Auteur Topic: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor  (gelezen 14373 keer)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #45 Gepost op: di, 16 apr 2013, 17:52:56 »
Het wordt óf een dagenkaart, óf 40 jaar voor diesel en LPG, ben ik bang...

Het zijn juist de '84/'85/'86-diesel en LPg-hokken die ze willen ontmoedigen...

Zie die dagenkaart niet zo zitten, heb persoonlijk liever 1/4e van de wegenbelasting aftikken elk jaar.
Dan is het voor mij ook weer een beetje mogelijk om een mooie grote Volvo als hobbyauto er bij te halen  :)

Edit; Uiteraard gewoon op benzine  -thumbsup-

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #46 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:00:26 »
Zie die dagenkaart niet zo zitten, heb persoonlijk liever 1/4e van de wegenbelasting aftikken elk jaar.
Dan is het voor mij ook weer een beetje mogelijk om een mooie grote Volvo als hobbyauto er bij te halen  :)

Edit; Uiteraard gewoon op benzine  -thumbsup-
Even een foto van mijn Opel Corsa A 1200S 04-1984 en een link van RTL Nieuws
http://www.rtl.nl/components/actueel/rtlnieuws/2013/04_april/15/binnenland/overleg-over-vrijstelling-oldtimers-mislukt.xml

Offline mk1-madness

  • L86C-0184
  • Non-Register lid
  • Berichten: 8.551
  • Geslacht: Man
  • Ronnie Kolk
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #47 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:32:36 »
Oké, ieder zijn smaak maar.................................  -gumuz-
Je kan de man wel uit een vw halen, maar de vw niet uit de man..

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #48 Gepost op: di, 16 apr 2013, 18:41:01 »
Een GSi in een '82-er Polo krijg je niet op G3. Is geen homologatie voor. Dus G2, ook al is je installatie nog zo nieuw, modern en schoon...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #49 Gepost op: di, 16 apr 2013, 19:15:49 »
Ik heb zelf ook een Corsa A1 uit 86'  -thumbsup-


Nu maakt het me voor zo'n lichte auto belasting betalen niet zo veel uit
a, rijd op benzine
b, weegt relatief weinig, dus vol bedrag wegenbelasting valt (voor mij) alsnog mee te leven.

Maar als ik hier ook voor moet gaan kiezen 1/4e tarief belasting betalen of max 60 dagen er mee op de weg zou ik wederom voor 1/4e tarief gaan.

Daarnaast heb je het voordeel dat je zo'n auto nog gewoon als klassieker kunt verzekeren voor een leuk bedrag. :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #50 Gepost op: di, 16 apr 2013, 19:42:27 »
Daarnaast heb je het voordeel dat je zo'n auto nog gewoon als klassieker kunt verzekeren voor een leuk bedrag. :)

Nu nog wel, maar de verzekeringsmaatschappijen zijn ook flink aan het wijzigen in acceptaties en voorwaarden...
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #51 Gepost op: di, 16 apr 2013, 20:02:09 »
Een GSi in een '82-er Polo krijg je niet op G3. Is geen homologatie voor. Dus G2, ook al is je installatie nog zo nieuw, modern en schoon...
Heb er nog geen gas instalatie in zitten , maar een C20LET GSI motor past er met weinig aanpassingen in 2 liter turbo dan loopt hij wel 279 km P/U 245 PK  :)
Maar dan moet je wel de ECU hebben Etc , die kan op G3 , maar de kleppen kunnen er slecht tegen , je kan wel een klepsmeering middel toevoegen , dat druppelt in de verdamper  -gert-
wat is homologatie eigenlijk  -gert-
Ik heb zelf ook een Corsa A1 uit 86'  -thumbsup-


Nu maakt het me voor zo'n lichte auto belasting betalen niet zo veel uit
a, rijd op benzine
b, weegt relatief weinig, dus vol bedrag wegenbelasting valt (voor mij) alsnog mee te leven.

Maar als ik hier ook voor moet gaan kiezen 1/4e tarief belasting betalen of max 60 dagen er mee op de weg zou ik wederom voor 1/4e tarief gaan.

Daarnaast heb je het voordeel dat je zo'n auto nog gewoon als klassieker kunt verzekeren voor een leuk bedrag. :)
Inderdaad hij weegt 728 KG 15 euro p/m
Nu nog wel, maar de verzekeringsmaatschappijen zijn ook flink aan het wijzigen in acceptaties en voorwaarden...

Hij is al als oldtimer verzekert betaal nog geen 20 Euro P/M voor de 2 auto's inclusief 21 % assurantie belasting  :)

Offline Hofstay

  • L86C-0207
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.265
  • Geslacht: Man
  • Geart Hofstee
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #52 Gepost op: di, 16 apr 2013, 20:13:17 »
Heb de Corsa tijdelijk op de naam van m'n ouders gezien ik momenteel werkeloos ben en ze me geen uitkering willen geven..
Betaal iets van 4,96 maandelijks in de oldtimer verzekering, kan hem op mn eigen naam ook voor iets van 20 pm verzekeren.
Niet dat het veel nut heeft om het ding te verzekeren hoor, auto is vaker kaduuk dan dat hij rijd.. zonder te overdrijven  :)

Geen homologatie houd in dat een auto bijvoorbeeld niet europees is goedgekeurd voor het plaatsen van een G3 instalatie.
In veel oudere auto's is dit niet mogelijk, ook niet als je er een motorblok in bouwt van een type auto waar het wel in mogelijk is.

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #53 Gepost op: di, 16 apr 2013, 20:39:18 »
Heb de Corsa tijdelijk op de naam van m'n ouders gezien ik momenteel werkeloos ben en ze me geen uitkering willen geven..
Betaal iets van 4,96 maandelijks in de oldtimer verzekering, kan hem op mn eigen naam ook voor iets van 20 pm verzekeren.
Niet dat het veel nut heeft om het ding te verzekeren hoor, auto is vaker kaduuk dan dat hij rijd.. zonder te overdrijven  :)

Geen homologatie houd in dat een auto bijvoorbeeld niet europees is goedgekeurd voor het plaatsen van een G3 instalatie.
In veel oudere auto's is dit niet mogelijk, ook niet als je er een motorblok in bouwt van een type auto waar het wel in mogelijk is.
Ok dan is dat niet mogenlijk hem op G3 te zetten  -gert-
Mag niet klagen , over de Corsa , is tik en lopen , had ook even niks anders , De panda heeft 8 maanden stil gestaan , niet dat ik erg veel rij , 3000 km vanaf dat ik hem heb , 35 liter benzine a 1,75 tikt toch door  -gert-
Maar goed kijk wel even , denk dat ik hem verkoop , en dat JDM brommobiel er bij koop , kijken hoe lang het duurt voor ze daar weer over gaan zeiken . met regeltjes .
Dan moeten de trekkers er ook aan geloven , al dat roet op ons eten  -uitlachen- word dat ook 2 x zo duur de groenten , dan maar groente importeren , boeren naar de knoppen  -gert-
Laten ze dan eerst die Tweetact motoren verbieden , dat is pas vervuiling  -uitlachen- -uitlachen- -uitlachen-

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #54 Gepost op: do, 18 apr 2013, 21:28:01 »
Het Kenteken van de Fiat Panda 45 diesel is veranderd op Ovi RDW  :)
Ook het ledig gewicht is 710 KG op het kenteken , dus is de panda maar 30 Kg zwaarder geworden van 903 cc naar 1398 cc  :)

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #55 Gepost op: do, 18 apr 2013, 23:58:11 »
-klappen-

Ben wel benieuwd waar mijn Polo 1 straks qua gewicht op uitkomt.... Hebben ze 'm echt opnieuw gewogen?

Polo 1 benzine zit rond 685 kg. Effe kijken welke stoeltjes het lichtst zijn... :D

Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #56 Gepost op: vr, 19 apr 2013, 00:49:41 »
-klappen-

Ben wel benieuwd waar mijn Polo 1 straks qua gewicht op uitkomt.... Hebben ze 'm echt opnieuw gewogen?

Polo 1 benzine zit rond 685 kg. Effe kijken welke stoeltjes het lichtst zijn... :D


Ja je moet op de weegbrug Gerrit  :)
Geen reserve band en krik er in , busje banden purschuim , mag ook maar is niet verplicht ,
En zo kaal mogenlijk maken , hoeden plank er uit , kleedjes , asbak er uit  -naughty-
Koelvloeistof , ruitensproeiervloeistof , motor olie , allemaal op minimum vullen , iedere kilo telt .
indien van welk bouwjaar niet verplicht de achtergordels er uit halen .

Succes maak er wat lichts van  :) -thumbsup-

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #57 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 20:18:58 »
Zo kenteken is binnen , de CEG bak omgeruild , gaat er morgen onder  :)
Met het plaatje wisselen , lekte de CEG olie , doordat het plaatje van onder roestig van binnen was  -klus-
Pakking en plaatje schoon gemaakt , likje vloeibare pakking , en hij is nu weer dicht  :)
En nog Bedankt Sjon  :)
« Laatst bewerkt op: zo, 21 apr 2013, 20:21:26 door lanser54 »

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #58 Gepost op: zo, 21 apr 2013, 23:57:41 »
Ah, beetje roest, maar mooi dat ie gewoon weer dicht is.
Achteraf hadden we beter ook de pakkingen bij de dekseltjes kunnen houden....maar ja, das achteraf

Offline lanser54

  • Non-Register lid
  • Berichten: 79
Re: Nieuw hier , geen Polo maar een Fiat panda 45 1984 met 1.4 D VW Polo motor
« Reactie #59 Gepost op: ma, 22 apr 2013, 00:17:10 »
Ah, beetje roest, maar mooi dat ie gewoon weer dicht is.
Achteraf hadden we beter ook de pakkingen bij de dekseltjes kunnen houden....maar ja, das achteraf
Maakt niet uit Sjon
De roest zat ook in de pakking en op het deksel , het had toch wel gaan lekken .
Het is nu mooi schoon , het is beter dat je het gelijk ziet , dan als hij er onder gebouwd was dan is het meer werk , dan moet je alle olie af tappen .
Komt wel goed , morgen er onder bouwen , als alles mee zit , anders overmorgen , dan draait hij wel weer  :)
« Laatst bewerkt op: ma, 22 apr 2013, 00:19:14 door lanser54 »