Auteur Topic: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren  (gelezen 3824 keer)

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #30 Gepost op: di, 08 dec 2009, 13:58:03 »
hij zal vast goed gelopen hebben , maar als de originele relaar kaduuk is kiest de brandstof wel de weg van de minste weerstand
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #31 Gepost op: di, 08 dec 2009, 14:04:47 »
true..

Dan zou de originele regelaar kapot zijn omdat er een 2e (hogere druk) regelaar bij geplaatst is.   -dunno--thumbsup-
« Laatst bewerkt op: di, 08 dec 2009, 16:30:26 door martijn »
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #32 Gepost op: di, 08 dec 2009, 16:29:49 »
Dus met andere woorden zou de instelbaredruk regelaar de originele doen hebben overlijden?
Teveel moeten verwerken dus lijkt mij?
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #33 Gepost op: di, 08 dec 2009, 16:40:06 »
nee zit eerder te denken aan vervuiling  door ouderdom
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #34 Gepost op: di, 08 dec 2009, 16:49:54 »
Citaat van: [email]Dennis@polo86c.nl[/email]
Knijp de retour maar eens dicht, dan gaat de druk in de benzinerail omhoog.
Dus als je in de retour een regelaar plaatst die pas bij een hogere druk dan de originele regelaar opent, dan zal dat ook de druk in de rail worden.

Citaat van: bolku
Meestal blijft de org. zitten en plaats je na de org. de verstelbare.
Je verhoogd de druk nl. door de retour te knijpen...

Gequote vanaf het Volksforum, was een topic over een instelbare drukregelaar.

Citaat van: De Limburger

Ik heb voor deze gekozen aangezien deze gewoon op de plaats van de standaard regelaar moet komen.
Gr Ronnie

die komt ipv de originele, wel zo netjes volgens mij. Als ik het zo lees dan kan het dus wel om 2 drukregelaars te plaatsen (als de originele regelaar dan maar wel werkt).

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #35 Gepost op: di, 08 dec 2009, 16:53:02 »
1 is beter als 2 je rijdt toch ook niet met 2 gaspendalen en 2 computers (4 carburateurs ,dat dan weer wel )
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #36 Gepost op: di, 08 dec 2009, 16:55:43 »
 :) :)

4 carbs rule! Die staan alleen niet in serie, maar parallel. De drukregelaars staan in principe in serie :D


Je hebt helemaal gelijk, ben het ook met je eens.  -thumbsup-Dit weekend heeft mijn broertje een originele drukregelaar leeggehaald en omgelast, zodat er een instelbare drukregelaar voor gemonteerd kan worden (ook voor zijn G40).
Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983

Offline Serge

  • L86C-0001
  • Non-Register lid
  • Berichten: 17.758
  • Geslacht: Man
  • der doctor
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #37 Gepost op: di, 08 dec 2009, 16:59:27 »
de truuk met uitgeboorde bout , carrosserie ring en borgmoer
je hebt laagvliegers en modelvliegers .

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #38 Gepost op: di, 08 dec 2009, 17:08:09 »
'k Heb gisteren (met Garageman) en zojuist  en Frank (van Rica Enkhuizen, die e.e.a. heeft ingebouwd) mijn bevindingen EN de in dit topic gedane suggesties besproken. Die oude drukregelaar is blijven zitten omdat dat "het makkelijkst is" en omdat ie '"als het goed is toch niks meer doet". "Dat gaat eigenlijk altijd goed."

Te ondernemen actie, mede op basis van de hier gegeven verklaringen en suggesties (waarvoor veel dank  -thumbsup- -thumbsup-):
volgende week wordt oude drukregelaar verwijderd en de (een?) nieuwe op correcte wijze aangesloten.

Tot die tijd moet ik maar even de voet op het gas houden om teveel onderdruk in het spruitstuk te voorkomen  :)




Offline patrick86c

  • L86C-0031
  • Register lid 2017
  • Non-Register lid
  • Berichten: 10.894
  • Geslacht: Man
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #39 Gepost op: di, 08 dec 2009, 18:02:38 »
Ik denk wel dat daar je probleem wel mee opgelost is.
Maar dat horen we volgende week wel weer van jou :)
XZ-88-RR VW Polo 2 coupe de “rooie rakker”.  
HB-LZ-74 VW Polo 2f coupe
XX-37-HR VW Polo 2

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #40 Gepost op: di, 08 dec 2009, 18:35:04 »
de truuk met uitgeboorde bout , carrosserie ring en borgmoer
en (auteur =Martijn):
Dit weekend heeft mijn broertje een originele drukregelaar leeggehaald en omgelast, zodat er een instelbare drukregelaar voor gemonteerd kan worden (ook voor zijn G40)
Die nieuwe drukregelaar in mijn auto is een universele met een erin geschroefde druksensor t.b.v. een (electrisch) fuelpressuremetertje (beiden van Autometer). Als ik Garageman en Frank goed begrijp past die waarschijnlijk niet direct op de brandstofrail. Moet in dat geval de truuk van Serge en broertje van Martijn worde toegepast? En bestaat daar een 'how to' van?


Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #41 Gepost op: di, 15 dec 2009, 21:14:56 »
(1) Hoe gaat die door broer van Martijn - en ook door Serge genoemde - 'ombouwtruuk' van de originele brandstofdrukregelaar ?

(2) Als ik het goed begrijp (zie bijdrage Martijn) bestaat er ook een instelbare drukgeregelaar die ZONDER de oude als 'verloopstuk' te gebruiken direct op de brandstofrail past (zie plaatje). Iemand een idee welk merk / waar te verkrijgen?
« Laatst bewerkt op: wo, 16 dec 2009, 16:33:20 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #42 Gepost op: ma, 18 jan 2010, 14:12:43 »
Helaas heb ik Martijn niet gezien op de meeting 17/01/2010.
Toch maar ff naar Rica Enkhuizen geweest.

Probleem is tijdelijk verholpen door een simpele ingreep:
de vacuumslang van inlaatspruitstuk naar nieuwe brandstofdrukregeleaar is losgenomen en afgedopt.

* motortje draait weer mooi stationair en slaat (koud of warm) niet meer af;
* hikken/inhouden bij geringe belasting bij warme treedt minder vaak en minder ernstig op.

Om het weer helemaal tip-top te krijgen gaan ze de injectoren binnenkort nog eens goed bekijken. Die zitter er al 16 jaar / 363.400 km in. Zijn een paar jaar geleden wel ultrasoon gereinigd en voorzien van nieuwe O-ringen en filtertjes. Maar - zo meen ik begrepen te hebben - zijn die injectoren ook aan slijtage onderhevig en kunnen ze bijv. gaan 'lekken' waardoor de feitelijke ingespoten hoeveelheid brandstof niet overeenkomt met wat de ECU op basis van de inspuittijd DENKT te hebben ingespoten. En dan gaat die ECU dat op basis van de Lambdawaarde telkens snel proberen bij te regelen (bij warme motor) en krijg je die onregelmatige motorloop bij lage belasting.

« Laatst bewerkt op: ma, 18 jan 2010, 20:34:47 door KoenG40 »

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #43 Gepost op: ma, 18 jan 2010, 20:33:34 »
Probleem is tijdelijk verholpen door een simpele ingreep:
de vacuumslang van inlaatspruitstuk naar nieuwe brandstofdrukregeleaar is losgenomen en afgedopt.
* motortje draait weer mooi stationair en slaat (koud of warm) niet meer af;
* hikken/inhouden bij geringe belasting bij warme treedt minder vaak en minder ernstig op.
Vraag me opeens wel af:
1. de functie van dat vacuüm-slangetje is toch dat - als je rijdend plots het gaspedaal loslaat - de brandstoftoevoer naar de injectoren even volledig wordt afgesloten?
2. heeft dat losnemen van dat vacuümslangetje mogelijk ook (nog) niet merkbare negatieve gevolgen?
« Laatst bewerkt op: ma, 18 jan 2010, 20:35:12 door KoenG40 »

Offline martijn

  • Non-Register lid
  • Berichten: 7.507
  • Geslacht: Man
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #44 Gepost op: ma, 18 jan 2010, 20:40:17 »
ik was er idd. niet. Had nog in het topic gereageerd, was vergeten om jou te melden dat ik er niet zou zijn  -hug-  doh


Ik dacht juist dat het doel van de vacuumregeling was dat je bij deellast/nullast een lagere brandstofdruk hebt en afhankelijk van de (onder)druk in het spruitstuk een hogere brandstofdruk hebt? Kan het ook heel goed mishebben, heb me eigenlijk nog nooit verdiept in een instelbare drukregelaar.   -dunno-

Polo 1.3C steilheck `witte schicht`1983