Auteur Topic: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '  (gelezen 71225 keer)

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #315 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 11:04:57 »
Gerrit gaat voor de koelkast!

Had vorige keer (toen Sjon m te koop had staan) al goed jeuk naar dit blokje. Maar toen geen idee of en waar en hoe ik m ergens in moest hangen. Toen ie te koop kwam bij Joan direct weer aan het twijfelen geslagen.
Was gereserveerd blijkbaar, maar Joan kreeg geen reactie meer: Toen ie m dus weer upte direct toegeslagen! Dan maar in de ToekToek!

Olielekje oplossen (vermoedelijk keerring ergens aan dis.zijde)

Wat? Hey! Daar zei Joan niets over.. Maar goed: keerring heb ik denk ik wel op 't schap liggen.

Zwart spuiten? Nee, zo d'r in: Ziet er prima uit op de foto's.

To do list voor de ToekToek:
- Keerring van de schakelstang van de bak moet gedaan; Op straat heeft ie z'n vaste parkeerplek nu wel duidelijk genoeg gemarkeerd  -boehoe-
- Achteras een duwtje geven: 175/50R13 doet rechtsachter heel ietsje aanlopen. Links is er nog zeker 3 mm ruimte,. moet dus aan beide kanten 1,5 mm worden
- Nieuw hartje ophalen (keerring vervangen?), transplanteren en gaan: GK koelunit zit er dan dus niet voor niets in.


@ Sjon: Was dit een GK met of zonder los expansievaatje tegen het schutbord?


Edit:


Met dus.. waterpijp modificeren dus! :)
« Laatst bewerkt op: vr, 13 aug 2010, 11:20:18 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #316 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 11:25:56 »
achteras in het midden? Gaat dat wel goed met de geometrie van de wielophanging?

Ik heb zelf ook LA en RA geen gelijke afstand tussen band en wielrand, maar dat zit 'm meer in de koets dan in de positie van de achteras.

Verder  -thumbsup- GK is leuk, vooral omdat het geen afbreuk doet aan de 'looks'.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #317 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 11:29:08 »
Achteras is meerdere malen los geweest de afgelopen 11 jaar: 2x tank gewisseld, 1x laswerk aan wielkast, En is er een helicoil geplaatst in achteras-bokje: Gaten zijn zowieso 'sleuf' gaten dus de achteras kan wel een klein tikkie hebben: ik HOOR m aanlopen bij drempels, maar alleen als ik hard door een rechter bocht ben gegaan. Heb ik net flink linksaf gehoekt, dan hoor ik tijdelijk niets. Geen slijtage te zien aan de band ook dus het stelt allemaal niet zoveel voor: ruimte die de as heeft doordat ie in rubbers hangt ie gewoon net iets te veel.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #318 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 11:31:37 »
Wat? Hey! Daar zei Joan niets over.. Maar goed: keerring heb ik denk ik wel op 't schap liggen.

@ Sjon: Was dit een GK met of zonder los expansievaatje tegen het schutbord?
Had ik gewoon eerlijk in m'n verkooptopic staan toendertijd, Joan weet dit gewoon dus.
(zelf geen zin meer in om op te lossen, al is 't waarschijnlijk een kleinigheidje)

Met expansievaatje idd ja, Polo was productie jan 1984 (en gekentekend in dezelfde maand),
zonder is alleen bij vroege exemplaren.
Oh gut, meneer gaat 't echt zeitgenoss doen: zonder expansievaatje -thumbsup-
Hmzz, toektoek is nov 1982, dus er komt ook een 'lange' ontsteking op?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #319 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 11:36:01 »
Dan heb ik nog wel een aangepaste HK voor je liggen, met een GK nokkenas, geflowede kop en een lange ontsteking met puntjes :D

Ruilen ??  -uitlachen-

@ Sjon; Mijn HK uit 83 heeft wel een expansievat, de eerste serie GK's uit 1983 hadden dat dus niet? Weer wat geleerd -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #320 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 11:58:57 »
1e GK's (jawel: eind 82 al in productie) hadden geen los expansievaatje
en een elektronische ontsteking in 't huisje van een lange puntjes-ontsteking,
dus zonder vacuumvervroeger, maar met hallsensor -thumbsup-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #321 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 12:15:39 »
Dat is dus iets voor Jaap. Oude looks met 'lots of Pauwaaaaahhh'   :)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #322 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 12:58:58 »
GK radiateur 'type vroeg':

Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #323 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 13:19:22 »
 -thumbsup-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #324 Gepost op: vr, 13 aug 2010, 17:43:40 »
ToekToek wordt sleeper. :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #325 Gepost op: za, 14 aug 2010, 09:39:07 »
Sjon: Thankx @ Mail :)  -thumbsup-
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #326 Gepost op: di, 07 sep 2010, 00:49:26 »
ehmz.. 1 polo ex motor. Half 12 begonnen. Half 1 d'r uit.  -naughty-

Naja: Vrijdag naar Wolfsburg 'ff' de GK inrijden..

@Dennis: Plannen zijn dus gewijzigd...

Als iemand het weet: Wat voor bobine hoort er bij een GK? Is dat gewoon dezelfde als van de GL ( sleeptuimelaar met contactpuntjes ) of is het een nieuwere van een MH of iets aparts?
« Laatst bewerkt op: di, 07 sep 2010, 12:07:45 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #327 Gepost op: di, 07 sep 2010, 10:11:50 »
Ben d'r al achter denk ik: GK heeft volgens de vraagbaak geen draadweerstand, dus bobine op 12volt, maar dan wel met de ouderwetse aansluiting (bougie kabels).... hmm laat ik die nou net niet gevonden hebben tussen de spullen.

Iemand zo'n ding liggen (omgeving Arnhem/Ede/Wageningen)

En: Iemand een idee waar ik de draadweerstand kan vinden (om te overbruggen)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #328 Gepost op: di, 07 sep 2010, 10:58:19 »
zoiets als van een mh?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Project [ JD-78-LR ] Polo 2 'n '
« Reactie #329 Gepost op: di, 07 sep 2010, 11:14:52 »
Ja, maar MH doet wel 12v, zoiets is 't wel, maar de bombine kabel, daar zit dan een pinnetje in (andere bougiekabel).

btw:

@ Sjon:
Distributieriemkapbevestiging: Creatief! :)  Duurde even voor aleer ik doorhad dat t niet helemaal origineel in elkaar stak: Good job.
Oliepomp met vloeibare pakking monteren = okay,. maar de boutjes niet echt vast draaien: minder okay :)  (olielekkage found)



« Laatst bewerkt op: di, 07 sep 2010, 11:27:44 door Jaap »
Mijn wagenpark Fix what ain't broken