Auteur Topic: Lekke koppakking?  (gelezen 3942 keer)

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #30 Gepost op: do, 11 okt 2012, 20:44:50 »
1) Is de pakking van het inlaatspruitstuk wel goed ?

Heb je verder alle resten van de oude pakking goed weggehaald ? Als er nog maar een klein stukje zit druk je de nieuwe pakking wel stuk.
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #31 Gepost op: do, 11 okt 2012, 21:08:07 »
1) Is de pakking van het inlaatspruitstuk wel goed ?

Heb je verder alle resten van de oude pakking goed weggehaald ? Als er nog maar een klein stukje zit druk je de nieuwe pakking wel stuk.

pakking inlaat geeft geen problemen, de uitlaatzijde geeft juist de rook. Oude pakkingsresten zijn verwijderd, en pakking lijkt goed te zijn/te zitten. Geen idee wat je daar nog verkeerd aan kan doen. Ook is het uitlaatspruitstuk voldoende aangedraaid. Er is daar GEEN lekkage.

Edit: ik vermoed dat er olie of vettigheid op het spruitstuk zit wat verbrand bij warm-wordende motor. Nu alleen nog de rauw-klinkende en olie-lekkende cilinderkop verklaren..
« Laatst bewerkt op: do, 11 okt 2012, 21:17:41 door Vincent »

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #32 Gepost op: do, 11 okt 2012, 21:16:34 »
Mogelijk wat oude kvs-/olieresten die verbranden?
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline mike.roodvoets

  • L86C-0205
  • Non-Register lid
  • Berichten: 560
  • Geslacht: Man
  • Mike Roodvoets
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #33 Gepost op: do, 11 okt 2012, 21:41:04 »
pakking inlaat geeft geen problemen, de uitlaatzijde geeft juist de rook. Oude pakkingsresten zijn verwijderd, en pakking lijkt goed te zijn/te zitten. Geen idee wat je daar nog verkeerd aan kan doen. Ook is het uitlaatspruitstuk voldoende aangedraaid. Er is daar GEEN lekkage.

Edit: ik vermoed dat er olie of vettigheid op het spruitstuk zit wat verbrand bij warm-wordende motor. Nu alleen nog de rauw-klinkende en olie-lekkende cilinderkop verklaren..

Sorry, vekeerd gelezen ;). Dat kan wel kloppen. Voor zover het geluid, staat de ontsteking wel op tijd ? En de distributie ?
Als ik soms onduidelijk ben spijt me dat, ik weet het wel krijg alleen nooit iets goed op papier !

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #34 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 08:27:03 »
Olielekkage lijkt overigens wel mee te vallen, volgens mij heb ik wat gelekt op de vloer. Nu alleen nog het dieselende geluid. Ik vermoed dat de nokkenastiming misschien niet helemaal oke is. Kan het zijn dat de riem een tandje verkeerd staat en dan het rauwe geluid veroorzaak?


Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #35 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 08:55:19 »
euh.... ja dat kan...

maar het kan ook gewoon een verkeerd tijdstip zijn (of iets anders).

eerst maar eens de markeringen (bij de riem)controleren.
das 1 minuut werk.  -klus-


Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #36 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 08:58:33 »
eerst maar eens de markeringen (bij de riem)controleren.
das 1 minuut werk.  -klus-

Dat wordt lastig.. distributiekappen ontbreken. Heb dus enkel de markering op het vliegwiel en nokkenastandwiel, maar de marker op de distributiekap is afwezig..
Nokkenas is dus met de nokken in V-vorm omhoog gezet bij cilinder 1 en vervolgens krukas afgesteld door cilinder 1 op bdp te zetten. Daarna riem erop gelegd. Bij benadering zit je dan meestal goed, maar een tandje verkeerd kan natuurlijk zomaar..

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #37 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 10:48:03 »
Nog een mogelijkheid en gebeurd iedereen welles: volgorde bougiekabels.

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #38 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 10:49:12 »
is mij idd nooooooit overkomen  :)

ding inbouwen... laatste loodjes. snel de kabels er op....

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #39 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 10:53:41 »
1-3
2-4

Dat was toch de volgorde?

Offline btracing

  • L86-0163
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.973
  • Geslacht: Man
  • Benjamin Dijkshoorn
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #40 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 11:01:33 »
1342 toch?  -dunno-
'92 Steilheck Fox
'92 Coupé
'87 Coupé
'94 Steilheck Prego

Offline JTG

  • L86C-0152
  • Non-Register lid
  • Berichten: 5.396
  • Geslacht: Man
  • Theunis Geertsma
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #41 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 12:47:59 »
ja waar gaat het hier nu mis :)
vw,vw,vw,mercedes en seat

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #42 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 13:20:13 »
1342.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Vincent

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.779
  • Geslacht: Man
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #43 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 16:23:55 »
1342, volgens mij zeg ik dat ook.. als je tegen de ontsteking aankijkt zit de 1 linksboven en dan met de klok mee...

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: Lekke koppakking?
« Reactie #44 Gepost op: vr, 12 okt 2012, 16:29:52 »
en dan met de klok mee...
*zoemer*
Blokje draait toch echt tegen de klok in -thumbsup-
Gezien vanaf bestuurderszijde met je neus naar rechts, richting motor, kijkend tegen verdeelkap