Auteur Topic: Lekstroom  (gelezen 3750 keer)

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Lekstroom
« Reactie #30 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 19:37:25 »
wat een kul accu's van de sloop halen  -gert- voor 33,- heb ik mij voor 2 weken geleden een nieuwe met 2 jaar garantie op gehaald! voor dat geld ga ik geen gebruikte ophalen  ;) op de sloop hier kost een gebruikte al snel 20,- tot 25,- namelijk

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Lekstroom
« Reactie #31 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 19:39:35 »
@gerard
niks negatief ,maar hoe minder je de acu belast des te beter ,das mijn advies .komt wat rottig uit mijn vingers ,sorry./en daarom wat je spanningsregelaar betreft heb ik een volt metertje in de auto .werkt perfect  -thumbsup-
« Laatst bewerkt op: wo, 07 jan 2009, 19:43:51 door Serge »
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Lekstroom
« Reactie #32 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 19:45:40 »
btw dit is mijn accu hulpje



 ooit eens in een garrage gekocht waar ik bezig was voor een 15 euri
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Gerard

  • 28/07/1988 - 12/02/2016 † L86C-0131 Allmighty
  • Register Moderator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.329
  • Geslacht: Man
  • Gerard Knol
Re: Lekstroom
« Reactie #33 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 19:50:31 »
Oke, duidelijk :)
Natuurlijk gaat ie langer mee als ie minder belast wordt, maarja ik heb graag wat meer power qua audio tot mijn beschikking.

Wel grappig ding die accuhulp, alleen met multimeter wil het ook wel ;)

Offline FuriouZ

  • L86C-0162
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.365
  • Geslacht: Man
Re: Lekstroom
« Reactie #34 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 20:36:03 »
gebruik je een condensator? (in je audio) dit scheelt ook al een hoop. accu en meetapparatuur gaf 3,5jaar terug al aan dat mijn accu kapot is en heb nog nooit problemen gehad (toen ik de auto net had gekocht zag de accu er al 10jaar uit :))
Liever een maand aan een opel lassen dan een dag aan een fransman sleutelen

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Lekstroom
« Reactie #35 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 21:03:05 »
wat een kul accu's van de sloop halen  -gert- voor 33,- heb ik mij voor 2 weken geleden een nieuwe met 2 jaar garantie op gehaald! voor dat geld ga ik geen gebruikte ophalen  ;) op de sloop hier kost een gebruikte al snel 20,- tot 25,- namelijk

en wat voor akkiebrakkie merk heb je dan en wat is de capaciteit?? Ik heb een bosch55Ah accu, die nieuw 65,- kost, voor maar 2 tientjes gehaald op de sloop. Accu was brandschoon en zeg er zeer netjes uit en doet het al tijden naar behoren.

Ik geef die chemische rommel liever een tweede leven dan dat ik er 3 keer zoveel moet lappen.
Nou jij weer -nana-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Lekstroom
« Reactie #36 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 21:33:49 »
en wat voor akkiebrakkie merk heb je dan en wat is de capaciteit?? Ik heb een bosch55Ah accu, die nieuw 65,- kost, voor maar 2 tientjes gehaald op de sloop. Accu was brandschoon en zeg er zeer netjes uit en doet het al tijden naar behoren.

Ik geef die chemische rommel liever een tweede leven dan dat ik er 3 keer zoveel moet lappen.
Nou jij weer -nana-

varta blue dynamic  -dunno-  lijkt mij geen akkiebrakkie merk ;) heb wel dikke korting gekregen  ;)

Voltage [V]     12
Battery Capacity [Ah]    52
Cold-test Current, EN [A]    470
« Laatst bewerkt op: wo, 07 jan 2009, 21:40:39 door Der Ghopmeister »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Lekstroom
« Reactie #37 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 21:47:07 »
JA,  dat is lekker.... Appels met peren vergelijken..

Niet iedereen krijgt dikke korting -wtf-, normaal kost zoiets zeker het dubbele.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Der Ghopmeister

  • L86C-0105
  • Non-Register lid
  • Berichten: 13.529
  • Geslacht: Man
  • Arjan Sportel
    • The Polo 86(c) Fanpage
Re: Lekstroom
« Reactie #38 Gepost op: wo, 07 jan 2009, 21:49:00 »
JA,  dat is lekker.... Appels met peren vergelijken..

Niet iedereen krijgt dikke korting -wtf-, normaal kost zoiets zeker het dubbele.

normaal koste hij iets van 55,- oid maar daar ga ik nog niet voor kloten met een accu zonder garantie ;)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Lekstroom
« Reactie #39 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 10:52:29 »
And here are the results:

Spanningsmeting
'accu': batterij van lood/calcium-cellen, 50 AmpH
spanning (klemmen er af): 12,73 V
max. laadspanning 'dynamo' : 14,4 V (is standaard 13,8 voor oudere lood/antimoon accu's , maar dankzij een diode laadt ie lekker door tot 14,4, wat beter is voor lood/calcium accu's - so I've been told :)).

Stroommeting
Contact aan, stroomverbruikers uit:   
eerste 2 - 3 minuten:      ± 2   Amp, daarna terugspringend naar 0,6 Amp
waarvan = radio/navigatie    1,4 Amp.

Resterende 0,6 Ampere gevonden m.b.v. zekeringenplukkentip van Serge -thumbsup-: bleek zekering nr. 12 te zijn: rem- en alarmlichten. Bij nader onderzoek bleek dat hier ook het lampje van de later ingebouwde kofferbakverlichting op zit. Bij gesloten klep was lampje wel uit, maar lekte 0,3 Amp stroom weg via 'rotte' schakelaar. Probleem opgelost  -klappen-, reststroompje van eveneens ± 0,3 Apm wordt veroorzaakt door onderhoudsstroom voor storingsgeheugen Digifant + instellingen digitale rpm+shiftlight.

Dank aan allen -thumbsup-!!

P.S.1: Lekstroom? Mijn Garageman is die van de Lek Garage in de Lekstraat!  -gert- Universeelgarage, APK-II station en de Fiero-specialist van Amsterdam en wijde omtrek.

P.S.2: Volgens hem is het revitaliseren van oude accu's zeer zeker de moeite waard MITS je de kennis, discipline, geduld en goede apparatuur hebt om ze op de juiste wijze weer tot leven te brengen en te onderhouden.

« Laatst bewerkt op: vr, 09 jan 2009, 10:54:38 door KoenG40 »

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Lekstroom
« Reactie #40 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 10:56:08 »
had ik maar gewed  :)

 -thumbsup- mooi wark man  -thumbsup-
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Lekstroom
« Reactie #41 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 11:08:49 »
"Meten is weten" -thumbsup-

Daarbij hoort: "Weet wat U meet!"

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Lekstroom
« Reactie #42 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 11:12:34 »
Goed werk, en bovendien schitterend verslag... Soms lukt het eerste, maar het laatste is helaas iets dat vaak achterwege blijft?!
Zo hebben anderen er mogelijk in de toekomst ook nog wat aan, wellicht?

max. laadspanning 'dynamo' : 14,4 V (is standaard 13,8 voor oudere lood/antimoon accu's , maar dankzij een diode laadt ie lekker door tot 14,4, wat beter is voor lood/calcium accu's - so I've been told :)).

Vertel eens wat meer of laat eens wat plaatjes zien? -dunno-
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Lekstroom
« Reactie #43 Gepost op: vr, 09 jan 2009, 15:29:52 »
Vertel eens wat meer of laat eens wat plaatjes zien? -dunno-
Ben er net ff naar toe gelopen, maar hij was al weg / zaak was al dicht. Kan 't di middag weer proberen. Zodra ik de details en evt. plaatjes heb van dat diode-verhaal post ik dat wel hier.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Lekstroom
« Reactie #44 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 16:48:13 »
Mijn weergave van zijn (Garagema's) mondelinge antwoord terwijl ie remvoeringen aan het wisselen was:

"Aan dynamo (*) zitten drie draden/kabels. Eén is massa, een tweede dikke gaat naar/komt van de accu, een derde (blauwe (?)) gaat naar de regelaar. In deze draad moet je een diode plaatsen die richting regelaar een spaningsval van ± 0,7 Volt veroorzaakt."