Algemeen forum > Techniek

Inlaatspruitstuk verwarming tweaken

(1/3) > >>

:
Hey all,

Voor de crash heb ik een beetje zitten posten over het tunen van het inlaatspruitstuk van een 86c 1300. Ik heb de verwarming die in het spruitstuk zit nu (eindelijk) eruit gehaald, de staafjes afgeslepen en terug geplaatst. Als proef had ik in de afgelopen koude weken het stekker van de verwarming al los getrokken. Ik merkte geen verslechtering van starten of onregelmatig lopen. Nu ik de afgeslepen verwarming er weer terug in heb geplaatst kan ik melden dat de motor er beter van loopt. Ik heb geen rollenbank, maar mijn indruk is dat de powerband een stuk minder piekerig is geworden. Bij het accellereren gaat het allemaal wat gelijkmatiger en soepeler. De throttle-respons is beter zal ik maar zeggen. Ik heb nog niet volgas gereden, maar verwacht niet teveel topsnelheid toename. Als ik dat beproefd heb komt het bericht erover wel.

Ik ben nog bezig met het uitgrotten van een inlaatspruitstuk dat ik nog had liggen. Dit om een soepelere overgang tussen kop en spruitstuk te maken. Ik ben het spruitstuk aan het 'flowen' zal ik maar zeggen. Als ik dat erop heb gezet horen jullie wel meer.

Later.

Jorp:
Misschien een stom vraagje! Maar zit er bij een Sorg motorsport spruitstuk ook staafjes?



Marcel86c:

--- Citaat van: Jorp op vr, 27 dec 2002, 18:24:00 ---Misschien een stom vraagje! Maar zit er bij een Sorg motorsport spruitstuk ook staafjes?
--- Einde van citaat ---

Een Sorg spruitstuk is voor dubbele carberateurs, die hebben geen spruitstukverwarming.

Jorp:
Hehe stomme vraag dus. :D

JurG40:

--- Citaat van: Tom [NL] op vr, 27 dec 2002, 17:12:00 ---Ik heb geen rollenbank, maar mijn indruk is dat de powerband een stuk minder piekerig is geworden. Bij het accellereren gaat het allemaal wat gelijkmatiger en soepeler. De throttle-respons is beter zal ik maar zeggen. Ik heb nog niet volgas gereden, maar verwacht niet teveel topsnelheid toename. Als ik dat beproefd heb komt het bericht erover wel.

Ik ben nog bezig met het uitgrotten van een inlaatspruitstuk dat ik nog had liggen. Dit om een soepelere overgang tussen kop en spruitstuk te maken. Ik ben het spruitstuk aan het 'flowen' zal ik maar zeggen. Als ik dat erop heb gezet horen jullie wel meer.

Later.
--- Einde van citaat ---

Pas je wel je remmen, je onderstel en je versnellingsbak aan op dit brute vermogen?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie