Auteur Topic: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????  (gelezen 4599 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #15 Gepost op: di, 27 jan 2009, 20:23:39 »
Als ik een slimme opmerking kan toevoegen dan is het wel dit:
V-Power reinigt helemaal geen motoren en is ook geen wonderbrandstof.

Ik heb er ook nooit van gehoord dat dit reinigend zou werken, en bovendien, hoe wil dit het smeersysteem etc reinigen  -dunno-.
Als het goed is komt er geen brandstof in je olie...
Mocht je dit ergens gehoord hebben dan is dat in mijn ogen mooie verkoop praat.

Verder over de V-Power, hier worden extra additieven aan toegevoegd om de motor als het ware een soort schop onder zijn kont te geven. Dit is dus alles behalve goed. Vergelijk het maar met bijvoorbeeld NitroMethaan (in modelbouwmotorbrandstof) bij je benzine te gooien, gaat heel even goed en snel, op de langere termijn alles naar de kloten.
Om dit nog te bevestigen ken ik diverse garages die dit ook zeggen, omdat ze al verschillende auto's met kapotte motoren kregen door de V-Power.

Mijn advies, lekker goede benzine tanken en geen benzine met rotzooi er in, sommige tankstations willen er nog wel eens wat door gooien om de prijs laag te houden...  -gert-

Wat betreft het verhaal over de reinigingsmiddeltjes voor het blok kan ik de bovenstaande verhalen wel bevestigen.
Het reinigt inderdaad je blok, maar het kan ook zorgen voor lekkages door het verwijderen van vuilopbouw en losgekomen vuil kan idd dingen gaan verstoppen.

 een stevig verkoolde motor (kleppen verbrandingsruimten en zuigerveren )heeft wel degelijk vermogens verlies .
 dat komt door ,geen afdichting (dus evt olieverbruik via vastgekoekte zuigerveren)en lekkage via kleppen (minder compressie en verbrandings einddrukken . nu zijn de hedendaagse motoren uigerust met de smerige vinding egr klep waardoor ze roeten in de verbrandingsruimten .
door de extra aditieven wordt dus de motor iets warmer in verbrandingstemperatuur  en dus schoongebrandt ,enpresto  er is opeens vermogen gewonnen .
hierdoor zal de mkotor zijn hergewonnen soepeleid terugkrijgen en ook zijn hergewonnen vermogen .


maar er gaat niks boven goed stevig rijden om de motor los te krijgen .

en om in een stock polo motor met compressie 10 op 1 ron 98 te mikken is ook onzin , hoe hoger het ron getal hoe hoger de pingelgrens . dus hoe hoger de compressie (of hoe hoger de turbo druk in je cylinder ) hoe hoger je rongetalvan 11op1  tot 12,6 op 1 is 98 toereikend (mits je dignition er op zit dan is 95 ook al prima ), daaronder is 95 prima .
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #16 Gepost op: di, 27 jan 2009, 20:25:07 »
Overdrijven is ook een vak ;)


idd nitromethaan in die brandstof zorgt juist voor de koeler ontbranding waardoor je hoog vermogens motoren (zoals de novarossi rex )prima kunnen werken op 25 % mix
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #17 Gepost op: di, 27 jan 2009, 20:29:59 »
Nitromethaan is zomaar om een voorbeeld te noemen, maar omdat de V-Power andere troep gebruikt die niet goed is voor de smering van je motor.

Klopt wat je zegt over de EGR klep en het warmte verhaal. Leuk voor de uitstoot, minder leuk voor de motor.
Zou het er zelf ook gelijk afhalen als mijn auto er een had  :P.

Maar V-Power blijft gewoon slecht, vooral voor oudere motors. Daarom zou ik eerder voor een andere oplossing gaan.

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #18 Gepost op: di, 27 jan 2009, 20:34:46 »
moet zeggen dat v power idd een raar laagje afzet bij de vulopeningen van de tankstations en na een tijdje werken aan deze leidingen geeft dat met blote handen een raar jeukend gevoel.nu is de vpower in duitsland ron 100 (andere samenstelling als die van nl)
bp ultimate is wel wat schoner .

maar ik prefereer ouderwets schoonbranden met de rechtervoet
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #19 Gepost op: di, 27 jan 2009, 20:40:30 »
maar ik prefereer ouderwets schoonbranden met de rechtervoet

Zo is dat, lekker planken met goede naft en goede olie.  -thumbsup-

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #20 Gepost op: di, 27 jan 2009, 20:48:54 »

Maar V-Power blijft gewoon slecht, vooral voor oudere motors. Daarom zou ik eerder voor een andere oplossing gaan.

Heb je hier ook bewijzen van? Je klinkt zo overtuigd dat ik dat wel zou verwachten.
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Gekke Gerrit

  • L86C-0070
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.529
  • Geslacht: Man
  • Geert
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #21 Gepost op: di, 27 jan 2009, 21:06:35 »
Ik zeg: V-Power laten staan en gewoon zonnebloemolie bij de Aldi tanken! -thumbsup- :D
Bedenk goed, wat je met je laatste Polo doet!

Offline Leonneke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 77
  • Geslacht: Man
  • Leon van Meijel
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #22 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 00:14:35 »
idd goede olie van een goed merk en goed warmrijden en losrijden doet veel meer dan die kwakzalverij van de middeltjes die meer losmaken en dus verstoppingsgevaar leveren . olie is een ezelsbrug voor ;

KOEGRAS staat dus voor : KOEling ,Geleiding van warmte,Reinigen,Afvoeren van vuildelen,Smeren.

 dus een zeer goede olie (zoals de castrol rs ,valvoline longlive) met de juiste codering van 10w40  of 5w30 .

liefste bij een oude motor een halfsyntheet . een goed losgereden motor een volsyntheet(of vers gereviseerd)

motortje goed warm rijden . daarna rustig poken (lees stevig optrekken maar niet tot het uiterste ) en wat meer op toeren op de snelweg 120 in 4 ipv 5 .

Mooi ..............  Goed en duidelijk advies. Alleen die 5e gaat niet lukken. Heb er maar 4, of bedoel je de R mee tellen ...........
Greetz Leonneke

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #23 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 11:19:04 »
Heb je hier ook bewijzen van? Je klinkt zo overtuigd dat ik dat wel zou verwachten.


Ja had ik in een eerdere post ook al geschreven  ;).
Kan je via internet natuurlijk geen harde bewijzen leveren, maar diverse garagebedrijven die ik ken bevestigen het ook, zoals bijvoorbeeld het kapotlopen van de dieselpompen bij de V-Power diesel.  -ja-

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #24 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 11:19:54 »
Mooi ..............  Goed en duidelijk advies. Alleen die 5e gaat niet lukken. Heb er maar 4, of bedoel je de R mee tellen ...........

Pak je de 3e versnelling  :P
De R is alleen voor Race. [^.^]

Offline Jaap

  • L86C-0004 "niet kabouter"
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.023
  • Geslacht: Man
  • Jaap Peters
    • www.steilheck.nl
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #25 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 13:30:36 »
Ik ken diverse garages die zweren bij V-power diesel  -nana-

Hoeveel ervaring denken wij hier met z'n allen nou helemaal te hebben t.o.v. brandstoffen? Iedereen heeft zo z'n eigen (gekleurde) versie van de werkelijkheid ter beschikking.  Zolang je geen complete vloot onderhoud of op andere wijze wetenschappelijk onderzoek uitvoert, zijn er veelste veel andere redenen in het spel waarom het nou juist wel of niet aan de V-power of olietoevoeging ligt dat een motor kapot loopt, heel blijft, meer of juist minder vermogen levert.
Ik heb nog nooit een motor kapot gereden,.  dus mijn raad is de beste? Denk het niet.  Sommige dingen gaan bij de ene persoon en die ene motor juist goed, waar het bij de andere rechtervoet ineens giga verkeerd gaat.
Mijn wagenpark Fix what ain't broken

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #26 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 14:19:04 »
 withstupid

Ik 'ken' ook heel veel mensen die dingen bij hoog en laag blijven beweren, die echt niet altijd even juist zijn ;)
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline GiGaHertz

  • Non-Register lid
  • Berichten: 163
  • Geslacht: Man
  • IK MOET MIJN VOOR EN ACHTERNAAM HIER INVULLEN
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #27 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 18:14:50 »
Een wijs man zei ooit:

"Alle bewijzen zonder bewijsmateriaal, zijn niets meer dan meningen" -cool-











(en die wijze man was ik  -fietsen-)
:P

Offline Leonneke

  • Non-Register lid
  • Berichten: 77
  • Geslacht: Man
  • Leon van Meijel
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #28 Gepost op: wo, 28 jan 2009, 23:34:55 »
Een wijs man zei ooit:
"Alle bewijzen zonder bewijsmateriaal, zijn niets meer dan meningen" -cool-
(en die wijze man was ik  -fietsen-) :P

Laat ik ook een licht wijze opmerking maken. De brandstofindustrie is 1 van de grootste industrieen ter wereld. Het meeste geld gaat in research zitten.
Ik kan me voorstellen dat er allerlei zaken beproefd worden. Ik kan me niet voorstellen dat deze industrie een benzine op de markt brengt waar motoren van kapot gaan. Overigens sluit ik me aan bij Jaap. Als een motor vastloopt, ligt dat dan aan de laatste tankbeurt ?????
Zeer knap als een garagehouder na het vastlopen van de motor kan vaststellen dat dit aan de brandstof heeft gelegen.

Enkele jaren geleden werd een sigarettenmerk voor miljoenen aangepakt omdat hun product niet deugde.
Dus zonder verstand van zaken te hebben, maar wel een gezond verstand te hebben .............  Welke maatschappij brengt een benzine op de markt die de motor doet vastlopen ??????

Nee .... Als je diesel in je benzinemotor gooit, tja, dan zal er iets mis gaan.  -dunno-
Greetz Leonneke

Offline Marjolijn

  • L86C-0084
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.414
  • Geslacht: Vrouw
  • Marjolijn Staal
Re: Flushing Oil - Spoelen van het motorblok ????
« Reactie #29 Gepost op: do, 29 jan 2009, 00:37:37 »
Je hebt gelijk dat ze veel research doen naar brandstoffen. Maar deze research zal ook voornamelijk gericht zijn op de nieuwere auto's/ De vraag is dus wat die nieuwe geresearchte benzine in een ouderwets carburateurmotortje doet.

Ik ben overigens de laatste die het belangrijk vindt, met een standaardblokje tank ik het liefst zo goedkoop mogelijk, Tango of witte pomp  :)
Als de kraan lekt, is het best oké om te dweilen