Bij een van de Polo's vind ik de rem(tegen)druk op het pedaal een beetje weinig. Ook gaan de remlichten pas aan als de pedaal helemaal ingetrapt is. De voorwielen remmen goed, zijn warm na een lange rit, achterwielen koud.
Ik denk dat de hoofdrem cilinder defect is, klopt mijn conclusie?
Hoe krijg ik de achter rem trommel los, de asmoer is geen normale moer -> special dop of gewoon de waterpomp tang er op?
Martin
allesr eerst de achter trommel is met een afstelmoer van je wiellager vast gezet en met een kroonring en een split pen beveiligd (als je dit los haalt houd er dan rekening mee dat je je moer seker niet te vast maar ook niet te los zet!! moer zelf is gewoon dop 24 gloof ikmaar ik draai(de) hem altijd met waterpomp tang los omdat je die toch al in de buurt heb en omdat hij niet vast zit en of hoeft!!!!!!
dat voor remmen warm zijn klop je blokken lopen ten alletijden iets wat ligtjes langs de schijf en word dus warm achter loop in prenciepe altijd vrij!!!!
ook remt je auto ten alletijden 60/om 40 procent oftewel je voor remmen remmen harder dan achter (achter doet eigenlijk bijna niks dus als je hem redelelijk licht aantikt remt ie alleen voor en ontwikkeld dan ook alleen voor meer warmte.
ik zou voor vergelijking een andere polo van een van ons of andere vrienden uit proberen en dan kijken of je de boel kan ontluchten (lucht is samenpersbaar en vloeistof niet) dan voelt ie sponzig aan en kan laat reageren op je pendaal (altans dat is dan je gevoel erbij)
is dit het niet lekt ie dan nergen etc dan zou je hoofd rem cilinder stuk kunnen zijn.
wat betreft de rem verlichting durf ik het zo niet te zeggen geloof dat er een aftelbare schakelaar op je bendaal zit zoals tegenwoordig ook gebruikt word en deze zou dan verkeerd ingesteld kunnen zijn of kapot maar daar blijf ik verder van af!!!!!
greez maikel,