Die extra-luchtschuif kun je makkelijk testen: moet bij koude motor open staan.
As je direct na het starten de schuif buitenspel zet door de slang die van de bestuurderskant komt dicht te knijpen dan moet het toerental zakken.
Schuif gaat door koelvloeistofwarmte en elektrische verwarming dicht en moet bij warme motor helemaal dicht zijn en blijven.
Draai ook even de stationairschroef er uit en dan het kanaaltje doorblazen. Zo heb ik al eens een stationairprobleem opgelost.
Voor de rest is het onderhoud wel een beetje op orde?
Ja een nette sedan
. Ik heb vandaag wel geen tijd gehad. Komende week wordt de srint1300 opniew gespoten en ergens de week erna beschrift , met de hand, geen pinstriping maar reclamewerk met de hand. Het lijkt wel een beetje op pinstripen.
Ik heb met de polo al wat km'tjes gemaakt. Het enige wat me n echt stoort is het wisseld goed lopen/ slecht lopen. Dan kun je je wel afvragen wat is slecht , maar ik wil het graag optimaal hebben. Verder kwam ik erachter dat de tank misschien een beetje lekt. Bij volle tank 41/42L lekt die en bij 40L al niet meer. Ik weet niet of het een slechte tank is of een slang
.
En de uitlaat die moet echt niet meer rammelen in de toekomst, dat is klote. Ik kijk of ik het komende week kan maken, misschien morgen. Verder is er niet echt veel aan. wel wil ik nog een beurtje doen en als hetweer eens wat mooier weer is de auto bijspuiten.
Vandaag jeb ik alleen aan de speedway polo gewerkt en ben bij de auto van een kennis gaan kijken, daar zat de reclame al op, jammergenoeg geen camera bij me.