Auteur Topic: Inlaatspruitstukken  (gelezen 3056 keer)

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #15 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 19:52:31 »
solex/dellorto/weber gebruiken toch allen zelfde spruitstuk?
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #16 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:07:03 »
exact
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #17 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:07:37 »
de beste en zeldzaamste zijn of van vw motorsport of wl motorsport
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #18 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:22:09 »
Ok das mooi, BCCP die ken ik inderdaad al wel.
van die prijzen moet ik helemaal  -gumuz-!
Spruitstukjes van VW motorsport heb ik ook gezien, maar die zijn idd zeldzaam zoals Serge al zei.
Wel heb ik deze mooie link gevonden

http://www.dellorto.co.uk/merchandise/products_details.asp?PartNo=VW-002&CategoryID=8&PartsectionID=46

Hierzo een heel mooi spruitstukje, compleet te koop met tapeinden, moeren etc.
De prijs is ook redelijk fair.
Op de rest van de site zijn ook nog meer spullen te vinden voor oa webers en dellorto's

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #19 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:32:28 »
valt mee idd. Mooi nieuw spul, en de pond staat ook nog redelijk gunstig.

voor 200,- ex. verzendkosten heb je dus een nieuwe -thumbsup-
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #20 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:37:13 »
dan zou ik niet zeveren en voor nieuw gaan
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #21 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:37:34 »
Jawohl

Ik ben nu ook bezig met het zoeken van de carbs zelf, heb al een navraag gedaan op een setje solexen model DDH
Ook ben ik bezig met Mikuni PHH carbs, hebben op een 2E blok gezeten, dus sproeiers zullen nog aangepast moeten worden.

Alleen het spruitstuk dat erbij zit zal ik ook nog kwijt moeten raken  :P maar dat zal wel lukken.

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #22 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:39:22 »
Alleen: dan moet je er ook nog carbs bij hebben.

Hoe is ondertussen de afweging motorcarbs <--> dubbele carbs?

Gekeken naar: betrouwbaarheid, rijbaarheid, afstelbaarheid, kosten, verbruik?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #23 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:44:35 »
Mikuni 40-ers op een 2ltr motor? Das wel erg weinig. Op de gemiddelde 1800 worden al 45-ers geknoopt.

Let je er ook op dat onderdelen voor de Mikuni's lastig te vinden zijn en er geen onderdelen meer geproduceerd worden.

Ik krijg (voor zover ik gelezen heb) het idee dat de solexen en Mikuni's voor de 40mm serie hetzelfde zijn?

« Laatst bewerkt op: ma, 12 jan 2009, 20:49:05 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #24 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 20:50:46 »
Alleen: dan moet je er ook nog carbs bij hebben.
Hoe is ondertussen de afweging motorcarbs <--> dubbele carbs?
Gekeken naar: betrouwbaarheid, rijbaarheid, afstelbaarheid, kosten, verbruik?

Ja das een hele goede vraag, zelf ben ik nu even een kostenplaatje aan het maken van de autocarbs.
Maar motorfietscarbs zijn ook zeker interessant, alleen moet ik dan nog even kijken wat de materiaalkosten zijn voor het maken van een degelijk spruitstukje.
Helaas beschik ik zelf niet over een TIG-lasapparaat, maar wel over een MIG, daar hoef ik dan alleen maar RVS draad voor te halen en dan zou ik het kunnen maken, alleen moet ik natuurlijk wel de carbs hebben om het op te meten  -fietsen-

Wat adviseren jullie om voor motorfietscarbs te nemen?, gezien ik er in de toekomst ook een snellere nokkenas in wil leggen (wel bruikbaar in de huidige motor)
Kop ga ik dan ook nog flowen en spaghetti erop, en misschien nog iets anders.
Ik geloof dat die van een CBR 900 goed zijn?, komen die ook compleet als 'batterij'  zeg maar?

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #25 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 21:01:53 »
Spruitstuk MIG'gen kan net zo goed, met RVS draad sowieso. Ik kan je wel aanraden om RVS niet te gebruiken. Veel te lastig te bewerken (frezen/slijpen).
En maak vooral geen spruitstuk zonder dat je de carbs al hebt liggen. Passen/meten/passen/meten is nogal handig tijdens het maken.

Gebruik ook de zoekfunctie eens, motorcarbs zijn hier al heel vaak besproken, er is zelfs een algemeen topic over.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #26 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 21:06:26 »
ijzer en tiggen is supergoed te doen
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #27 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 21:07:17 »
RVS is idd lekker taai spul, de flens zou ik overigens dan uit 8 a 10 mm dikke plaat maken, met de hand en zelf vlakken op een vlaktafeltje, met schuurpapier.
Is wel een rotkarwei, maar kost minder als een verspanerij een cnc programma laten schrijven, en erachter komen dat na het lassen je flens nog kromgetrokken is door de hitte.  -gert-

Ik heb het topic over de motorfietscarbs idd gelezen, is zeer leerzaam!
Alleen wilde ik nog even vragen wat de experts de voorkeur geven  -cool-

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #28 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 21:10:55 »
ijzer en de voetplaat van 6 mm dik
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Inlaatspruitstukken
« Reactie #29 Gepost op: ma, 12 jan 2009, 21:18:37 »
RVS is idd lekker taai spul, de flens zou ik overigens dan uit 8 a 10 mm dikke plaat maken, met de hand en zelf vlakken op een vlaktafeltje, met schuurpapier.
Is wel een rotkarwei, maar kost minder als een verspanerij een cnc programma laten schrijven, en erachter komen dat na het lassen je flens nog kromgetrokken is door de hitte.  -gert-

Ik heb het topic over de motorfietscarbs idd gelezen, is zeer leerzaam!
Alleen wilde ik nog even vragen wat de experts de voorkeur geven  -cool-

10mm RVS met de hand?? Succes..  ??Vlakken met schuurpapier is echt ontzettend (ik zou bijna zeggen dom :D) onhandig.
Sowieso is een voetplaat beter te lasersnijden dan CNC verspanen. Veel sneller en goedkoper.
probeer maar eens met een setje boren/freesjes 4  inlaatgaten in een 10mm RVS plaat te maken.. Kost je veel geld aan boortjes of tijd aan het herslijpen van de boren -klus-

Lassen moet je sowieso langzaam doen, net als bij autoplaatwerk. Dan voorkom je kromtrekken. Heb mijn eigen stalen spruitstuk niet eens meer gevlakt, icm een normale voetpakking was dat niet nodig. Bij mijn huidige aluminium spruitstuk heb ik nog wel gevlakt, omdat ik deze aan de binnenzijde afgelast heb.

Maar zoals je vraag aan de so called 'experts' :)  ; Neem gewoon staal en regel vooraf een setje carbs.

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983