Auteur Topic: Remmen  (gelezen 711 keer)

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Remmen
« Gepost op: ma, 04 sep 2006, 18:56:30 »
Bij een van de Polo's vind ik de rem(tegen)druk op het pedaal een beetje weinig. Ook gaan de remlichten pas aan als de pedaal helemaal ingetrapt is. De voorwielen remmen goed, zijn warm na een lange rit, achterwielen koud.
Ik denk dat de hoofdrem cilinder defect is, klopt mijn conclusie?

Hoe krijg ik de achter rem trommel los, de asmoer is geen normale moer -> special dop of gewoon de waterpomp tang er op?

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Maikel

  • L86C-0069
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.550
  • Geslacht: Man
  • Maikel Conijn
Remmen
« Reactie #1 Gepost op: ma, 04 sep 2006, 22:24:11 »
Bij een van de Polo's vind ik de rem(tegen)druk op het pedaal een beetje weinig. Ook gaan de remlichten pas aan als de pedaal helemaal ingetrapt is. De voorwielen remmen goed, zijn warm na een lange rit, achterwielen koud.
Ik denk dat de hoofdrem cilinder defect is, klopt mijn conclusie?

Hoe krijg ik de achter rem trommel los, de asmoer is geen normale moer -> special dop of gewoon de waterpomp tang er op?

Martin

allesr eerst de achter trommel is met een afstelmoer van je wiellager vast gezet en met een kroonring en een split pen beveiligd (als je dit los haalt houd er dan rekening mee dat je je moer seker niet te vast maar ook niet te los zet!! moer zelf is gewoon dop 24 gloof ikmaar ik draai(de) hem altijd met waterpomp tang los omdat je die toch al in de buurt heb en omdat hij niet vast zit en of hoeft!!!!!!

dat voor remmen warm zijn klop je blokken lopen ten alletijden iets wat ligtjes langs de schijf en word dus warm achter loop in prenciepe altijd vrij!!!!
ook remt je auto ten alletijden 60/om 40 procent oftewel je voor remmen remmen harder dan achter (achter doet eigenlijk bijna niks dus als je hem redelelijk licht aantikt remt ie alleen voor en ontwikkeld dan ook alleen voor meer warmte.

ik zou voor vergelijking een andere polo van een van ons of andere vrienden uit proberen en dan kijken of je de boel kan ontluchten (lucht is samenpersbaar en vloeistof niet) dan voelt ie sponzig aan en kan laat reageren op je pendaal (altans dat is dan je gevoel erbij)
is dit het niet lekt ie dan nergen etc dan zou je hoofd rem cilinder stuk kunnen zijn.

wat betreft de rem verlichting durf ik het zo niet te zeggen geloof dat er een aftelbare schakelaar op je bendaal zit zoals tegenwoordig ook gebruikt word en deze zou dan verkeerd ingesteld kunnen zijn of kapot maar daar blijf ik verder van af!!!!!


greez maikel,

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Remmen
« Reactie #2 Gepost op: ma, 04 sep 2006, 23:56:08 »
Ik heb zelf een andere Polo en nog een sloper beide remmen directer/  eerder dan deze. Rem verlichting zit bij de oude modellen op de hoofden cilinder, aan het uiteinde, ik zat te denken aan lekkende tussen rubbers in de hoofdremcilinder.  Dan is er geen of minder verplaatsing van remvloeistof, andere lekken heb ik niet gevonden. Zal eens een andere hoofdremcilinder proberen, met meteen verse remvloeistof.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Remmen
« Reactie #3 Gepost op: di, 05 sep 2006, 08:49:32 »
Remvloeistofverversen + ontluchten en schakelaar vervangen zijn de eerste dingen waar ik aan denk :)

remlicht-druk-schakelaar op de hoofdremcilinder gaat nog wel eens stuk. (been there, done that). Maar zo te horen heb je ook (of vooral?) een druk probleem.

Goed alles nalopen en eventueel de klauwen voor even uit elkaar trekken (gangbaar maken en met kopervet op de geleidingsvlakken).
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline rekordc

  • L86C-0097
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.030
  • Geslacht: Man
  • Martin Voerman
Remmen
« Reactie #4 Gepost op: di, 05 sep 2006, 09:29:23 »
Ja, te weinig tegendruk op het pedaal. Zou lucht kunnen zijn, hoe dat voelt weet ik niet. Ik heb nog nooit eerder een auto gereden zonder rembekrachtiger en lucht in de leiding. Met bekrachtiger voelt dat heel anders.

Het remt nu wel maar niet optimaal, als ik niet eerst de andere Polo had gereden zou ik denken dat het kwam omdat er geen bekrachtiger op zit.

Martin
- Onze Eigenste Ozzy Osbourne -