Auteur Topic: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren  (gelezen 3825 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #45 Gepost op: ma, 18 jan 2010, 21:02:13 »
ik was er idd. niet. Had nog in het topic gereageerd, was vergeten om jou te melden dat ik er niet zou zijn  -hug-  doh
Ik dacht juist dat het doel van de vacuumregeling was dat je bij deellast/nullast een lagere brandstofdruk hebt en afhankelijk van de (onder)druk in het spruitstuk een hogere brandstofdruk hebt? Kan het ook heel goed mishebben, heb me eigenlijk nog nooit verdiept in een instelbare drukregelaar.   -dunno-
Geeft niks  -hug-; motor loopt na die tijdelijke ingreep (losnemen vacuumslangetje) acceptabel.
Heb ff zitten lezen in JHIMZ, pag. 100 - 109. Snap het nog niet helemaal,  maar heb het idee dat een mogelijk negatief effect van deze ingreep een wat hoger brandstofverbruik zou kunnen zijn. Nou jah, voor twee weken is daar mee te leven, daarna gaat Rica het neem ik aan allemaal goed oplossen.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #46 Gepost op: di, 19 jan 2010, 22:42:39 »
motor loopt na die tijdelijke ingreep (losnemen vacuumslangetje) acceptabel.
Heb ff zitten lezen in JHIMZ, pag. 100 - 109. Snap het nog niet helemaal,  maar heb het idee dat een mogelijk negatief effect van deze ingreep een wat hoger brandstofverbruik zou kunnen zijn.

Vandaag nog een flink stuk gereden met het van de brandstofdrukregelaar losgenomen en afgedopt vacuüm slangetje. Motor loopt zonder problemen.

Iemand een idee of er negatieve gevolgen zijn te verwachten als ik een week of twee zo blijf rijden?

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #47 Gepost op: di, 19 jan 2010, 22:55:20 »
De vacuumaansluiting zorgt ervoor dat de benzinedruk bij accelereren en hoge belasting hoger is dan bij stationair en constant rijden met lage belasting.
Dus je hebt nu constant de hogere benzinedruk waardoor idd verbruik wat hoger zal zijn. De lambdaregeling zal ongetwijfeld een deel hiervan "wegregelen".

Maar je hebt nu van beide drukregelaars de vacuumaansluiting los liggen?

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #48 Gepost op: di, 19 jan 2010, 23:06:10 »
Dank voor je uitleg  -thumbsup-

Maar je hebt nu van beide drukregelaars de vacuumaansluiting los liggen?
JA. Dat heeft die meneer va Rica gedaan, opdat ik de komende twee weken 'normaal' kan rijden (heb auto nodig voor (werk/vakantie/werk)).
Daarna gaan ze de injectoren inspecteren.

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperend starten + hikken bij lage toeren + inhouden bij voluit accelereren
« Reactie #49 Gepost op: vr, 26 mrt 2010, 16:26:14 »
 -up-, want mijn pm's aan Martijn, met vraag over de door zijn broer aangepaste (met bout vastgezette) brandstofdrukregelaar én de carterpan met slingerschotje - bereiken hem niet, zo lijkt het -dunno-

Dusss, Martijn, kunnen we iets regelen om die regelaar en carterpan bij mij en het geld bij jou te krijgen  :)

Btw: sinds een week of zes heb ik nieuwe gele injectoren. Motortje presteert op één klein dingetje na weer prima.
Dat kleine probleempje is dat, zodra de motor warm is (=koelwater > 70ºC), zo'n vijf seconden netjes stationair draait, waarna het toerental langzaam inzakt en na ± 15 seconden de motor afslaat. Is te voorkomen door met een heel klein beetje gasgeven het toerental op peil te houden, maar dat is natuurlijk niet de bedoeling.