Probleem startonderbreker verholpen:LED-je op de afstandbediening brandde bij indrukken knopje, dus dacht ik dat batterijtje nog wel goed zou zijn. Maar omdat "meten is weten" kastje opengemaakt en multimeter gepakt. Blijkt dat er een klein batterijtje in zit (± zo dik als een AAA-penlite, maar half zo lang) van 12 (twaalf) Volt. Uitgenomen bleek spanning 11,6 Volt. Lijkt goed, maaarrr.... teruggeplaatst nogmaals gemeten met ingedrukt knopje (waarbij batterij dus stroom levert): liep spanning terug naar slechts 4,2 Volt. Nieuw batterijtje gehaald -> auto start weer als vanouds.
Valse lucht: Naar de garage gereden (niet hoeven duwen
) Valse lucht - optie voorgelegd aan Garageman. Heeft visuele inspectie (en ook iets met een spuitbusje) gedaan van betreffende onderdelen: GEEN 'luchtlek' ontdekt. Ook heeft ie een slang van de rembekrachtiger losgenomen. Ik moest toen eerst met motor uit en toen met draaiende motor pompend op rempedaal trappen, terwijl hij wat onder de motorkap zat te doen. Vraag me niet wat, maar zijn conclusie was dat er GEEN lekkage/valse lucht via het vacuum van de rembekrachtiger is
Nieuw brandstoffilter:Heb zelf (op brug bij Garageman) het oude filter uitgebouwd -was echt oud- en nieuwe geplaatst. Proefrit van 15 km, beginnend met koude motor, beetje stad + stukje snelweg, verliep vrijwel probleemloos, zonder de in de titel van dit topic vermelde klachten. Probleem lijkt nu zo goed als opgelost.
Nog nakijken: vacuüm bediend brandstofrailmembraan (of zoiets)Er is nog één dingetje waar hij in verband met de beschreven problemen toch nog naar wil kijken. Dat is - als ik hem goed heb begrepen - een '
membraantje' op de kop van de brandstofrail dat - door het vacuum bediend - de brandstoftoevoer naar de injectoren opent of afsluit. Bij andere oude auto's willen die dingen, zo begrijp ik, nog wel eens stug worden of vervuild raken. Dan reageert die membraan niet meer soepel/traploos maar meer 'schokkerig'. En de mate waarin het membraanje 'minder soepel' is wil ook nog wel eens variëren met de luchttemperatuur - en vochtigheid...
Bekend probleem??