Auteur Topic: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor  (gelezen 14374 keer)

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #30 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 11:01:38 »
 -welkom- gaaf project!
ook goed gedocumenteerd! allememaggies  :)

zal zelf wel een panda 4x4 willen hebben (oud type)

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #31 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 11:26:25 »
-welkom- gaaf project!
ook goed gedocumenteerd! allememaggies  :)

zal zelf wel een panda 4x4 willen hebben (oud type)
Dank je EMP
Er staat een mooie te koop van 1984 4x4 metalic grijs , op het Panda forum bij panda te koop en gezocht , in Belgie , is geëxporteerd van Nederland naar Belgie :)
maar verkoopt hem weer , maar vind het zelf veel geld , 1800 of zo  -gert-
Wel 100 % gaaf , alleen de lak iets minder , maar wel zeldzaam  :)

Offline Mtdi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 157
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #32 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 11:36:50 »
Hoi John,ben even aan het rekenen geweest,en een 8P maakt 3500 rpm en een CEM 4200 rpm als je 120 rijd met je huidige banden.
Je kunt naar een 3.8 eind overbrenging gaan in een 8P dan maak je 3200 rpm.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #33 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 11:53:32 »
Rijd nu drie dagen met een 1.4D met 8P en grotere bandjes dan de panda.
Bevalt prima en vind het niet heel hoog inde toeren bij 120....

Op zich zou een 8P volgens mij al heel wat brengen...

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #34 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 12:25:07 »
Hoi John,ben even aan het rekenen geweest,en een 8P maakt 3500 rpm en een CEM 4200 rpm als je 120 rijd met je huidige banden.
Je kunt naar een 3.8 eind overbrenging gaan in een 8P dan maak je 3200 rpm.
Ok Mtdi dat scheeld 1000 toeren , een CEG , die is toch het zelfde als de 8P ?
Rijd nu drie dagen met een 1.4D met 8P en grotere bandjes dan de panda.
Bevalt prima en vind het niet heel hoog inde toeren bij 120....

Op zich zou een 8P volgens mij al heel wat brengen...
Inderdaad RoelG  :)
Heb eigenlijk van voor nieuwe banden nodig , kan ook 145 pakken in plaats van 135 net iets groter maar valt niet op  :)
Kan mijn CEM namelijk ruilen voor een CEG , daar mijn knip goed leeg is op dit moment , RDW + APK , Etc , zou dat goed uitkomen  -gert-

Offline Mtdi

  • Non-Register lid
  • Berichten: 157
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #35 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 14:26:20 »
Doen, als de 5 goed is anders kan je die bak wel weggooien.
Olie bij vullen of nieuwe 3.1 liter.
 En lekker rijden. -sturen-

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #36 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 20:41:27 »
Doen, als de 5 goed is anders kan je die bak wel weggooien.
Olie bij vullen of nieuwe 3.1 liter.
 En lekker rijden. -sturen-
Die was al ververst de olie van die bak dacht ik  :)
Heb vandaag alle retour leidingen vervangen , van tussen de verstuivers tot aan de tank , tussen de verstuivers waren de slangentjes toch verdroogt  -boehoe-
Had gisteren 60 km gereden , en vond dat de brandstofmeter snel daalde , zet de auto in de garage een plasje en de hele oprit met druppels diesel zonde  -boehoe-
Maar het is weer pot dicht nu  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #37 Gepost op: ma, 15 apr 2013, 23:39:56 »
In plaats van een andere versnellingsbak kun je beter weer een benzine-motortje zoeken:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=13318.msg409954#msg409954
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline EMP

  • L86C-0185
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.667
  • Geslacht: Man
  • Erik Martijn Pool
    • poloC.nl
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #38 Gepost op: di, 16 apr 2013, 08:42:24 »
 :) -thumbsup-

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #39 Gepost op: di, 16 apr 2013, 11:57:42 »
In plaats van een andere versnellingsbak kun je beter weer een benzine-motortje zoeken:
http://www.g40.nl/smf/index.php?topic=13318.msg409954#msg409954
De Panda is van 1984 , de Corsa is ook 4-1984 dus bijde bijna 30 jaar , en 40 jaar voor diesels en LPG , krijgen ze er , denk ik niet door  -nana-

Verslag autoweek .

Het overleg tussen verschillende branchepartijen en staatssecretaris Weekers over de aanstaande MRB-heffing voor oldtimers is mislukt. Dat meldt de KNAC.


Het was nogal een schok voor veel autoliefhebbers, het bericht afgelopen najaar dat de MRB-vrijstelling voor klassiekers ging verdwijnen. Meteen werd er een lobby opgestart om de schade te beperken en men wist in ieder geval via de Tweede Kamer de motie erdoor te krijgen dat enkel het dagelijkse gebruik van oldtimers zou worden aangepakt. Liefhebbers zouden moeten worden gevrijwaard, vond de Kamer.

Daarvoor traden verschillende branchepartijen, te weten ANWB, Bovag, Fehac, Focwa, de KNAC en RAI Vereniging in overleg met het ministerie van Financiën. Dat overleg is vandaag vastgelopen. "Wij hebben voorgesteld om de leeftijdsgrens voor benzineauto’s per 1 januari te verhogen naar 30 jaar en die voor diesel- en LPG-auto’s naar 40 jaar. Internationaal geldt een leeftijdsgrens van 30 jaar voor oldtimers", laat de KNAC weten. De staatssecretaris is hier niet mee akkoord gegaan, in een eerste reactie laat het ministerie weten dat deze optie te duur was.

Weekers komt met eigen alternatieven. Bijvoorbeeld een dagenkaart of een heffing van 25 procent van het normale bedrag. Het is dan aan de Tweede Kamer om te bepalen hoe de uiteindelijke regels eruit gaan zien.

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #40 Gepost op: di, 16 apr 2013, 11:58:42 »
Het wordt óf een dagenkaart, óf 40 jaar voor diesel en LPG, ben ik bang...

Het zijn juist de '84/'85/'86-diesel en LPg-hokken die ze willen ontmoedigen...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #41 Gepost op: di, 16 apr 2013, 12:11:57 »
Het wordt óf een dagenkaart, óf 40 jaar voor diesel en LPG, ben ik bang...

Het zijn juist de '84/'85/'86-diesel en LPg-hokken die ze willen ontmoedigen...
Ach we zien wel ,
Die dijssellbloem , spoord toch niet , een bank , overeind houden , laten de banken en de aandeel houders en financieele sector , lekker zelf de crisis oplossen -gert-
Die hebben hem veroorzaakt ook , achterlijke hoge , huizenprijzen , een klein kind weet dat , een huis in een paar jaar tijd , niet 7 x overde kop kan gaan in prijs -gert-
Ze hebben de mensen gewoon belazerd ,

Tja Autotje Pesten , daar is Nederland altijd al de beste in geweest  -nana-

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #42 Gepost op: di, 16 apr 2013, 13:41:27 »
Wat misschien ook kan , een GSI blok op G3 er in  :) Bij het RDW kijken ze niet meer , op dat punt dat je niet meer dan 30 % vermogens toename mag hebben  -uitlachen-
De keurmeester zij nog voor de grap , dacht dat je er een V 8 ingebouwd had  -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-

Wou bij de Corsa dat ook doen een C20LET 200 PK op G3 , maar die blokken houden niet van GAS  -uitlachen- 30000 KM kleppen verbrand  -boehoe-

Maar als er een dagen kaart komt , dan Weet ik nog een JDM Titane 1 Brommobiel , 500 cc Diesel , die kan je opvoeren , tot 110 Km P/U
Automaat loopt 1 op 30 , ombouwen tot Auto , weegt 350 KG , en RDW keuren  -naughty-
Of gewoon brommobiel houden , idiaal voor kleine stukjes , hier op het eiland , en boodschappen te doen , nog geen APK , geen Wegenbelasting , 90 Euro P/J verzekering  -uitlachen-


Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #43 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:30:43 »
Citaat
hier op het eiland

 -dunno- ben helemaal niet nieuwsgierig hoor..............  :)
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #44 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:51:07 »
-dunno- ben helemaal niet nieuwsgierig hoor..............  :)
Noord-Beveland Zeeland  -uitlachen- -uitlachen-