Auteur Topic: Haperen G40  (gelezen 3201 keer)

Offline KoenG40

  • L86C-0022
  • _Register lid 2017_
  • Non-Register lid
  • Berichten: 3.874
  • Geslacht: Man
  • Koen
    • Websitetitel
Re: Haperen G40
« Reactie #15 Gepost op: zo, 05 dec 2010, 20:47:22 »
nee, MAP-sensor zit ingebouwd in de Digifant.

De CO-potentiometer/inlaatluchttemperatursensor is dat 'ding' dat halverwege op de buis van de intercooler naar het gasklephuis zit.

Offline Polo2F

  • Non-Register lid
  • Berichten: 394
  • Geslacht: Man
  • Jacco
Re: Haperen G40
« Reactie #16 Gepost op: do, 09 dec 2010, 21:45:15 »
hmm nog niks kunnen vinden... wel begon hij vandaag zeer moeilijk te starten , lag er een draadje van temp sensor eraf  -gert- 2 dagen geleden hing hij er nog aan dusja ik hoop dat hij toen al een giga weerstand heeft gehad dat hij daardoor niet lekker liep  -thumbsup-

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #17 Gepost op: zo, 17 apr 2011, 19:38:26 »
De CO-potentiometer/inlaatluchttemperatursensor is dat 'ding' dat halverwege op de buis van de intercooler naar het gasklephuis zit.

Gister weer eens even bezig geweest met de 1F, want hij wil nog steeds niet lekker lopen. Heb de CO-potentiometer/inlaatluchttemperatursensor gewoon eens afgekoppeld om te zien of de motorloop hier anders van zou worden en of ik tijdens het rijden ook verschil zou merken. Na het afkoppelen en het rijden was er nog steeds geen verschil en bleef hij bokken bij constante snelheid en lage druk van de G-lader. Het zou dus zomaar kunnen dat deze sensor niet meer goed is, neem ik aan?

Verder knalt hij soms ook wat in de uitlaat als ik vol gas geef. Weet niet of dat aan deze sensor kan liggen? Of dat misschien de lambda-sensor kapot is? Ga komende week even de lambda-sensor vervangen om te kijken of het daar aan ligt
« Laatst bewerkt op: zo, 17 apr 2011, 19:40:04 door Jaap van der Vegte »
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Haperen G40
« Reactie #18 Gepost op: ma, 18 apr 2011, 09:53:56 »
Lijkt op onsteking. Zet er maar eens het onstekingshuis op van jouw 3F. (volgens mij zit/zat er zowieso een verkeerde onsteking op de 1F)
En wat betreft lambda kun je ook eens losgekoppeld rijden.
Bij koude motor is het wel goed?

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #19 Gepost op: ma, 18 apr 2011, 11:54:10 »
Lijkt op onsteking. Zet er maar eens het onstekingshuis op van jouw 3F. (volgens mij zit/zat er zowieso een verkeerde onsteking op de 1F)
En wat betreft lambda kun je ook eens losgekoppeld rijden.
Bij koude motor is het wel goed?

Bij koude motor is het wel goed idd, dus het zou zomaar de lambda kunnen zijn
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Haperen G40
« Reactie #20 Gepost op: ma, 18 apr 2011, 12:01:02 »
Jep. Na koude start duurt het even voordat de lambda-regeling actief wordt.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #21 Gepost op: do, 15 sep 2011, 18:33:38 »
Vandaag maar weer eens bezig geweest...andere ontsteking dr op gehangen, maar geen resultaat. Toen de motor lekker warm laten draaien en toen had ik weer het probleem dat hij ging haperen als ik gas gaf. Stationair draait hij gewoon netjes.

Toen onder het draaien de blauwe temperatuur sensor los getrokken en toen liep hij opeens een heel stuk beter. Reageert hij ook weer goed op het gas (als hij onbelast draait). Betekend dus wel dat de sensor een signaal geeft, maar zal dit ook het goede signaal zijn?
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline jellehier

  • Non-Register lid
  • Berichten: 1.431
  • Geslacht: Man
  • Jelle de Vries
    • VWteamarnhem.com
Re: Haperen G40
« Reactie #22 Gepost op: do, 15 sep 2011, 18:55:26 »
Andere sensor proberen?
Van auto alarm tot zwanehals. Geen systeem een probleem. de_inbouwer@live.nl - Ook voor kabelboom werk.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #23 Gepost op: do, 15 sep 2011, 19:14:50 »
Andere sensor proberen?

Dat is idd wel een oplossing, maar ik denk ik gooi het eerst hier in de groep voordat ik begin aan het waterballet -klus-

Sensor zit namelijk op een heel makkelijk bereikbare plek...niet dus...radiateur moet er waarschijnlijk uit om er goed bij te kunnen
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline ThapOlO

  • Non-Register lid
  • Berichten: 68
Re: Haperen G40
« Reactie #24 Gepost op: do, 15 sep 2011, 19:20:44 »
Ooit een soort gelijk probleem gehad (geen VW) toen bleek er een draadbreuk te zijn in de stekker van de temp sensor waardoor de computer juist geen waardes kreeg... zo zie je maar, tis zoeken naar een speld in een hooiberg en meten is weten.
Gr, Evert M

Offline WickyTheViking

  • Non-Register lid
  • Berichten: 296
  • Geslacht: Man
  • Taco D.
Re: Haperen G40
« Reactie #25 Gepost op: do, 15 sep 2011, 20:46:16 »

Sensor zit namelijk op een heel makkelijk bereikbare plek...niet dus...radiateur moet er waarschijnlijk uit om er goed bij te kunnen

das er natuurlijk voor dat je WEL je koelvloeistof aftapt voor het vervangen van de sensor !   succes   -klus-

Offline Dennis

  • L86C-0024
  • Administrator
  • Non-Register lid
  • Berichten: 11.718
  • Geslacht: Man
  • Dennis Eggen
    • Polo 86(c) Register
Re: Haperen G40
« Reactie #26 Gepost op: di, 20 sep 2011, 14:46:25 »
Je kunt ook uitlezen welke temperatuurwaarde de computer er van maakt.
Kan ik wel voor je doen.

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #27 Gepost op: zo, 23 okt 2011, 19:35:15 »
Vandaag toch weer de motivatie gevonden om verder te gaan met dit euvel...

Blauwe temperatuur-sensor vervangen en nóg een andere ontsteking er op gezet. Helaas wil hij nu niet meer starten (denk dat hij verzopen is oid, dus morgen maar weer even proberen)

Maar heb meteen even wat ontstekingen naast elkaar gelegd en wat dingetjes opgemeten en foto's gemaakt.

Zichtbare verschillen tussen de 030 905 205 AA (AAV, AAU ontsteking) en 030 905 205 T (PY, 3F ontsteking): Aansluiting van de hall-gever allebei aan de bovenkant, maar bij de PY/3F ontsteking zit de 'gever' aan de onderkant.

Verder zijn de 'happen' 16mm lang bij een PY/3F en bij de andere 12 mm. Verder had ik ook nog een 030 905 205 T ontsteking liggen en deze zit er op het oog het zelfde uit als die van een PY/3F.




Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline Jaap van der Vegte

  • L86C-0118
  • Non-Register lid
  • Berichten: 4.800
  • Geslacht: Man
  • Kabouter
Re: Haperen G40
« Reactie #28 Gepost op: di, 25 okt 2011, 18:22:34 »
Heb inmiddels de 030 905 205 P ontsteking er op zitten en een gloednieuwe blauwe temp. sensor. Motor leek eerst goed te draaien, maar helaas begon het haperen toch weer toen hij warm was...

Ontsteking en blauwe temperatuur-sensor kan ik dus nu uitsluiten, omdat ik die vervangen heb.

Nu heb ik tijdens het draaien van de motor de stekker van de sensor in de lucthaanvoerbuis (potentiometer -dunno- ) er af gehaald en hierdoor veranderde de motorloop NIET, dus zou het ook kunnen zijn dat dit de boosdoener is?
Plat op z'n bek met een paar dikke wielen eronder ziet alles er goed uit

Offline gimi purple

  • L86C-0102
  • Non-Register lid
  • Berichten: 161
  • Geslacht: Man
  • Michel Zoutendijk
Re: Haperen G40
« Reactie #29 Gepost op: di, 25 okt 2011, 20:47:39 »
mischien een optie. er hoort daar een wit rubber ringetje tussen te zitten om het lucht dicht te krijgen zit deze er nog op?