Auteur Topic: GK kabelboom vraagje....  (gelezen 3931 keer)

Offline Joan 1F

  • L86C-0133
  • Non-Register lid
  • Berichten: 269
  • Joan Tanghé
GK kabelboom vraagje....
« Gepost op: zo, 25 jan 2009, 21:58:46 »
Hey mensen,

ik heb de keuze tussen 2 motoren die mij zijn aangeboden.

* een los (compleet) 1.3 GT motorblok met bak en assen etc... met de motorcode GK of,

* een complete VW Polo 1.3 GT van 1992 met motorcode 3F

Aangezien hier mensen zijn met meer ervaring zou ik graag van jullie willen weten wat de beste keuze zou zijn om in mijn Polo 1f te bouwen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Greetz,

Joan
« Laatst bewerkt op: ma, 09 feb 2009, 15:10:26 door Joan 1F »

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #1 Gepost op: zo, 25 jan 2009, 22:12:58 »
Ik zou gk nemen,past een beetje bij de styl van de auto.
Met de 3f heb je meer werk als je teminste de injectie meeneemt.
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Joan 1F

  • L86C-0133
  • Non-Register lid
  • Berichten: 269
  • Joan Tanghé
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #2 Gepost op: zo, 25 jan 2009, 22:15:05 »
Dat idee had ik idd ook al. GK motor past beter bij de stijl van de auto...


Offline Merijn

  • L86C-0121
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.925
  • Geslacht: Man
  • Merijn
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #3 Gepost op: zo, 25 jan 2009, 23:55:42 »
Heb nu nog een 3F (inclusief injectie) in de Derby. Spullen voor ombouw naar carbs liggen al klaar.  -naughty-
Bij een GK is dat nog wat makkelijker, dus dan lijkt de keuze me niet moeilijk.  -thumbsup-

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #4 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 07:41:06 »
Carterpan demonteren en kijken welke er het meest gezond uitziet. GK is ouder = meer gelopen in theorie.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Joan 1F

  • L86C-0133
  • Non-Register lid
  • Berichten: 269
  • Joan Tanghé
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #5 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 08:01:49 »
Carterpan demonteren en kijken welke er het meest gezond uitziet. GK is ouder = meer gelopen in theorie.

Dat is waar, maar maakt niet zoveel uit, aangezien het hele motorblok gereviseerd wordt...

Offline Koen

  • L86C-0012
  • Non-Register lid
  • Berichten: 2.153
  • Geslacht: Man
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #6 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 08:08:25 »
Dat is waar, maar maakt niet zoveel uit, aangezien het hele motorblok gereviseerd wordt...

Hoe ver ga je (laten?) reviseren? Zuigers voor een GK zijn anders dan die van een 3F, maar je kunt ze wel uitwisselen. Weet toevallig dat de zuigerveren in overmaat voor een 3F goedkoper zijn.
Naast diverse hobby's ben ik ook dol op liefhebberijen zoals o.a. vrijetijdsbestedingen en leuke din

Offline Joan 1F

  • L86C-0133
  • Non-Register lid
  • Berichten: 269
  • Joan Tanghé
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #7 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 08:18:23 »
Het blok ga ik zelf volledig reviseren. De bedoeling is om zoveel mogelijk te vervangen.

Echter moet ik me er eerst nog volledig in verdiepen.

Offline janko

  • Polo 1f 1.3 G40 '81 / Polo 2 steilheck 1.3 '90
  • Non-Register lid
  • Berichten: 401
  • Geslacht: Man
  • Janko Oosterhuis
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #8 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 09:29:28 »
3F of GK, dat is kiezen uit 2 prachtmotoren!
Ik heb zelf voorkeur voor de GK:
1 - carburateur motor "past" beter bij een 1f (zij hij die een G40 in z'n 1f heeft…. :D)
2 - minder werk qua bedrading / ontsteking
Ik heb zelf een 1f gehad, waar ik een GK in heb geplaatst en dit was een erg leuke combi!

Offline Sjon

  • L86C-0041
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 15.896
  • Geslacht: Man
  • www.type86c.nl
    • VW Polo Type 86 & 86c
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #9 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 09:47:04 »
Heb nu nog een 3F (inclusief injectie) in de Derby. Spullen voor ombouw naar carbs liggen al klaar.  -naughty-
Bij een GK is dat nog wat makkelijker, dus dan lijkt de keuze me niet moeilijk.  -thumbsup-
Waarom is dat bij een GK makkelijker? -dunno-
Bij sleeptuimelaar is de verkrijgbaarheid van onderdelen iets meer 'uitdaging':
denk daarbij aan bijv een leuke nokkenas / ontsteking enzo.
Voor een hydro-stoter is er meer handel.

Mijn persoonlijk voorkeur: in zo'n oudje 'hoort' een sleeptuimelaar.

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #10 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 11:15:30 »
Ja,maar via egay valt nog wel het e.a te krijgen toch voor een sleeper?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline RoelG

  • L86C-0115
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.013
  • Geslacht: Man
  • Roel Geene
    • Official -Boem Klats- assistant
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #11 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 11:20:13 »
Ja,maar via egay valt nog wel het e.a te krijgen toch voor een sleeper?


alles is te krijgen. maar wat heb je er voor over  :)

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #12 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 15:25:49 »
Oliepomp is in ieder geval een stuk duurder bij een sleeptuimelaar  -wtf-

Offline Joan 1F

  • L86C-0133
  • Non-Register lid
  • Berichten: 269
  • Joan Tanghé
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #13 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 21:47:07 »
Nu is mij ook nog een 1.3 GT (3F) blok aangeboden die opnieuw is opgebouwd en waarvan de compressie verlaagd is.

Misschien een leuk idee voor een turbo?

Greetz,

Joan

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: 3F of GK motor in Polo 1f?
« Reactie #14 Gepost op: ma, 26 jan 2009, 21:53:00 »
maak eerst de keuze . een turbo in een 1f ,succes met de ruimte . het is te doen ,maar alles moet exact uitgemeten worden .
maar wil je nu atmosferisch zou ik persoonlijk een gk nemen (of het 3f blok met gk zuigers)

 op beiden is zowel met injectie of met carb(s) te rijden , dit zijn eigenlijk aanhangsels die zo over te zetten zijn
je hebt laagvliegers en modelvliegers .