Auteur Topic: Getest!  (gelezen 2252 keer)

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Getest!
« Gepost op: do, 23 sep 2004, 03:02:41 »
Gistern is het NZ blok van mijn Polo Steilheck getest op de vermogenstestbank. Het resultaat mag er zijn vind ik. namelijk 83 pk en 94 Nm aan koppel. Ik wil nu met webers gaan werken. Ben benieuwd hoeveel pk dit zou geven. Daarna de 268 nokker door een 288-er vervangen. Ik wil boven de 100 pk uit komen...

De remmen ga ik vervangen door de Zimmermann schijven en EBC remblokken. Ook wil ik de remleiding door stalen exemplaren laten vervangen bij de volgende remolie verversing.

Als ik over de 100 pk ga, wat zou ik dan nog meer moeten aanpassen?

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Getest!
« Reactie #1 Gepost op: do, 23 sep 2004, 06:43:24 »
G40 spec is in iedergeval tot 115 pk 'goedgekeurd':

verbeterde voorwiel ophanging: draagarmen + spoorstangen, iets verlaagd, zwaarder afgeveerd
verbeterde achterwielophanging: stabi achteras
remmen: geventileerd voor, remkrachtregelaar aan achteras.

en natuurlijk de ruitenwisserarm met spoilertje :-)

Verwacht er niet teveel van, maar ook weer wel:
Een stabi-achteras heeft ECHT effect op het weggedrag.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Getest!
« Reactie #2 Gepost op: do, 23 sep 2004, 09:26:28 »
waarom webers?
kan je volgens mij beter carbs van een motor pakken.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Getest!
« Reactie #3 Gepost op: do, 23 sep 2004, 13:05:44 »
ik heb nu een Weitec setje van dempers en veren eronder. Lijkt mij ook wel een goed alternatief voor de standaard ophanging. Maar waarom Webers? Omdat ik het een gaaf gezicht vind en het een mooi geluid geeft. Daarnaast ook nog eens makkelijk af te stellen. Mijn tuner heeft hier de beste ervaringen mee.

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Getest!
« Reactie #4 Gepost op: do, 23 sep 2004, 13:44:32 »
ik heb nu een Weitec setje van dempers en veren eronder. Lijkt mij ook wel een goed alternatief voor de standaard ophanging.

Weitec set vind ik persoonlijk veel te slap. Heb ik nu onder mijn groene steilheck zitten (120pk en 148nm). Ik denk dat de combi gele koni's met Weitec veren een betere optie is.
Praatjes vullen geen peekaatjes

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Getest!
« Reactie #5 Gepost op: do, 23 sep 2004, 14:54:37 »
Citaat
en het een mooi geluid geeft


Toch maar s naar Serges auto (met motorcarbs) luisteren...
Over gaaf geluid gesproken... -wanker-
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline 86c2003

  • Non-Register lid
  • Berichten: 815
  • Geslacht: Man
    • http://home.wanadoo.nl
Getest!
« Reactie #6 Gepost op: do, 23 sep 2004, 17:53:01 »
ik wil gewoon webersssssss :D:D:D

Offline Douwe

  • L86C-0029 "Blikopener"
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.791
  • Geslacht: Man
  • Blikopener
Getest!
« Reactie #7 Gepost op: do, 23 sep 2004, 18:15:53 »
Webers de naam  -wanker-
Solex de faam... -klus-
Niks Oldskool, gewoon OUD én ORIGINEEL!

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Getest!
« Reactie #8 Gepost op: do, 23 sep 2004, 21:06:24 »
keihin overtreft weber ,solex of dellorto ,dank zij variabele venturi en beter benzine dosering
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gert

  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.190
  • Geslacht: Man
  • Opa
Getest!
« Reactie #9 Gepost op: do, 23 sep 2004, 21:59:43 »
Webers de naam  -wanker-
Solex de faam... -klus-

Dell Orto de blaam ...  -wanker-  -wanker-

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Getest!
« Reactie #10 Gepost op: do, 23 sep 2004, 22:59:14 »
toch altijd wel leuk dat er mensen zijn die van een carburateur gat houden. -naughty-
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Wendy

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.370
  • Geslacht: Vrouw
  • grrrrr....
Getest!
« Reactie #11 Gepost op: vr, 24 sep 2004, 07:38:16 »
Webers de naam  -wanker-
Solex de faam... -klus-

Dell Orto de blaam ...  -wanker-  -wanker-

heeee! ik heb zowel webers als dellorto gehad maar ik ga/ging voor dellorto. veel minder verloop op synchroon! heerlijk, maar toch ga ik over op suzuki!carbs
trotse mama!

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Getest!
« Reactie #12 Gepost op: vr, 24 sep 2004, 09:10:46 »
En ik zei de gek...


 ...ga gewoon voor dellorto's  -naughty-  -naughty-

(geduld en schone zaak!)


En dan wel ZONDER het geluid :)
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Getest!
« Reactie #13 Gepost op: vr, 24 sep 2004, 10:55:10 »
carbs van een gs1100 op een 1300 polo?? Is dat niet een beetje overkill??
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Michiel

  • L86C-0014
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.492
  • Geslacht: Man
  • Michiel Ros
Getest!
« Reactie #14 Gepost op: vr, 24 sep 2004, 12:02:53 »
Webers de naam  -wanker-
Solex de faam... -klus-

Dell Orto de blaam ...  -wanker-  -wanker-

heeee! ik heb zowel webers als dellorto gehad maar ik ga/ging voor dellorto. veel minder verloop op synchroon! heerlijk, maar toch ga ik over op suzuki!carbs

Mooi prijsje!
Praatjes vullen geen peekaatjes