gemeten. Bijna 12 bar allemaal behalve 1 die was een o,5 lager. Volgens mij allemaal ruim binnen de toleranties.
Ook begon iemand over de carterventilatie, dus net nog even dat spul los gehaald zover dat ging. Dat plastic busje laat lucht door dus die is open. Ik voel er ook lucht uit komen. Voor de zekerheid ook nog even het rubber t stuk losgehaald en gevoeld dat er inderdaad een luchtstroom uit het blok kwam dus ik neem aan dat die voldoende vrij is.