Auteur Topic: Probleem met contactpunten ontsteking  (gelezen 3917 keer)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #30 Gepost op: wo, 19 nov 2008, 13:08:12 »
je mag dan wel admin zijn. maar zomaar een post verwijderen, zonder ook maar iets aan de persoon zelf te melden...
grrr... niet alleen verwarring maar ook agressie...
kon toch zweren dat ik een vraag gepost had aangezien de topic "Probleem met ontsteking" heet.
tja, dan maak ik wel een nieuwe aan... bedankt, kan ik weer opnieuw beginnen
« Laatst bewerkt op: wo, 19 nov 2008, 13:14:16 door FuriouZ »
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #31 Gepost op: wo, 19 nov 2008, 13:53:25 »
oi, komen we weer in het begrijpend lezen aan -dunno-

Citaat
Om in een topic over contactpunten tevens een halgeverprobleem te gaan behandelen schept veelste
veel verwarring voor diverse kijkbuiskinderen.

Furiouz;
Serge tipte je om de hallgever direct te vervangen, ik was van mening dat het 99% zeker de hallgever is.
To sum things up; andere verdeler scoren en rijen met die kar! (hallgever is duurder dan een 2dehands verdelertje)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #32 Gepost op: wo, 19 nov 2008, 13:56:04 »
@ furiouz.

Verzoek 1. Frustratie kan beter via PM. Dan reageert de ander ook weer niet 'en publiek' zodat er geen openbare discussie hierover ontstaat.

Verzoek 2. Probeer je toch er aan te houden. Ik had als eerste aangegeven dat het beter apart in een topic kan. Anders lopen topic's door mekaar. We hebben geen grens aan de hoeveelheid topic's die wordt aangemaakt. Dus dat kan geen kwaad.

Algemene opmerking:
De zo vaak genoemde zoekfunctie werkt met name goed doordat er duidelijke afspraken zijn over het gebruik en men niet allemaal discussies door mekaar laten lopen. Het heeft dus, naast ergernis aan jouw kant, vooral voordelen.
Mogelijk helpt het door jezelf aan te passen in plaats van te proberen het systeem aan te passen. hier stoppen namelijk een aantal personen een hoop tijd in en die hebben er vast goed over nagedacht. (en anders doe ik suggestie in het juiste topic)

@ Mark. Je mag wel weer gummen. Ik weet het. Ik had ook kunnen PM-en dus maak me aan hetzelfde schuldig maar wilde even voorkomen dat hier straks iedereen op gaat reageren zodat er weer 3 pagina's worden gevuld.

@ iedereen. Laat het dus maar hierbij lijkt me. Volgens mij is dit zo voldoende.

@Furiouz. Als je hier nog een reactie op wilt geven zie ik je PM tegenmoet.  -thumbsup- En verder vooral: No hard feelings hoor!  -hug-

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #33 Gepost op: wo, 19 nov 2008, 21:34:53 »
* veeg *

Tijd voor een iets hardere lijn qua topicvertroebeling, dunkt me.
Om in een topic over contactpunten tevens een halgeverprobleem te gaan behandelen schept veelste
veel verwarring voor diverse kijkbuiskinderen.

Leermomenten uit dit topic tot dusver:

- Vraagbaak is altijd handig.
- visplatine = vis platine(e) = contactpunten
- Firma 'Koop es' is falliet
- Het is hier geen eBay ! ( maar stiekum hebben 'we' wel een paypal account -nana- )
 
@ Bart: Even reagerend op je PM -> betaling per paypal kun je doen via paypal@polo86c.nl, maarrr... graag ontvangen we óók
wat gegevens van je per e-mail alvorens we een lidmaatschap overwegen.
Daarom graag eerst dit even lezen. -ja-
P.s: bij een paypal betaling moeten we 3,4% van het totaalbedrag + €0,35 EUR in rekening brengen, aangezien paypal transactiekosten berekend. -gert-




Kan iemand mij toevoegen aub dan kan ik die betaling doen voor lidschap aub
msn saxo-danger@hotmail.com voor info aub
Steilheck 1.0 , 1983

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #34 Gepost op: do, 20 nov 2008, 18:25:26 »
oi, komen we weer in het begrijpend lezen aan -dunno-

Furiouz;
Serge tipte je om de hallgever direct te vervangen, ik was van mening dat het 99% zeker de hallgever is.
To sum things up; andere verdeler scoren en rijen met die kar! (hallgever is duurder dan een 2dehands verdelertje)

ik weet niet hoe je hier bij komt, of haal je nou weer een verhaal uit een ander topic te voorschijn.... (als ik het eerder heb gevraagd, mijn fout. ben ik het vergeten)
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #35 Gepost op: do, 20 nov 2008, 20:29:21 »
-off-

PM
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen

Offline Pierre

  • L86C-0101
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.410
  • Geslacht: Man
  • papa pierre
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #36 Gepost op: do, 20 nov 2008, 21:27:01 »
en on topic   ikke ff zoeke en ikke heb gevond workshop manual
wie zijn billen brand moet blij zijn dat hij/zij niet andersom stond

Offline VWpolo

  • Non-Register lid
  • Berichten: 198
  • Geslacht: Man
  • Bart Berebrouckx
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #37 Gepost op: zo, 23 nov 2008, 01:18:54 »
Boeken en handleidingen gevonden se
Steilheck 1.0 , 1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met ontsteking
« Reactie #38 Gepost op: za, 29 nov 2008, 18:10:44 »
Hier even op inhakend;

(Moderators; misschien een idee om de titel veranderen in "problemen met contactpunten ontsteking")



Vandaag wat problemen gehad met de polo.Ik dacht eerst dat het aan de brandstoftoevoer zou liggen (al eerder problemen mee gehad), maar er komt voldoende brandstof in de carbs.

1 Start heel moeilijk, slaat net niet aan, pruttelt wel wat.

1.1  Tijdens het starten zie je de toerenteller naald 'slaan'.

2 tijdens rijden bokt/hikt de auto wat en dat wordt steeds erger (stationair blijft redelijk OK).

3 Een losse bougie in een bougiekabel op het kleppendeksel levert een niet/ heel sporadisch vonkende bougie op.

Ik dacht dat het aan ;
* bobine
*condensator
zou kunnen liggen.

De bobine heb ik inmiddels vervangen, geen resultaat. Zou dit aan de condensator kunnen liggen?


 
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Probleem met contactpunten ontsteking
« Reactie #39 Gepost op: za, 29 nov 2008, 18:41:38 »
Zou best de condensator kunnen zijn, dit kun je checken door te kijken of de contactpunten
inbranden.

(Titel heb ik zojuist even aangepast)

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Probleem met contactpunten ontsteking
« Reactie #40 Gepost op: za, 29 nov 2008, 19:04:53 »
..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met contactpunten ontsteking
« Reactie #41 Gepost op: za, 29 nov 2008, 20:00:19 »
 -thumbsup-

Morgen weer een dag -klus-. Ik haal morgen bij Gertjan (van de jetta) een andere/werkende verdeler. Als de auto het met die verdeler wel doet ligt het sowieso aan de condensator.
Ik zal ook even kijken of de puntjes ingebrand zijn.

Iemand een verklaring voor het slingeren/slaan van de toerentellernaald tijdens het starten? Hij slaat uit tot soms 2500/3000 toeren, terwijl de motor helemaal niets doet.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met contactpunten ontsteking
« Reactie #42 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 17:24:29 »
Hier ook maar even updaten;

Verdeler met andere contactpunten/condensator gemonteerd, maar nog steeds geen vonk op géén van de 4 bougies.

De toerenteller slaat/danst wel flink tijdens het (door)starten. Is dit normaal? Is mij nooit eerder opgevallen, maar normaliter hoef ik ook niet lang te starten.

Iemand een tip/hint/oplossing? Rotor/verdelerkap zijn nog geen 5000km oud, bougies/kabels zijn ook in orde. Morgen meet ik de bobine door, had nu geen multimeter bij me.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Mark

  • L86C-0037
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.296
  • Geslacht: Man
  • Mark Pruim
Re: Probleem met contactpunten ontsteking
« Reactie #43 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 21:22:36 »
Kabelbreuk in het groene kabeltje (tussen pool "1" op je bobine en condensator) misschien ?
Hierop zit tevens de toerenteller aangesloten..

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Probleem met contactpunten ontsteking
« Reactie #44 Gepost op: zo, 30 nov 2008, 21:28:17 »
Ook een goeie..

Morgen eens kritisch meten (=weten)..
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983